Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 1.10.2024 tiistai  (Luettu 86 kertaa)

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: 1.10.2024 tiistai
« Vastaus #15 : 02.10.24 - klo:10:04 »

Minulla on kyllä niin "kinkkinen" luonne, että en pysty anteeksi pyytämään ja anteeksi antaminenkin on tosi vaikeaa. No tässä matkan varrella olen kyllä sanonut, että saat anteeksi, mutta tuliko se sydämestä, kun vieläkin muistelen tilanteita joita on ollut. Enkä muistele niitä hyvällä. -Ja nämä tilanteet eivät ole tulleet miehen kanssa  :-)). Saatan kyllä sanoa anteeksi jos vahingossa tönäisen jotain esim. kaupassa, mutta jos tönäisen vahingossa miestäni, niin silloin tulee se suomalaisen anteeksipyyntö: "Oho"  :-))
Tulin vielä tarkentamaan, että nämä jutut eivät liity mitenkään kehenkään pönttöläiseen, vaan aivan muuhun. Ainakin 30 vuoden takaisiin asioihin. Vieläkin on tuoreessa muistissa, vaikka anteeksi on annettu ja nykyään hyvät välit.
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
Vs: 1.10.2024 tiistai
« Vastaus #16 : 02.10.24 - klo:10:57 »

Äitini sanoi sisarestani joka ripitti äitiäni niin rumasti jostain syystä, että jos anteeksi pyytää sen hän voi tehdä, että antaa anteeksi, mutta unohda ei koskaan. Ei pyytänyt anteeksi sanoi sori jos oon mieles pahoittanut.

Äiti kun kertoi asiasta minulle nauhoitin keskustelun joka on minulla tallessa muistuttamassa siitä, että anteeksi sana on minun helppo sanoa jos aihetta on.

Kaupassa äsken meinasin törmätä toiseen ihmiseen, se anteeksi tuli heti ja nainen naurahti hyväntuulisesti, ettei mitään hätää :-))
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Sivu luotiin 0.234 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.