Tervehdys!
Päivä alkoi mukavasti kuopuksen koulun Joulujuhlassa, tosi kivaa ja monipuolista ohjelmaa oli ja eteni nopeassa tempossa, joten pitkästymään ei ehtinyt.
Kumma, kun tuota joulustressiä ei näy eikä kuulu, vaikka ei nuo minun hommani ole kovin kummoisesti edistyneet. Tiistaina piti siivouksen alkaa, jaa no alkoihan se, matot vein ulos ja eilen ne sieltä sisälle iltayöstä lumisateesta kävin hakemassa. Eilennä imroin ja tänään sitten aion luututa
ja laittaa matot takaisin lattioille.
Piparit on paistettu jo aikaa sitten ja kahvikakkuja on pakkasessa muutama ja joulutorttuja paistan aina pellillisen kerrallaan tarvittaessa. (ovat Valion valmiiksi taiteltuja pakastettuja torttuaihioita, joihin vain hillosilmä lisätään).
Laatikkoruoat on myös kaupasta valmiina ostettuja ja odottavat pakkasessa. Tänään kävin myös karjalanpaistilihat ja rosollitarpeet kaupasta. Siis kaikkea saa valmiina ja meille kelpaa ihan hyvin, ei tarvii kaikkea tehdä itse. Mitä nyt vähän laatikoihin lisään kermaa ja korppujauhoja ja vaihdan eri astioihin, pois foliosta.
Näillä systeemeillä ei stressiä saa millään aikaiseksi, vaikka ruokavieraita sitten Joulupäivänä tuleekin. Vieraille sanoin, että meillä on vain tavallista perus jouluruokaa tarjolla, ei mitään erikoisuuksia, kun olen vielä pyhät töissä niin mitään ylimääräistä en rustaile.
Ainut asia josta voisi vähän stressailla on se, että yksi vieraista on kasvissyöjä, vaan hän kuulema tykkää noista laatikoista ja että mitään muuta ei tarvii hänelle perunoiden rosollin ja salaatin lisäksi olla.
Joululahjoja olen ostellut pitkin syksyä, joten kiirettä ei niidenkään kanssa ole tullut. Ajattelin jotta tänään kävin viimeisen kerran kaupassa ennen joulua, mutta porukat onkin vielä kirjoitelleet ostoslistaan toiveitaan. Meillä kun tuo ostoslista on magneetilla pakastimen ovessa ja siihen aina ohi kulkiessa kirjoitellaan, kun puutteita huomataan ja repäistään mukaan kauppaan lähtiessä.
Täällä on tänään kaikki lumi muuttumassa loskaksi, mutta vielä on maa valkoinen. Asteet on hivenen plussan puolella, hetki sitten taisi olla 0,5.
No johan tuota tekstiä taas tuli, vaan Hyvää illanjatkoa kaikille!