Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 15.2.2025 lauantai  (Luettu 708 kertaa)

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: 15.2.2025 lauantai
« Vastaus #15 : 15.02.25 - klo:21:10 »

Meidän radio on eteisen kaapin alimmaisella hyllyllä kaikkien takana. Meillä ei siis kuunnella radiota lainkaan. You Tubesta haen sellaisia kappaleita joista tykkään. Sinne olen tehnyt itselleni monta soittolistaa. Niitä kuuntelen. Paljon on pelkästään soitettua musiikkia.
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #16 : 15.02.25 - klo:23:01 »

[:60]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #17 : 16.02.25 - klo:09:36 »

paperinukkeja tuli leikeltyä lehdistä. en niillä oikeestaan leikkinyt, kunhan keräilin  [NUT] :-))

tässä huushollissa on useita ratioita, stereoita ja muita ääntä tuottavaa laitetta. Ne oli käytössä silloin, kun musiikki ei ollut mulle häiritsevää melua, mitä se nykyisin tuppaa olemaan. Radiota en kuuntele kuin kesällä pihalla, jos sattuu olemaan juoman nautiskelu hetki .Tosi harvoin katselen/kuuntelen youtuupista mitään. Sekä puhelin, että tietsikka on äänettömällä.
Ainoostaan telkkarissa on ääni, ja musiiki ohjelmia en katso sieltäkään, muita kuin kilpailuja esim. voice of finland.
  [NUT] [NUT] :-))

elävä musiikki , jos on hyvää, ei niinkään häiritse, eikä huonokaan elävä musa,(karaoke) kunhan on ennen altistusta nautiskellut jotain naista väkevämpää :-))

olen ns. erityisherkkä, jolle pahimmat ovat äänet ja hajut. Se alkoi  aivoinfarktin jälkeen pikkuhiljaa, ja pahenee vuosivuodelta. Aikaisemmin ei häirinny just mikään  [:-I]
« Viimeksi muokattu: 16.02.25 - klo:09:55 kirjoittanut Minni »
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #18 : 16.02.25 - klo:09:53 »

Voicea minäkin katselen ja muitakin musiikkiohjelmia valikoiden :-)) .
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #19 : 16.02.25 - klo:14:45 »

Minä en pääse telkun viereen kuin "joskus ja jouluna" (sanonta). Syy siihen on miehessä, jolle urheilen katsominen on kaikki kaikessa (urheiluun kuuluu ravit, jääkiekko, hiihto, mäki ym. ym.) Siispä minun aikani kuluu paljon tietokoneella josta kuuntelen kuulokkeilla paljon musiikkia. Samalla voin avata toisen ikkunan ja vaikka ratkoa sudokuita. Pönttöilyä ei voi unohtaa  :-)). Kurjaa on tuo erityisherkkyys  [:-(]. Minulle olisi kamala paikka jos en voisi kuunnella musiikkia. Onneksi Minnillä on tuo yksi keino, että musiikin kuuntelu käy (ottaa naista väkevämpää  :-))).
Minä en ole yhtään jaksoa katsellut Voicea. Salkkareita seurasin, mutta en enää moneen kuukauteen.

Ai aivoinfarkti teki Minnistä erityisherkän. Miten huomasit että Sinulla on aivoinfarkti?
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #20 : 16.02.25 - klo:22:30 »

Mulla oli silloin 2008 aivoverenvuoto ,mikä meinasi jäädä viimeiseksi taisteluksi, mut selvisin siitä loppujenlopuksi aika hyvin.  En ennalleen mut vähän sinnepäin.

Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #21 : 17.02.25 - klo:06:16 »

Onneksi selvisit  [:30] [:30] [:30]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #22 : 17.02.25 - klo:07:09 »

Minäkin olen erityisherkkiin kuuluva. Ilmenee toisin Minillä.

Kovia olet kokenut, aivoinfarkti voi jättää todella ikäviä jälkiä sairastuneeseen. Minun ruotsin veljelle kävi niin.

Me katsomme samoja ohjelmia tv:stä ja jos joskus käy niin että toinen haluaa jotain muuta, on toinen telkka joten ei kunmankaan tarvi luopua omasta ohjelmastaan :-))

« Viimeksi muokattu: 17.02.25 - klo:07:14 kirjoittanut telkkinen »
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #23 : 17.02.25 - klo:08:49 »

Kiitos Mesis haleista  [:-)]

Telkkisen teksti osuu kyllä. Tollanen oon ollu aina, Mut veikkaan, että se osuu myös  jokaiseen pönttöläiseen. Nämä ääni/hajujutut ovat tulleet vasta myöhemmin.
Kirjattu

— Alain de Botton -

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #24 : 17.02.25 - klo:09:09 »

Minäkin muistan tuon Minnin ikävän jutun, eikös se ollut talvella kesken lumitöiden kun naapuri huomasi Minnin...
En vaan millään olisi muistanut että siitä on jo noin monta vuotta
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #25 : 17.02.25 - klo:10:52 »

Minä en muistanut (enkä muista vieläkään) Minnin aivoinfarktia.

Mietin, että olen juuri tuollainen kun luin tuon Telkkisen laittaman tekstin. Ainakin herkistyn tosi helposti. Esim. kun katson "Tuubesta" sellaisen videon, jossa joku lapsi saa kauan toivomansa koiranpennun, ja häneltä pääsee itku, niin itken täällä hänen kanssaan. -Vain yhden mainitakseni.

Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #26 : 17.02.25 - klo:11:28 »

En minäkään muista Minnin ikävää tapausta. Liekö jäänyt näiden omien sairauksien varjoon. Oma sairastelu kun alkoi 2014.

Meitä ihmisiä elämä yllättää monilla ikävillä sairauksilla. Valitettavasti. [:-(]

Olen kauan sitten eli 7 vuotiaana ollut herkkyydestäni ihan ammattilaisten tutkittavana. Todettiin jo silloin, että olen yliherkkä lapsi. Muistan kun joku lääkäri danoi mitenkähän hän pärjää kun kasvaa aikuiseksi kun nyt on jo näin paljon haittaavia asioita pään sisällä.
Vaihtelevasti olen pärjännyt. Itkuherkkä olen ihan kaikesta. Välillä se rasittaa omaa mieltä tosi paljon. [:-(]
« Viimeksi muokattu: 17.02.25 - klo:11:34 kirjoittanut telkkinen »
Kirjattu
Arvo Ylppö

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #27 : 17.02.25 - klo:14:02 »

Minäkin muistan tuon Minnin ikävän jutun, eikös se ollut talvella kesken lumitöiden kun naapuri huomasi Minnin...
En vaan millään olisi muistanut että siitä on jo noin monta vuotta

juu pitää paikkansa. oli marraskuussa 17 vuotta sitten

olin sairaalassa kuukauden, ja pöntöltä poissa vähän kauemmin
Kirjattu

— Alain de Botton -

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #28 : 17.02.25 - klo:15:26 »

Huomaa omasta päänsisustasta, että paljon on asioita hävinnyt sieltä.
Onneksi vielä jotain muistaa, äsken kun juttelin muistisairaan ystäväni kanssa niin ymmärrän hyvin kuinka surulliselta itsestä tuntuu kun toinen on ihan muissa maailmoissa saati mitä hän käy puolisonsa kanssa läpi kun elämä muuttui ykskaks tällaiseksi.

Ehkä oma muistamattomuus on vielä ihan tässä iässä kohtuu normaalia.
Kirjattu
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #29 : 17.02.25 - klo:16:39 »

Muistista kun puhutaan, niin pelkään ihan oikeesti että minulle tulee muistisairaus. Kävin tässä jokin aika sitten kaupassa. Mietin, että otan sieltä muovikassin, kun ei ollut paljon ostamista. Olin kaupassa hommannut kaikki ostokset kärryyn ja olin lähellä kassaa. Olin mielissäni, että nyt muistan kassin (olin sen unohtanut edellisellä kauppareissulla ja jouduin sen hakemaan kun olin jo tavarani maksanut). No, siinä oli ehkä 4-5 metriä kassalle. Menin ohi karkkihyllyjen ja mietin, että ostaisinko karkkia. En ostanut, mutta kassiajatus hävisi kuin tuhka tuuleen, ja jouduin taas hakemaan muovikassin, kun olin jo ostokseni maksanut, eikä ollutkaan kassia mihin olisin tavarat pakannut. Ei hyvältä näytä.  [:-(]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.198 sekunnissa. 26 kyselyä tietokannasta.