Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Minkä väriset kuusenkoristeet laitat joulukuuseen?  (Luettu 640 kertaa)

käenpiika

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • -Jynx torquilla-

Heitänpä tässä kysymyksen pönttöläisten joulukuusen koristeista.Eli,minkävärisiä ja minkälaisia koristeita laitat omaan joulukuuseen?

Minun kuuseni värit ovat kuusen vihreän lisäksi kulta ja punainen.Kullan värisiä ovat kuusenkoristenauhat ja kullan väriset joulun kellot.Punaista sitten ovat omenat,jotka eivät ole kuitenkaan oikeita omenoita vaan kuusenkoristeomenoita.Lisäksi on tietenkin sähkökynttilät valaisevat joulukuusta.Sekä kullan värinen joulutähti on kuusen latvassa.
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
Vs: Minkä väriset kuusenkoristeet laitat joulukuuseen?
« Vastaus #1 : 21.12.06 - klo:18:49 »

Hopea-punainen.
Hopeanvärisiä köynnöksiä, punaisia erikokoisia palloja. Lisäksi hopeanvärisiä tähtiä ja sitten sähkökynttilät. 
Kirjattu

terttukaarina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Oulun lääni
« Vastaus #2 : 21.12.06 - klo:19:38 »

Hopeaa ja sinistä ja tietysti kynttilät.
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #3 : 21.12.06 - klo:20:17 »

Vain kynttilät, koska kuusi on kuistilla,eikä olisi mukavaa, jos Pilvi tavoittelisi palloja yms. koristeita !  [:-)]
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #4 : 21.12.06 - klo:20:41 »

Punaisia palloja ja hopeisia lankoja, vai mitä noi ny on? [:-I] [:-)]  Sit sellaisia pieniä valkoisella niinellä päällystettyjä pieniä puupalloja.  Ovat tosi kauniita. [:-)]
Nuorempana päällystin puuhelmiä niinellä.  Kovasti immeiset pitivät niistä helmistä.

Niin ja tietty sähkökynttilät.
Kirjattu

Marfa

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #5 : 21.12.06 - klo:21:00 »

Olen tylsä-ei koristeita. No kuusi on ihan pienen pieni. Ehkä siihen voisi ikivanhan tähden laittaa. Jos olisi iso kuusi, nin koristelisin sen vanhanaikaisesti hopealamein ja kynttilöin.
Kirjattu

Punarinta(Pettirosso)

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #6 : 21.12.06 - klo:21:05 »

Minulla on kullan värisiä palloja ja punasia sydämiä.Ja kun minun neljä v.pieni kultamuru tulee koristamaan niin ei tiedä taas miltä näyttää.Viime vuonna meinasivat kaikki koristeet mennä samaan oksaan,sanoin vaan että kylläpä tulee hieno.Katsotaan onko tyyli muuttunut  [:45] [:45]
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #7 : 21.12.06 - klo:21:06 »

Marfa kirjoitti: ..nin koristelisin sen vanhanaikaisesti hopealamein ja kynttilöin.

Just tuota tarkoitin  hopealangoilla [:-)]
Kirjattu

Punarinta(Pettirosso)

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #8 : 21.12.06 - klo:21:07 »

Ja mulla myös lameita mutta kullan värisiä....
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #9 : 21.12.06 - klo:21:07 »

Punis, eiks oo ihanaa katsoa miten ipanat koristelee kuusen ja millä ilmeella. :-)) :-)) :-))
Kirjattu

Punarinta(Pettirosso)

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #10 : 21.12.06 - klo:21:08 »

Kyllä vaan.Sitä ei voi edes sanoin kuvata sitä tunnetta kun niitä seuraa...
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #11 : 21.12.06 - klo:22:02 »

Minulla ei ensimmäisen kerran elämässäni ole joulukuusta lainkaan.On iso joulukataja...jossa ihan pieniä kelloja koristeena ja kynttilät.Kuusta en voinut hankkia,koska liian suuret tunteet tulevat pintaan eli yritän ne muka näin eliminoida pois.Kaikki liittyy edesmenneeseen koiraani,joka oli oikein joulukoira.Haki kuusen alta kaikki paketit yksitellen kysellen minulta onkohan tääkin mulle...teki aina paketteja kanssani pikku nöpöhäntä heiluen ja oli oikein innoissaan joulusta.Nyt ei ole kuusta eikä kuusen alla kulkijaa...nyyh...tämä toinen ei oikeastaan ole lahjoista lainkaan kiinnostunut..että monessa suhteessa erilainen joulu...
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #12 : 21.12.06 - klo:22:11 »

Niin, joulukuusi jos olisi!

Telkkinen ja kaikki muutkin saman kokeneet: otan osaa! Tiedänpä tunteen. Vieläkin on liian arka aihe puhuttavaksi asti. Meilläkin on perhe yhtä jäsentä pienempi tänä jouluna...

Jos laittaisin kuusen, olisi se hopean ja sinisen värinen. Sellaisen olen joskus töissä laittanut - onhan ne vieläkin jossain nuo koristeet tallella. Mutta kun tuo meidän arvokas Arvo ei pidä tai sitten pitää liikaa noista koristeista, niin antaapi nyt olla koko joulukuusi!

En koristele kotiani yhdelläkään joulukoristeella jouluksi! Sain viime jouluna mummitettavilta ihanan valosarjan ja tänä jouluna sitä jo laittelinkin esille, mutta kas kummaa: "...se toimi ei...."
Jotenkin sain sen rikki ja valot ei pala! (Kaitsu, älä lue tätä koskaan!!!!)

Kirjattu

Hellis

• Seniori
  • Poissa Poissa
  • Vantaa
« Vastaus #13 : 21.12.06 - klo:22:14 »

Missähän mahtavat olla kaikki koristeet? Viimevuonna kuuusessa oli kynttilöitä, kullanvärisiä pampulanauhoja ja paljon punaisia rusetteja. Kynttilät  nyt ainakin, tosin sähköiset tietystä syystä, olisikohan tämä vuosi olkia? Sen näkee miltä tuntuu aattona!  [:65]
Kirjattu
Terveisiä Alapöntöstä!

mummeli

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vantaa/varisto
« Vastaus #14 : 21.12.06 - klo:23:02 »

Olimpa nii  hätäinen (tapani mukaan)...meijä kuusi on sitten koristeltu sinisen ja kullan väreisä,,,kulta värit ei vaa täs näkojään näy...mut semmosta olin aatellut.. [:51]....ja nyt sitte pötkölleen,,,pehkuis on papparainen ja tiituli jo sikees unes... [:-)]..ei muuta ku joukkoon...Öitäää....
Kirjattu

Sivu luotiin 0.061 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.