Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 16.7.2025 keskiviikko  (Luettu 51 kertaa)

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
16.7.2025 keskiviikko
« : eilen kello 07:29 »

Huomenta [:-)]

Nyt säässä ei muutosta näy. Nyt jo +23 lämmintä.
Tarkenee [:-)]

Kohta pitäis taas pikku lenkki tehdä, päivällä ei jaksa.

Kivaa päivää kaikille [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
Vs: 16.7.2025 keskiviikko
« Vastaus #1 : eilen kello 08:18 »

.
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #2 : eilen kello 08:24 »

Telkkiseltä soma kuva  [:-)]

Viime yö oli onneksi vilpoinen, ja kerkiää saada kämppää vähän siedettävämmäksi, ennenkuin 30 astetta taas poksahtaa.
Näillä näkymin vielä huomenna ällöilmaa, ja sen jälkeen loppukuu hellettä  [NUT] [NUT]
No onneksi ei varmaankaan pidä paikkansa ne loppukuun helteet  :-)) :-))

kuvan kukat muodostaa, mun lempikimpun, jollaisia pelloilta lapsena keräsin  [:-)]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3 : eilen kello 09:07 »

Onpa taas tosi kauniit kuvat. Tuo "päivänkakkara/ruiskaunokkikimppu" on kyllä niiiiiin kaunis  [:-)].

Telkkinen sanoi tekevänsä pienen lenkin. Minäkin tein pienen lenkin (paino sanalla "pienen"). Vein roskat  :-))

Kyllä nyt vilukissakin tarkenee. Nousin jo ennen viittä, kun ei ollut yhtään uni. Herätessä minun tulee aina kamala hiki. Vessassa käynti on "hauskaa" hommaa, kun ensin ei meinaa saada pöksyjä alas kun on niin hikinen iho, ja sitten ei meinaa saada niitä ylös  :-)).  Kun homma oli ohi kostutin itseni märällä pyyhkeellä. Sitten on hetken aikaa hyvä olo. Koitetaan kestää, ei tätä kauan jatku.

Mukavaa (lämmintä) päivää kaikille!
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #4 : eilen kello 09:21 »

Aamua tien päältä
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #5 : eilen kello 09:44 »

Tässä on yksi nieno "tuuben" video kyyhkysen syöttöhetkestä.
https://www.youtube.com/watch?v=p0XlpMIBOwY
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #6 : eilen kello 10:11 »

Päivänkakkara, ruiskaunokki kuului minunkin keräämiini kesäkukkiin [:-)] kauniit kuvat.

Lenkki tehty siis pieni, n.2 km. Sekin oli ihan tuskaisaa kun lämmintä  oli jo +25. Liikaa minulle. Tulee paha olo. Nyt kotona viileessä.

Ymmärrän hyvin tuskanhikeä potevia [:-)] koettakaa tekin kestää.

Enpä ole kyyhkysiä poikasineen nähnyt. Ihana video.

Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #7 : eilen kello 10:27 »

Olen niin onnellinen kun naapurit muuttivat pois, ei tarvitse enää koiran eroahdistus itkua kuunnella. Nyt sitä joutuu kenties jotkut toiset kuuntelemaan elleivät muuttaneet omakotitaloon :-))

No eri kerrokseen muutti kaveri koiran kanssa. Raput on pissa tahroja täynnä kun taitaa viimetipassa ko.koira päästä lenkille.
Hän kuulemma pissattaa koiraa meidän kukkapenkkiin. Komeasti kukat rehottaa :-))
Kirjattu
Arvo Ylppö

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #8 : eilen kello 10:31 »

Telkkiseltä hienot kuvat  [:-)] 
Puppelin ruokintavideo on harvinaista herkkua  [KIPPIS] [KIPPIS]

Hienosti rehottaa kukat  [:-)] :-)) kait se koiranpissi samaa ainetta on, kuin ihmisenkin. Ihmispissiä, pitäisi kyllä laimentaa, ennen lannoitusta. Varsinkin ruusut tykkäisi.

Kyllä nyt vilukissakin tarkenee. Nousin jo ennen viittä, kun ei ollut yhtään uni. Herätessä minun tulee aina kamala hiki. Vessassa käynti on "hauskaa" hommaa, kun ensin ei meinaa saada pöksyjä alas kun on niin hikinen iho, ja sitten ei meinaa saada niitä ylös  :-))

[:-DD]

« Viimeksi muokattu: eilen kello 10:34 kirjoittanut Minni »
Kirjattu

— Alain de Botton -

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #9 : eilen kello 10:51 »

Koirat tarvii kunnon lenkkejä, ei ihan ovelta kukkapenkille ja osa pissoista on rapussa. Onneksi ei ole ikkunat pihaan päin, niin ei tule vahdattua kuka liikkuu ja milloin. Naapurit vain kertoo minulle kun käyn kukkia katselemassa.

Meillä on ollut talon hiljaisin ja siistein rappu, nyt on muutoksen aika  :-))

Veli kertoi että Ruotsissa missä alueella hän asuu on tehty 264 valitusta poliisille/eläinsuojelijoille koirien huonosta kohtelusta ja huonosta ulkoilutuksesta. Siellähän ei saa koirat olla 6 tuntia pidempään yksin.

Onks joku vähän tuohtunut koirien kohtelusta??? Vanheneminen tuo tällaista särmää eloon :-))
« Viimeksi muokattu: eilen kello 10:54 kirjoittanut telkkinen »
Kirjattu
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #10 : eilen kello 10:54 »

Telkkiseltä hienoja kuvia.

Hyvin on koira lannottanut kukat kun on niin komeita. Harmi kun tahrii käytävän. Eikö siitä kukaan ilmoita isännöitsijälle? Onko koira jotenkin sairas kun ei pysty pidättämään?

Ihan sattumalta tuli tuokin ruokintavideo eteeni, kun vähän taas surffailin  :-))

En oo tiennytkään että ihmisenpissistä ruusut tykkää  :-O [:-)]

Minnin naurulle, niin kyllä huvitti itseänikin  :-)) :-)). Onneks ei ollut kova hätä  [:-DD]

Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #11 : eilen kello 10:57 »

Koira on asunut viikon tässä talossa, kukat kukkii ihan meidän omilla kukkalannotteilla :-))

Päätettiin että me ei ilmoiteta isännöitsijälle että raput on ihan haisevat ja tahmaiset. Joku muu saa puuttua, vaikka siivooja?!
Kirjattu
Arvo Ylppö

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #12 : eilen kello 11:09 »

Ihan käy  pissi lannoitteesta, mutta laimennettuna.  [:-)]

https://yle.fi/a/3-5415463

Juu, Mesis nauroin sun kertomukselle  :-)) oikeesti siinä ei ole nauramista  :-)) ku ehkä ihan vähän  [:-DD]
sit nauran viel enemmään, kun olet kokeillut nakupellenä nukkumista, ja lakana tulee mukaan vessaan  [:-DD] [:-DD]
Kirjattu

— Alain de Botton -

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #13 : eilen kello 12:19 »

Kyllä siinä nauramista on, ja saa nauraakin ihan vapaasti  [:-DD]. Tuota naku/lakanajuttua en olekaan vielä kokeillut  :-)).

Oli hyvä juttu tuo pissijuttu.
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #14 : eilen kello 14:43 »

Enpä ole minäkään tiennyt, että pissalla voi lannoittaa kasveja. Ehken kokeile [:-)]

Kyllä nyt kaikki keinot on varmasti hyvä kokeilla ettei kotona näänny näihin helteisiin. Vaikka ei olisi kun viikosta kyse kyllä se kuumuus uuvuttaa. Linnunpoikasia viedään hoitoloihin ym.eläimiä kun ovat nääntymäisillään luonnossa. Vesikippoja on meillä pihalla linnuille, ehkä puputkin käyvät hörpyllä.

Kirjattu
Arvo Ylppö

Sivu luotiin 0.172 sekunnissa. 32 kyselyä tietokannasta.