Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 30.7.2025 keskiviikko  (Luettu 140 kertaa)

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
30.7.2025 keskiviikko
« : 30.07.25 - klo:06:58 »

Huomenta!

Jaahas, mitähän uutta sitä nyt kirjoittais kun menee aina vanhan toistoksi. No yöllä klo 2 aikaan tuli vettä ihan kaatamalla ehkä 10 minuutin ajan.

Tänään pitäis myös sataa? Ans kattoo [:-)]

Mukavaa päivää kaikille [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
Vs: 30.7.2025 keskiviikko
« Vastaus #1 : 30.07.25 - klo:07:33 »

Just sanottiin uutisissa, että joutsen jota oli kaltoin kohdeltu on eilen päästetty hoidettuna vapauteen. Ihanaa kun näitä hyviä ihmisiä on jotka auttaa luontokappaleita [:-)] [:72]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2 : 30.07.25 - klo:07:37 »

[:72] Joutsenelle ja sitä hoitaville ihmisille.

Onpa tosi kaunis kuva.

Mukavaa päivää kaikille!
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #3 : 30.07.25 - klo:08:06 »

[:-)] [:-)] [:-)]

ATP...
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #4 : 30.07.25 - klo:09:49 »

Aamupäivää  [:-)]

Soma kuva  [:-)]

Yöllä satoi vettä 12mm, salamien ja ukkosen jylinän kera.
Nyt 26 ja ällötystä tiedossa.

Mulla oli aamulla labra 7.30. Olin hyvin hämmästynyt, kun odotushuoneessa ei ollut ketään  :-O :-O
eipä ole ennen moista tapahtunut  [NUT] no kun oli aika varattuna, niin pääsee heti sisälle kummiskin  :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #5 : 30.07.25 - klo:10:14 »

Nallukat :-))

Meillä oli lehdessä juttu vuodelta 2000 kun vettä satoi 400 milliä. Lapset ui keskustan kaduilla, ja muisti palasi minullekin kun oli koirienkin kanssa haastavaa mennä aamulenkille kun kadut lainehti vettä.

Nyt yöllisestä sateesta jäi hyviä uimalätäköitä linnuille.  [:-)]

Kerran olen itsekin mennyt tyhjään labraan, ei muita kun minä. Hyvä tuuri Minnille kävi, toivottavasti tuloksillekin on yhtä hyvää tuuria [:72]

Minulla alkaa ens viikolla labrakäyntejä [:-(]
Kirjattu
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #6 : 30.07.25 - klo:11:11 »

Mekin käytiin eilen labrassa. Mentiin puoli kahdeksaan. Etukäteen jo mietin, että varmaan on parkkipaikka täynnä autoja kun kaikki menevät puoli kahdeksaan. Mitä vielä! tyhjiä ruutuja oli vaikka kuinka ja sisällä mies pääsi kolmantena sisään  :-O. Eivätkö ihmiset sairasta kesäaikaan???

Olen pessyt päiväpeitteet ja lakanat. Lakanat pesin omalla koneella, mutta päiväpeitteet talon koneella. -Eiks' ookin mielenkiintosta?  :-)) :-))
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #7 : 30.07.25 - klo:11:30 »

Mekin eilen ajettiin sairaalan ohi ja ihmeteltiin kun parkit ammotti tyhjyyttään. Ehkä lääkärien lomat päättyy nyt kuun vaihteessa potilaitakin ruvetaan hoitamaan  :-)) paikat taas täyttyy.

Mesiksen puolisolle myös hyviä labratuloksia [:72]

Kyllä tämä tavallinen arki on ihan tarpeeksi mielenkiintoista, että siitä kyllä sopii kertoa :-))

Yritin kuvata hanhen kalkarenkaita niin että sais selvää merkinnöistä vaan yritykseksi jäi [:-)]
Kirjattu
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #8 : 30.07.25 - klo:12:48 »

Renkaat ainakin näkyy,-ja hieno lintu  [KIPPIS]

Kiitti labratoivotuksista. oli hyvät tulokset  [:-)]. Omakannasta katsottiin.
Kirjattu

jaTa69

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #9 : 30.07.25 - klo:15:37 »

Terveiset Sallasta! Kesälomaa vietetään zetan kanssa tämä viikko, ajettiin Sallaan ja tänään kierrettiin heti aamusta Taivaan tavoittelijan taival, jo kävi Iso Pyhätunturin huipulla. Hyvät oli sieltä näköalat, eikä hyttyset yms. juurikaan kiusanneet. Lämmintä täälläkin riittää, äsken tultiin majapaikkaan, niin auton mittari näytti 28 astetta.
Geokätköilyä kun harrastetaan, niin käytiin pikimmin Savukosken kunnan keskustassakin hakemassa yksi kätkö, kun se oli tässä lähellä  :-)) (90 km/suunta).
Huominen päivä vielä täällä ja perjantaina kohti Oulua.
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #10 : 30.07.25 - klo:18:02 »

Hyvä kun labrat on kunnossa Mesiksen puolisolla [:-)]

Kiitos Sallan terkuista :-)) maisemat on vaihtuneet ja reissu on antoisaa ollut mitä voi tekstistä päätellä. Hyvää jatkoa teille jaTa ja zeta [:72]

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&cd=&ved=2ahUKEwj8v6366uSOAxWMGRAIHTStCRMQ9KsOegQIEhAB&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DZNnpxHhFl7c&usg=AOvVaw3o_BbHXwihUSBNiiZiHx2D&opi=89978449

I like :-))
Kirjattu
Arvo Ylppö

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #11 : 30.07.25 - klo:19:00 »

[:-)] [:-)] [:-)] [:-)]

Jo ovat toiset ehtineet kauas pohjoiseen. Maisemat varmasti hienoja. Löytyykö polkujen viereltä paljon laavuja. Entä perhosia näkyykö yhtään vai onko liian pohjoista ja tuulista.
Mukavaa loman jatkoa [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #12 : 30.07.25 - klo:19:47 »

Hyvää lomanjatkoa jaTalle ja zetalle. (90km/ suunta, no se oli melkein vieressä  :-)))

Minäkin tykkään Jarkko Aholasta, mutta tällä kappaleella ei hänen äänensä pääse oikeuksiinsa.

Olenko kehunut ketjun kuvia? En muista. No nyt kehun hienoja ovat kaikki.

Täällä kun satoi ja vähän jyristelikin äsken, niin sen jälkeen kuvasin pilviä, kun olivat niin hienoja.
Siellä näkyy myös pieni kuun sirppi.
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #13 : 30.07.25 - klo:20:08 »

Onpa hienot pilvikivat  [:72]

Tämä Ozzyn kappaleen Ahola lauloi kirkossa omassa konsertissaan ja livenä oli ollut todella mahtava esitys. Tallennus on aina tallennus  :-))
Kirjattu
Arvo Ylppö

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #14 : 30.07.25 - klo:20:17 »

Nyt sataa oikein kovaa...
Kirjattu

Sivu luotiin 0.066 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.