Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 15.8.2025 perjantai  (Luettu 228 kertaa)

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
15.8.2025 perjantai
« : 15.08.25 - klo:08:00 »

Huomenta!

Se olis taas uusi päivä alullaan. Näyttäis oleva tuulista ja +15 lämmintä.

Vaihteeksi kauppareissu edessä. Et sellaista vaihteluu [:-)]

Mukavaa päivää kaikille :-))

Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: 15.8.2025 perjantai
« Vastaus #1 : 15.08.25 - klo:08:09 »

Söpö koira  [:-)] [:-)]
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #2 : 15.08.25 - klo:10:01 »

Huomenta Päivää  [:-)]

Aamun 12 on nyt 19 astetta .illaksi ja yöksi taas povattu pauketta ja salamia  :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3 : 15.08.25 - klo:11:13 »

Söpö koira Minnilläkin ja oikein namnam-herkkuja. Minäkin söin äsken namnam-herkkua. Lämmintä pinaattilettua ja kylmää omppuhilloa. :-))
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #4 : 15.08.25 - klo:11:16 »

Pelkäätkö Minni ukkosta, vai oletko niin tottunut siihen, kun jatkuvasti paukkuu, että ajattelet vaan että  "ihan sama".
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #5 : 15.08.25 - klo:13:14 »

Pelkään jonkin verran, ja se että en pelkää ihan hirveesti,on ihme juttu,kun olen kuitenkin ollut kahdessa talossa johon ukkonen on iskenyt. [:67]
Eniten ukkosen aikana pelkään niitä myrskypuuskia  [NUT]
Jos asuisin kerrostalossa  en pelkäis , vissiin   :-)) :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #6 : 15.08.25 - klo:14:11 »

Snoopylle :-))

Toivottavasti Minnin kulmille ei ukkonen tule häiriköimään.

Pelottavaa se vaan on vaikka asun kerrostalossa. Sisäsyntyinen pelko joka myös johtuu ukkosen tekemistä tuhoista mökillä ja lapsuudessa näky kun salama pätki julmetun ison kuusen. Jäi korvien väliin kauhut.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #7 : 15.08.25 - klo:14:22 »

Söpö koira Minnilläkin ja oikein namnam-herkkuja. Minäkin söin äsken namnam-herkkua. Lämmintä pinaattilettua ja kylmää omppuhilloa. :-))

Kyllä se on kiva juttu kun voi herkutella. Oma vatsa ei kohta kestä tavis ruokiakaan. Johtuuko haimastani vai?? tutkitaan!
Kirjattu
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #8 : 15.08.25 - klo:14:34 »

Minä en kerrostalossa osaa oikein pelätä. Silloin pelkäsin kun maalla asuin. Silloin muistan yhden kerran kun ukkonen nousi ihan kohdalle. Olimme keittiössä, miehani ja minä, sekä naapurin nuori mies, ja saksanpaimenkoira Sando. Väliovet olivat kiinni, kun olohuoneessa oli beaglepoika Immu. Kuului kamala pamaus olohuoneen puolelta, jota menimme katsomaan. En muista tuliko mitään vahinkoa, kun huomiomme kiinnittyi kahteen tappelevaan koiraan. Ovi oli jäänyt auki ja Sando sekä Immu ottivat ovella yhteen. Niitä piti mennä erottamaan toisistaan. Onneksi koiratappelussa on päällimmäisenä se kova ääni, eikä tullut mitään puremajälkiä. Eikä tuostakaan tullut mitään pelkotiloja, eli en pelkää täällä ukkosta.
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #9 : 15.08.25 - klo:14:37 »

Pelkään jonkin verran, ja se että en pelkää ihan hirveesti,on ihme juttu,kun olen kuitenkin ollut kahdessa talossa johon ukkonen on iskenyt. [:67]
Eniten ukkosen aikana pelkään niitä myrskypuuskia  [NUT]
Jos asuisin kerrostalossa  en pelkäis , vissiin   :-)) :-))

Eikös ukkoset olekin aika usin tullut yöllä. Silloin on kamalaa, kun salamat näkyvät niin hyvin?
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #10 : 15.08.25 - klo:20:24 »

Onko tehnyt vahinkoa?
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #11 : 15.08.25 - klo:22:33 »

JuuEi  :-)) ukkosenpelosta varmaan koskaan eroon pääse. Ehkä en kerrostalossa pelkäisi, mut
täällä kylläkin  [NUT]

Oon ukkoskokemuksista aikaisemminkin kertonut. Et ne siihen pelkoon ovat syypäitä  [NUT]

En ole pallosalamaa nähnyt, enkä halua nähdäkkään.  [:67]

Olen ollut kahdessa talossa, mihin on iskenyt ukkonen.
Lapsuudenkotiini, silloin kun olin n. 5 vuotias ja tähän nykyiseen torppaan
iski ukkonen 2001  [HOT]

Ja sanonta " Ei kahta ilman kolmatta"  ei pidä paikkansa !!  eihän   [:4]

Lapsuudenkotiin sytytti. Palon saivat onneksi, isäni, mummoni,tätini ja setäni, sammumaan. Mä muistan vaan sen, kun
äitini kantoi mua ulos talosta, ja lattiat oli täynnä sirpaleita, räjähtäneitä lampuista/
sähköhärpäkkeistä ja kauhea käry. Äitini, minä sylissä ja veljeni juoksivat navettaan "turvaan" Sinne oli samaanaikaan iskenyt salama, läpi kivijalan. Onneksi oli eläimet laitumilla.

2001 kun se riiviö iski tänne, niin ei onneksi syttynyt mitään paloa. Palokunta kävi varmistamassa.
Kaikki laitteet mitkä oli seinässä olivat entisiä. Ja sähkökaappi aivan tuusannuuskana. [:-I]

noista sanonnoista vielä, sanonta "ei salama iske samaan paikkaan kahta kertaa" ei ainakaan pidä, valitettavasti, paikkansa. Tässä kylässä on talo, johon on iskenyt salama jo 3 kertaa   :-O
Kirjattu

— Alain de Botton -

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #12 : 15.08.25 - klo:22:36 »

Et kyllä teki tuhoja .

Rintama lähestyy.toivottavasti ukkoset pysyy merellä

Kirjattu

— Alain de Botton -

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #13 : 16.08.25 - klo:07:41 »

Toivottavasti ukkonen pysyi Minnin nurkilta pois  [:72]

Itse olen pallosalaman nähnyt ja kuullut räjähdyksen minkä se sai aikaan. Koiratkin meni ihan paniikissa piiloon kun mökillä oltiin.

Kerran olin uimassa siellä ukkonen tuli ihan yllättäin nousin äkkiä vedestä ja kipitin mökkiin. Äito oli mukana siellä, huusi minulle tule äkkiä sisään salama iski kallioon ja siitä meidän sähköpylvääsen joka hajosi pieniksi palasiksi muttei onneksi syttynyt tuleen ja minä pääsin välistä pois. Vieläkin ahistaa kun tilanne tulee mieleen.

Kurjia kokemuksia on teilläkin Mesis ja Minni [:-I]
Kirjattu
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #14 : 16.08.25 - klo:08:46 »

Voi kamala minkälaisia kokemuksia Telkkisellä ja Minnillä. Ei ihme jos pelottaa. Toivottavasti salama ei iske minnilään kolmatta kertaa. -Eikä Telkkiselle ensimmäistäkään kertaa.
En kyllä yhtään ihmettele teidän pelkoanne.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.25 sekunnissa. 28 kyselyä tietokannasta.