Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 20.8.2025 keskiviikko  (Luettu 131 kertaa)

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
20.8.2025 keskiviikko
« : 20.08.25 - klo:09:57 »

Aamupäivää!

No nyt tarkenee +7 lämmintä. Oli raikas kävelylenkki. Olo huono, mutta kestettävä on.

Hyvää tätä päivää kaikille [:-)]

Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
Vs: 20.8.2025 keskiviikko
« Vastaus #1 : 20.08.25 - klo:10:18 »

Aamupäevää  [:-)]

Nätti kuva  [:-)]

Aamun 7 astetta on nyt 12 ja enempi aurinkoista. Eilen oli vielä 22 astetta. Nyt joutuupi ainakin viikko odottelemaan, että säät normalisoituisivat.  [:-)]

Telkkiselle paljon jaksuja  [:30] [:1] [:31] [:30] ja kaikille

kepeää keksiviikkoa  [:44]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #2 : 20.08.25 - klo:13:52 »

Vesikuurorintama hyökkäsi kimppuun. Eipä pitänyt tänään sataa mitään  [:-I] no meni sisäilypäiväksi
 Eiku telkku auki. Ai katos Pekka ja Pätkis  [:-DD]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3 : 20.08.25 - klo:15:17 »

Ihanat kuvat  [:36] [:36]

Parempaa vointia Telkkiselle! [:-)]

Käytiin eilen Laviassa Kuusikon lihakaupassa. Kun olimme vielä autossa, niin mietimme, että kannattaako laittaa ovea lukkoon, mutta kun jätin pikkulaukun autoon ja siellä oli kummankin kännykät ja minun pankki- ym:t kortit, niin panimme lukkoon auton ovet. Kun sitten tulimme kaupasta, oli minun puolellani yksi mies kumartuneena minun puoleista ovea kohti, ihan kuin olisi koittanut ovea auki. Hän kyllä väistyi siitä kun menin autoon, mutta mietimme, että kannattaa aina panna ovet lukkoon, kun ei koskaan tiedä minkälaista porukkaa kulkee. Tämä oli ainakin nelikymppinen mies. Tukka harteille asti, tosi laiha ja kädet tärisivät, kun siinä poltteli tupakkaa. Kyllä opetti tämä kokemus.

Tänä aamuna aloin tehdä lihakeittoa. Panin lihat kiehumaan ja ajattelin kuoria perunat valmiiksi sillä aikaa kun vesi alkaa kiehua. No, arvata saattaa etten ehtinytkään kuoria perunoita, kun vaahtoinen vesi kiehui hellalle, Voi mahoton mikä sotku  [:-/]. Enkö ikinä opi??? -En ilmeisesti. Jos keittää pelkkää vettä, se kohisee kun alkaa kiehua, mutta tämä ei "sanonut mittää", se vaan kiehui yli. Tuli vähän ylimääräistä hommaa.
Mutta mukavaa päivää teille kaikille!
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #4 : 20.08.25 - klo:17:02 »

Minni ja Mesis kiitokset teille kun jaksatte tsempata.

Voi ei mikä vahinko on Mesikselle käynyt. Ei ihan nopea siivous ollut lihasta kiehuneen kuohan pesu liedeltä [:-I] harmi homma, näitä vaan sattuu.

Kyllä oli ihan mahdollista että autonne ympärillä on joku pitkä kyntinen pyörinyt. Itse en jätä mitään näkyviin autoon vaikka ovet on lukossa, edes kiikareita jos on mukana. Ikkuna rikki ja tavarat lähtee mukaan.

Olen aina ihmetellyt kuinka ihmiset jättää koirat kaupan eteen kun käyvät ostoksilla.

Tässä esimerkki miten voi käydä.

https://yle.fi/a/74-20177891
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #5 : 20.08.25 - klo:18:04 »

Minulla oli etupenkin jalkatilassa laukku. Se varmaan kiinnosti.

Hyvä kun koira pääsi omistajalleen  [:-)]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #6 : 21.08.25 - klo:07:36 »

Näinä aikoina varovaisuus ei ole liiottelua :-))
Kirjattu
Arvo Ylppö

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #7 : 21.08.25 - klo:08:45 »

Voihan lihasoppa sentään  [:-(] [NUT]

Tänäpäivänä ei kannata miettiä, että laittaako ovet lukkoon vaiko ei  [NUT] siinä ei lukotkaan auta, jos sisäpuolella näkyy jotain mielenkiintoista, ja joku persläpi sattuu kulkemaan ohi.

Kirjattu

— Alain de Botton -

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #8 : 21.08.25 - klo:09:00 »

Kyllä tultiin paljon varovaisemmiksi [:-)]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #9 : 21.08.25 - klo:17:28 »

Minä olen ollut aina varovainen varsinkin silloin kun koiria vielä oli ja ne jäi herkeksi autoon,EI KESÄLLÄ, niin pelkäsin että joku murtautuu autoon ja varastaa koirat. Onneksi niin ei käynyt ja tosi harvoin koiria jätettiin autoon.

Ei se iso vika tarvitse olla kun se on omien korvien välissä :-))
Kirjattu
Arvo Ylppö

Sivu luotiin 0.118 sekunnissa. 27 kyselyä tietokannasta.