Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 28.8.2025 torstai  (Luettu 109 kertaa)

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
28.8.2025 torstai
« : 28.08.25 - klo:07:35 »

Huomenta!

Puolipilvinen on aamu. +7 näyttää mittari lämmintä
Illalla tuli taas vettä aika reippaasti. Vaihtelevaa on säätila. Ollaan kait syksyn kynnyksellä.

Leppoisaa päivää kaikille [:-)]
« Viimeksi muokattu: 28.08.25 - klo:08:00 kirjoittanut telkkinen »
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
Vs: 28.8.2025 torstai
« Vastaus #1 : 28.08.25 - klo:08:32 »

Huomenta  [:-)]

Kiva kuva  [:-)]

Aamun 5 astetta lämpenee hissuksiin, ja tänään saattaa 20 ylittyä  [:-)]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mesis

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
« Vastaus #2 : 28.08.25 - klo:09:07 »

Huomenii!

Onpa kaunis kuva Telkkiseltä ja kaunis on Minninkin kuva. Siinä mirri oikein hehkuu aamuauringossa.

Aamukahvit olen jo juonut ja kauratyynyn puolikkaan syönyt, mutta arvatkaapa mitä herkkua minulla on, -tai oli pienessä astiassa.     Kun ette kuitenkaan arvaa, niin sanon, että söin siitä pikku määrän tikkutolloa. Niiiiin hyvää, -nam.

Kivaa päivää kaikille!
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #3 : 28.08.25 - klo:10:04 »

Kisulle :-))

Piti käydä kuvaamassa meidän lähisaaren sillat vielä viimeisen kerran. Syyskuussa alkaa purku ja rantaan ei enää pääse. Onhan muutama silta aika huonossa kunnossa, mutta modernit sillat tulee tilalle niin voipi olla pikkasen erilainen saareen meno kun ovat valmiit, niin ja näkeekö niitä uusia??

Piti ihan googlata mikä on tikkutollo [:-I]  oma vatsa ei tuota herkkua kestä.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
« Vastaus #4 : 28.08.25 - klo:10:18 »

Onneksi minun vatsani kestää syödä tikkutolloa. Mutta ei sitäkään aina tee mieli. Ostin jonain päivänä kaupasta verilettuja, ja sen kanssa otin puolukkahilloa pakkasesta sulamaan ja sokeroin sen. Siitä sitten tein tuon tikkutollon.  En kovinkaan monta lusikallista sitä tehnyt, kun mies ei sitä syö.

Katselin netin ohjeita ja siellä tehtiin kokonaisista puolukoista. Meillä tehtiin aina sokeroidusta hillosta, eikä koskaan keitetty mitään.
« Viimeksi muokattu: 28.08.25 - klo:10:39 kirjoittanut Mesis »
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #5 : 28.08.25 - klo:10:23 »

Tässä mallia jos näkyy linkki.

https://www.ess.fi/paikalliset/8798821

Täällä oppii monenlaista, herkuista, perhosista ja ties mistä muusta [:-)]
Kirjattu
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
« Vastaus #6 : 28.08.25 - klo:10:30 »

Kuva näkyi. Olisi pitänyt vissiin ostaa lehti että olisi saanut lukea, mutta kuva riitti hyvin.
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #7 : 28.08.25 - klo:10:40 »

[:-)] [:-)]

Aamua tien päältä. Minäkään en taitaisi syödä tikkutolloa.
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #8 : 28.08.25 - klo:10:53 »

Maksullinen on lehti eli ei pääse lukemaan kuttua jossa kerrotaan siltojen korjauksesta. Kuva kuitenkin näkyi eli nykyaikaiset sillat tulee vanhojen tilalle.

Täälläpäin syötiin kun olin lapsi mustikkamöllöä. Silloin pystyi syömään melkein mitä vain, nyt on hyvin rajoitettua kaikki mitä vatsa kestää.

« Viimeksi muokattu: 28.08.25 - klo:10:56 kirjoittanut telkkinen »
Kirjattu
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
« Vastaus #9 : 28.08.25 - klo:16:07 »

Mustikkamöllö-sanaa en ole kuullutkaan, saati sitten maistanut, mutta uskon sen olevan hyvää.

Vai ei Jarmokaan söisi tikkutolloa. Ei siinä ole tikkuja eikä tolloja  :-)). Se on hyvää.
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #10 : 28.08.25 - klo:17:28 »

En minäkään enää mustikkamöllöä söisi :-))
Lapsena syötiin mitä eteen laitettiin. Tämä oli isän tekemää "karjalaista" herkkua :-))

Survottuja mustikoita, sokerilla makeutettuja. Sekaan maitoa ja kuivattuja, pilkottuja ruisleivän palasia. Leivän annettiin imeytyä mustikkamaidon seassa ja sitten ääntä kohti :-)). Silloin se niiiiin hyvää nykyään ei just tulis mieleen edes maistaa.
Kirjattu
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
« Vastaus #11 : 28.08.25 - klo:19:40 »

Moni lapsuuden herkku ei enää aikuisena maistu, mutta on myös toisin päin. Se mikä lapsuudessa oli ihan "yök", on aikuisena tosi hyvää. Esim, hernekeitto.  [:-)]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #12 : 28.08.25 - klo:20:55 »

verilettu/puolukat ei juurikaan houkuta, mutta mustikat voisi maistua [:-)] [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Jarmo

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #13 : 28.08.25 - klo:21:50 »

[:-I] [:-I] [:60]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
« Vastaus #14 : 28.08.25 - klo:22:41 »

Minua rupesi riepomaan [:-/] kun olen kuunnellut uutisia. Siellä on pääasia? ollut, että lapsia syntyy liian vähän. Kouluja lopetetaan, eikä opettajia tarvita. Kun kysyttiin syytä siihen, että miksi lapsia ei synny, niin vastausta tuli vaikka kuinka paljon, mutta kertaakaan ei sanottu mitään sodasta tai sen uhasta. Jos minä olisin nuori, niin en varmaankaan synnyttäisi lasta tähän pahaan maailmaan.
Olen puhunut.
Kauniita unia kaikille!
Kirjattu

Sivu luotiin 0.069 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.