Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 18.9.2025 torstai  (Luettu 54 kertaa)

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
18.9.2025 torstai
« : tänään kello 07:52 »

.
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
Vs: 18.9.2025 torstai
« Vastaus #1 : tänään kello 07:53 »

Vettä sataa,kuinkas muutenkaan  [NUT]

Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #2 : tänään kello 07:55 »

Huomenta!

Syksyn värit näkyy jo hyvin Minnin vaiko Mikin kuvassa. :-))

Harmaa on aamu, sateita odotettavissa, kait pitää nyt aamulla pikku lenkki tehdä.

Kivaa päivää kaikille [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #3 : tänään kello 08:04 »

[:-)] [:-)] [:-)]

ATP...
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #4 : tänään kello 08:52 »

Soma kuva  [:-)]

Huomenta!

Syksyn värit näkyy jo hyvin Minnin vaiko Mikin kuvassa. :-))

Kyl se Minni on  :-)) ripsivärit jäi kiireessä laittamatta, ja rusetti on pipon alla  :-)) :-))
Kirjattu

— Alain de Botton -

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #5 : tänään kello 09:31 »

Kivat kuvat. Luulin ihan että Mikki on kuvassa, mutta olikin Minni  :-)) :-)). Hieno asuste on kuitenkin, niin sävy-sävyyn. Sopii myös syksyn väreihin.

Söpösti tytteli kantaa kisua Telkkisen kuvassa. Kisu on iloinen kun on syliin päässyt.

Syksyisen märkää ilmaa on, vaikka juuri tällä hetkellä ei taida sataa.

Puhuin taas unissani. Näin ihan selvästi että meidän sänkyjen välissä oli saavi, joka oli täynnä vanhaa tavaraa ja olin kysynyt mieheltä, että mitä saavissa on  :-O. heräsin, ja saavi oli kadonnut.

Yöllä "heräsin" siihen, että Milli makasi pöydällä ja maukui monta kertaa krrrmau. Siihen heräsin oikeesti ja kävin vessassa. Kun tulin sieltä, Milli nukkui sohvalla. Nyt en tosiaankaan tiedä oliko tuo nau'unta totta vai unta  :-O, vai oliko Milli koko ajan sohvalla.
Mikä minua oikein vaivaa??? En ole koskaan puhunut unissani  :-O

Muttamutta. Meillä on sisällä kärpänen. Surina kuuluu kun se lentelee, -ja tämä ei ole unta  :-))

Mukavaa päivää!
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #6 : tänään kello 11:05 »

Mikäs nyt on Mesikselle tullut kun unissaan puhuu. Pitäiskö päivällä pölöttää niin paljon että yöt tulis nukuttua puhumatta :-))

Ihan kiinnostuin mikä on unissapuhumisen syy..oli vaikka mitä.

Itse kun unettomuudestä kärsin voisko unissa puhuminen olla ja joku muutos nukkumisen suhteen ???
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/voi-viestia-terveysongelmista-miksi-monet-meista-puhuvat-unissaan/5907746

Sorsat lepäämässä :-))
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #7 : tänään kello 15:59 »

Onpa ihana kuva.

Oli tosi mielenkiintoinen juttu unissapuhumisesta. Kiitti Telkkiselle kun laittoi tietoa. Jossain kohtaa oli, että pääsyy unissapuhumiselle on stressi, masennus, valvominen, alkoholi ja lääkkeet.
Mikähän se noista olisi? Stressiä ja masennusta en tunnista itselläni. En valvo, alkoholia en käytä lainkaan. Lääkkeitä olen nyt joutunut ottamaan enemmän kuin normaalisti. Ehkä se johtuu sitten lääkkeistä. Mene ja tiedä. Onneksi vietän niin säntillistä elämää, ettei mies saa minusta mitään ikävää tietoa  :-))
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #8 : tänään kello 16:36 »

Kun on tunnollinen ja kunnollinen ihminen niin mikään ei osu kohdilleen kun jotain erilaista eloon tulee ykskaks vaikka tietoa esim.tässä Mesiksen jutussa unissa puhuminen voisi johtua monista syistä. Vertaan vielä omaan unettomuuteen, ei mitään siihen ehdotetuista syistä pitäis olla.

Kirjattu
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #9 : tänään kello 16:41 »

Unettomuus on vielä kurjempaa kuin unissa puhuminen.
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #10 : tänään kello 16:46 »

Juu kyllä kestämistä on. No ehkä minulla se kuitenkin menee sairauksien piikkiin [?]
Kirjattu
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #11 : tänään kello 17:29 »

Niinhän se on.

Tässä vähän hauskaa: https://www.youtube.com/watch?v=tROCFSvPIM8&list=WL&index=2
Kirjattu

Sivu luotiin 0.085 sekunnissa. 21 kyselyä tietokannasta.