Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 6.11.2025 torstai  (Luettu 443 kertaa)

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
6.11.2025 torstai
« : 06.11.25 - klo:07:29 »

Huomenta!

Taas ollaan jo torstaissa, äskenhän se edellinen oli. Ja kuukauden päästä on itsenäisyyspäivä [:-)]
Lämmin syksy vai voiko jo talvesta puhua, jatkuu +12 lämmintä.

Jos ei sada ehkä tänäänkin ulkoilua meidän vauhdilla eli hitaasti :-))

Mukavaa päivää kaikille [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: 6.11.2025 torstai
« Vastaus #1 : 06.11.25 - klo:08:04 »

Huomenta! 

Onpa taas kivalla kuvalla aloitettu tämä päivä.
Toivottavasti tänään on mukavampi päivä kuin eilen. Eilinen päivä oli niin suttuisen harmaa ja sateinen, ettei viitsitty minnekään mennä. Kotona vaan oltiin. Jospa tänään mentäis kaupassa käymään ja ehkä kahvillakin jossain. Saa nyt sitten nähdä.

Mukavaa päivää kaikille!
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #2 : 06.11.25 - klo:08:09 »

[:-)] [:-)] [:-)] [:-)]

ATP...
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #3 : 06.11.25 - klo:08:46 »

Huomenta  [:-)]

Kiva kuva  [:-)]

8 astetta ,eikä sada
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #4 : 06.11.25 - klo:09:06 »

Kiva kurre, jolla on kahviaika  [:-)]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #5 : 06.11.25 - klo:14:38 »

Just tuommoinen olotila oli ulkoillessa kun kurrellakin on kahvikupposen ääressä  :-))

Hitsi kun käytiin taas nakkelia katsomassa niin joku oli vienyt talimakkara syötin putkeen talipalloja verkossa ja pallot tietty revitty verkon sisältä pois. Tintti roikkui jalastaan verkossa. Irrotin tintin ei vammaa jalassa ja revin verkot veks ja toin autoon roskapussiin. Kuina ihmisille teroitetaan ettei verkossa olevia palloja saa laittaa niin ei mee perille. Päivän hyvä työ tuli tehtyä.

Kuvaajia tuli tyhjin käsin ruokinnalle, sanoin voihan jokainen tuoda ruokaa linnuille kun kerran täällä lintuja kuvaatte, että itsekin toin pähkinää kun yhdistys ei ole vielä ruokintaa aloittanut eli nyt saatte nakkelista hyviä kuvia kunnon kameroilla ja häivyin veks.

Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #6 : 06.11.25 - klo:17:07 »

Hienoja kuvia taas  [KIPPIS].
Olipa hyvä että Telkkinen osui paikalle kun tintti oli jäänyt jalastaan kiinni  [:5] [:30] [:5]. Tuosta voisi jo laittaa juttua lehteen että ei saa laittaa verkkoja.

Me kävimme tänään Kuusikon lihakaupassa ja samalla reissulla kaupassa ja kahvilla, Oli niin ihanan tuore pulla jonka söin, että vieläkin pakkaa kuola valumaan  :-))
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #7 : 06.11.25 - klo:17:56 »

Mesis kiitti [:-)]

Arvaa vaan onko siellä muovikalvon sisälle laitettu tekstiä "Älä laita verkkojen sisällä mitään ruokaa linnuille" ei leipää ei kauraryynejä ym. Joku ei osaa lukea tai ei välitä.

Laitoin yhdistyksen jäsenelle tietoa, että poistavat verkkoruoat jos näkevät. Itse revin aina verkot pois jos näen niitä. Vähemmän täällä ruokinnalla käydään. Radiomäen ruokinnalla on joka talvi ollut sama juttu. Minulla pikkulinkkari mukana ja eiku hommiin :-))
Kirjattu
Arvo Ylppö

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #8 : 06.11.25 - klo:18:55 »

[:-)] [:-)]

Tuo verkkojuttu on kurjaa. Kurjaa sekin että tullaan kuvaamaan vaikka helppo olisi tuoda lisäksi joku talipallo tai vastaava ilman verkkoa
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #9 : 06.11.25 - klo:19:31 »

[:-)] [:-)]

Tuo verkkojuttu on kurjaa. Kurjaa sekin että tullaan kuvaamaan vaikka helppo olisi tuoda lisäksi joku talipallo tai vastaava ilman verkkoa

Ehkä ei voi tuoda kun niistä pitää itse maksaa, kalliit kamerat on kuitenkin kaikilla, että pikkasen ihmettelen eikö lintukuvaajille ole iloa myös ruokinnasta???
Kirjattu
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #10 : 06.11.25 - klo:19:49 »

Arvaa vaan onko siellä muovikalvon sisälle laitettu tekstiä "Älä laita verkkojen sisällä mitään ruokaa linnuille" 
Sinne pitäisi lisätä teksti, että alueella on kameravalvonta. Verkon sisälle ruokkijat tunnistetaan.
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #11 : 06.11.25 - klo:20:12 »

Ehkä ei yhdistys rupea kameravalvontaa laittamaan. Ruokintaa muutenkin ihan vapaaehtoisten voimin hoidellaan. Kaupunki maksaa ruoat..Näitä palloja ym.luultavasti vievät satunnaiset kulkijat/ruokkijat.
Nyt olen tiedottanut niistä verkkopalloista ja sana lähtee kiertämään yhdistyksen jäsenille joista ehkä joku ottaa asian ja silmälläpidon alle.
Kirjattu
Arvo Ylppö

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #12 : 06.11.25 - klo:20:14 »

Tässä toinen murheen aihe.. Ei ihme että olen aina kipeä kun en osaa ottaa elämää huolettomasti [:-I]
Kirjattu
Arvo Ylppö

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #13 : 06.11.25 - klo:20:44 »

[:10] [:60]
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #14 : 07.11.25 - klo:08:37 »

Kivat kuvat  [:-)] [:-)]

Telkkinen on sattunut paikalle , just oikiaan aikaan, ja pelastannu tirpan  [:-)] [:-)] [:-)]

Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Sivu luotiin 0.202 sekunnissa. 30 kyselyä tietokannasta.