Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: TeeVee  (Luettu 1354 kertaa)

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: TeeVee
« Vastaus #75 : 02.01.07 - klo:18:41 »

Tänään...Pako [:-)] Tuossa Twin Peaksissa olikin se musa joka väritti tunnelman suurelta osin. Mutta 20 vuotta tarinasta on pitkä aika. Ei edes tietokoneita sarjassa [:-I]
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #76 : 02.01.07 - klo:22:33 »

Teemassa Laila Kinnunen.  Oli aika pirtsakka laulajatar. [:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #77 : 06.01.07 - klo:19:06 »

Ja tänään taas "Kolea talo", jonka jatkoksi "Keisarikunta".  [:-)]

Hih, tähän piti vastata jo jouluna, mut kun en mitää saannu aikaseksi. Tarkoitus on tässä puheripulissani päästä kehumaan, että Keisarikunta-leffassa on yks roolihengilö mun iskä. Häntä esittää Niko Saarela. Elokuvassa on fakta ja fiktio sekoitettu. Henkilöt ovat oikean nimisiä, mutta hiukan tarkoituksella sekoitettu... Ravintola Fennia ja Keisarikunta ja Keisarin kruunaus yms. ovat kaikki faktaa. Isäni on leffassa basisti (vaikka oikeesti soittaa klarinettia ja saxofonia, nykyään myös vibestä).

Kotkalaisii kun kert ollaan. Isä oli siinä alkuperäisessä jengissä mukana, ja sinne tuli sitten Vainion Junnu y.m. Tarinoita oon saanut kuulla... Onhan se kiva leffateatterissa istuu kattomassa, kun isä hakee viinaa laivasta... (  [:-DD] )

Tykkään itse kyllä leffasta. Isä sanoi, että Kotkan satama oli tosi hyvin ja tarkasti saatu näyttämään sellaiselta, kuin se 50-luvulla oikeesti näytti. Joutuivat kuvauksiin etsimään ja kuskaamaan mm. ikivanhoja laivoja Kotkan satamaan.

Silleen.  [:-)]
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #78 : 06.01.07 - klo:20:52 »

Olen ollut eräänlaisena ulkojäsenenä Kymenlaaksolaisessa osakunnassa Hesassa, joten tuo kotkalaisuus oli aika tutuntuntuista minustakin. Ulko-Tammiossa käytiin parilla kesäretkellä ja kerran juhannuksena Kaunissaaressa. Kotkalaiset kun aina menee saareen... [:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #79 : 07.01.07 - klo:17:40 »

Jep, saareen ne kotkalaiset kyl menee aina.  :-)) Venelaitureitahan on pilvin pimein ja varsinkin viikonloppuisin kesällä ne tyhjentyvät yllättävän tyhjiksi.  [:-)] Miunkin rakkaimmat lapsuusmuistot on saaresta.

Elokuvassa muutes Kotkan murretta ei ihan kaikki näyttelijät hallinneet, mut eihän tuo häirinny. Ehkä sen huomaa vaan kotkalaiset.  [:-)]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.051 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.