Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 11.11.2025 tiistai  (Luettu 70 kertaa)

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
11.11.2025 tiistai
« : 11.11.25 - klo:06:59 »

Huomenta!

Taitaa tulla sateeton päivä [:-)] lämmintä nyt -1. Nyt kun ulos ikkunasta vilkaisin aika märän näköistä on. Liekö yöllä jotain satanut?

Ehkä ulkoillaan ehkä ei tai haetaan kaupasta jotain. Tehdään mitä huvittaa.

Puoliso imuroi eilen niin perusteellisesti koko huushollin, että sitäkään ei tarvitse tänään tehdä. :-))

Kivaa tiistaita kaikille [:-)]

« Viimeksi muokattu: 11.11.25 - klo:07:18 kirjoittanut telkkinen »
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 11.11.2025 tiistai
« Vastaus #1 : 11.11.25 - klo:08:36 »

[:-)] [:-)] [:-)]

ATP...

Vähäsen plussalla oli aamulla.
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mesis

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
« Vastaus #2 : 11.11.25 - klo:08:50 »

Ihana kuva.  Siitä tulikin mieleeni, että katselin eilen kun kaksi lintua kiipesi vaahteran runkoja pitkin ihan siten kuin puukiipijä menee. Olivat kuitenkin sen verran kaukana, että en pystynyt toteamaan varmasti olivatko puukiipijöitä vai hömötiaisia. Kiipeävätkö hömötiaiset siten? Valkoista väriä niissä näin.
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
« Vastaus #3 : 11.11.25 - klo:08:53 »

Mukavaa päivää!
Meillä on vähemmän mukava päivä kun käydään influenssa-ja koronarokotuksella, Se on minulle piikkikammoiselle kauhistuksen paikka.  :-O
« Viimeksi muokattu: 11.11.25 - klo:08:57 kirjoittanut Mesis »
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #4 : 11.11.25 - klo:09:01 »

Pähkinänakkeli kiipeilee myös puunrungoilla
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #5 : 11.11.25 - klo:09:10 »

On täydellinen kuva puukiipijästä. Todella nakkelitkin menee puunrunkoa ylös, että mahdollista vois olla että Mesis on nähnyt nakkelitkit. Niiden väri on harmaa ja okraa vai onko punertava oikea tulkinta. Variskin kiipeää runkoa ylös ihan omin silmin nähty. :-))

Kyllä rokotukset on piikkikammoisille koettelemus. Toivottavasti Mesis et pyörry.  [:72]

Itse en ota rokotuksia ollenkaan. Sitä pneumokokkia olen harkinnut, mutta taitaa jäädä sille asteelle?
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #6 : 11.11.25 - klo:09:36 »

.
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #7 : 11.11.25 - klo:09:38 »

Kivat kuvat  [:-)] [:-)]

1 aste plussalla ja pilvistä.

Tsempit piikitykseen  [:30]

puukiipijöitä veikkaan puukiipijöiksi  :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mesis

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
« Vastaus #8 : 11.11.25 - klo:09:39 »

Kiitti vastauksista koskien puukiipijää. En tosiaankaan nähnyt mikä lintu se oli, mutta siitä olen varma, että varis se ei ollut.

Tuskin enää pyörryn, mutta ihan nuorena olen meinannut pyörtyä jo siinä vaiheessa kun piikkiä haettiin  :-))
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
« Vastaus #9 : 11.11.25 - klo:09:40 »

Kiitti tsempeistä  [:-)]

Aivan ihanat kuvat  [:-)]
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #10 : 11.11.25 - klo:09:41 »

Itse en ota rokotuksia ollenkaan. Sitä pneumokokkia olen harkinnut, mutta taitaa jäädä sille asteelle?

samoin  [:-)]
Kirjattu

— Alain de Botton -

Mesis

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
« Vastaus #11 : 11.11.25 - klo:09:47 »

Piti oikein googlata että mikä on pneumokokki. Tuttu nimi, mutta en yhtään muistanut mitä se aiheuttaa. Jätän sen nyt kuitenkin väliin, -sattuneesta syystä.
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #12 : 11.11.25 - klo:10:22 »

Hitsi kun pääsisikin samassa asennossa asioita katsomaan kun kisut pääsee, niin voisi kaikki näyttää paremmalta.

Kivat kisut :-))

Piikkikammoa en ole kokenut , niitä on matkan varrella tullut saatua niin kipuihin kuin tulppiin. 3 kk kun jouduin napapiikkejä aamuin illoin käyttämään silloin meinas olla vitsit vähissä. Maha oli mustelmia täynnä. Farmaseutille kun kerroin etten kestä piikkejä ostaessani niitä lisää hän sanoi on ihmisiä jotka joutuu piikittämään itseään läpi elämän, niin päätin kestän [:-)] vaikka tiukkaa teki!!!
Kirjattu
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
« Vastaus #13 : 11.11.25 - klo:14:55 »

No kyllä Sinä sitten tiedät mitä piikittäminen on.

Me kävimme piikeillä. Toiseen käsivarteen pistettiin korona- ja toiseen influemssarokotus. Ei sattunut yhtään, mutta siltikin vaan jännitän kun piikitetään.
Tällaisessa rakennuksessa käytiin. Menimme tuomme oikealle, mihin on yksi ihminen menossa.
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
« Vastaus #14 : 11.11.25 - klo:15:07 »

Me olemme tätä nykyä olleet päivällä paljon pois kotoa. Ollaan ajeltu, käyty kahvilla ja kaupassakin.
Tänään ennen kuin lähdettiin, Milli oli tosi levoton. Välillä se oli hetken minun luonani tietsikkapöydällä ja välillä taas miehen vieressä sängyllä. Missään ei viihtynyt kauaa. Lähdimme sitten jossain vaiheessa piikille, ja Milli jäi olohuoneen pöydälle makailemaan. Kun tulimme takaisin, ei Milli tullut edes vastaan vaan jatkoi nukkumistaan sohvalla. Nukkuu siellä vieläkin, vaikka ehdimme jo juoda kahvitkin. Minun tuli mieleeni, että se taitaa viihtyä yksinään kun on hiljaista ja rauhallista. Jos se osaisi puhua, se olisi varmaan sanonut ennen lähtöämme että menkää nyt jo että pääsen nukkumaan  :-))
Kirjattu

Sivu luotiin 0.06 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.