Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 24.11.2025 - Maanantai  (Luettu 61 kertaa)

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
24.11.2025 - Maanantai
« : 24.11.25 - klo:06:04 »

Aamua

Nollan tuntumassa, vähitellen kohti työpaikkaa.
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
Vs: 24.11.2025 - Maanantai
« Vastaus #1 : 24.11.25 - klo:07:52 »

Huomenta!

Tuo kuva ja teksti on niin totta  [:-)]

Taas on niin pimeää vielä...kin kun se vähäinenkin lumi suli pois. Lämpöasteita on +4.

Hyvää alkavaa uutta viikko kaikille [:-)] lisäksi Jarmolle hyvää työpäivää  [:-)]

Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2 : 24.11.25 - klo:08:21 »

Huomenii!

Oliskos nyt kuukausi jouluaattoon?

Söpönen pikkuhaukku [:34]'

Yläkuvan teksti on niiiiin totta, -vai mitä nuoret tuumaatte siitä, kun on 25 astetta pakkasta ja joudutte menemään "huussiin" asioillenne? Paljon mukavampi on mennä sisällä lämpimään vessaan. Itse olen lapsuuteni viettänyt siten, että oli pakko  käydä ulkohuussissa. Oli ilma mikä hyvänsä  :-O.

Mutta mukavaa päivää kaikille!  [:-)] [:-)]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #3 : 24.11.25 - klo:08:38 »

Minulla mökiltä kokemuksia ulkohuussista, taisi kylmimmät ajat osua pääsiäisen tienoille kun mökillä oltiin. Eli pakkaskokemuksia ei huusseista ole, mutta mielikuvitus kyllä siihen käyntiin riittää.
Ja sitten pesuista puhumattakaan?? olemista on ollut [:-I]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #4 : 24.11.25 - klo:11:57 »

Toivottavasti Minni tai kukaan muu ei ole liukastunut.
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #5 : 24.11.25 - klo:13:01 »

Päivää

Kivat kuvat  [:-)]

En ole liukastunut.

Ulkohuussi navetan takana ja sauna navetassa olivat tuttujajuttuja siihen asti kun täytin 13.

1 aste ja pilvistä.

Rattoisaa maanantaina
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #6 : 24.11.25 - klo:14:22 »

Söpö trio [:-)]

Täällä ei ole liukasta tänään, mutta huomenna voi jonolla kun pakastuu keli!

Nyt oli ennätys eli 7 harmaahaikaraa rannassa ja paljon koskeloita ym.ja tietty joutsen kamut.  Vihervarpusia ja urppareita oli lepän käpyjä tutkimassa.

Kuva ei ihan tämän vuodenmajan :-))
Kirjattu
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #7 : 24.11.25 - klo:16:12 »

Ulkohuussi navetan takana ja sauna navetassa olivat tuttujajuttuja siihen asti kun täytin 13.
Meilläkin oli ulkohuussi navetan yhteydessä. Sinne joutui menemään pitkän pihan poikki. Sauna oli onneksi lähempänä  [:-)]

Antakaas minulle vihjeitä miten saan kaikki makkara-, ym:t paketit ja pullonkorkit auki. Niin ja maitopurkit. Tuntuu että vanhemmiten voimat katoaa niin, ettei niitä saa auki millään.

Ihania kuvia tullut lisää  [:-)] [:-)]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #8 : 24.11.25 - klo:17:22 »

Minulla tällainen tai kaksi, toinen on jenkeistä tuotu joskus vuosia sitten ja toimii. Myös tämä mikä on Prismasta ostettu. Äitkin sai nivelrikko käsillään purkkien kannet ja pullon korkit hyvin auki [:-)]
Kirjattu
Arvo Ylppö

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #9 : 24.11.25 - klo:18:33 »

On pimeetä on ja iltatulien ja syömisen aika olisi.
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #10 : 24.11.25 - klo:18:35 »

https://kotiliesi.fi/ruoka/lasipurkin-avaaminen/#:~:text=Kun%20lasipurkki%20ei%20aukea%2C%20ty%C3%B6nn%C3%A4%20kannen%20alle%20tylpp%C3%A4,pois%2C%20ja%20nyt%20lasipurkki%20aukeaa%20helposti%20v%C3%A4h%C3%A4ll%C3%A4%20voimalla.

Lasipurkin avaaminen – kokeile itse!
Kun lasipurkki ei aukea, työnnä kannen alle tylppä terävä esine, kuten kuorimaveitsen kärki. Väännä veitsen kärkeä hieman kannen alla, ja pian kuulet sihahduksen. Purkissa oleva alipaine pääsee pois, ja nyt lasipurkki aukeaa helposti vähällä voimalla.
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #11 : 24.11.25 - klo:19:01 »

Tuota Jarmon kikkaa olen käyttänyt purkkien availuun. Minulta vääntyi hyvä kuorimaveitsennkärki kerran purkkia avatessa. Uutta niin hyvää kuorimaveistä en ole löytänyt kaupoista tilalle. Vääntyneellä kuorin :-))
Kirjattu
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #12 : 24.11.25 - klo:19:06 »

Kiitos paljon Telkkinen ja Jarmo. Nyt avautuu lasipurkit, mutta onko vika minussa kun en meinaa millään saada maitopurkkeja ja makkarapaketteja auki?

Samaa pelkään kuin Telkkinen kertoi, että vääntyy puukon/veitsen kärki.
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #13 : 24.11.25 - klo:19:08 »

Maitopurkit on välillä hankalia.

hakusanaksi purkin kannen aukaisu apu niin löytyy mitä vaan [:-)]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #14 : 24.11.25 - klo:19:20 »

Vaikeaa on minullakin saada juustoviipale paljauksia auki ja maitopurkin korkkeja, makkaraa ei syödä :-)) mutta tämä "liina" on minun apu. Toimii vaikka vitamiinipurkkien aukaisissa joissa on sellainen vedettä ikäänkuin nauha siinä kannen ja purkin välissä.
Kirjattu
Arvo Ylppö

Sivu luotiin 0.189 sekunnissa. 29 kyselyä tietokannasta.