Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 1.1.2026 torstai  (Luettu 139 kertaa)

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: 1.1.2026 torstai
« Vastaus #15 : 01.01.26 - klo:16:54 »

On Jarmo laittanut hienot kuvat. Onko Säkylässäkin Pihlava, vai oletko käynyt Pihlavanlahdella kuvaamassa?

Me olimme juuri Kiskokabinetissa kahvilla kun siellä tuli telkusta uudenvuodenkonsertti, Minä en taas yhtään tykkää noista orkesterinjohtajista. Heiluvat kuin "heinämiehet", Olen monasti miettinyt, että kuinka moni orkesterin jäsen edes katsoo johtajaansa päin. Minun mielestäni kaikki seuraavat vain nuotteja. Johtajaa tarvitaan kyllä alussa, että alkavat soittaa samaan aikaan, mutta muuten...... Tämä on taas niitä mielipide juttuja. Toiset tykkää, toiset ei. Tämä oli vain minun mielipiteeni.  -Ehkäpä olen yksin mielipiteeni kanssa.
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #16 : 01.01.26 - klo:16:58 »

Pihlava seurakunnan rantapaikka kirkon takana säkylän keskustassa.
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #17 : 01.01.26 - klo:17:11 »

Vähän mietinkin, että tulisi näin pakkasella pikkuisen pitkä matka sinne Pihlavaan, mitä ajoin takaa.  [:-)]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #18 : 01.01.26 - klo:17:51 »

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kapellimestari

Minä olen ihan pikkulapsesta saakka ollut orkestereita katsomassa/kuuntelemassa, ensin varuskuntasoittokuntien esityksiä, sitten kaupungin orkestereiden esityksiä, sekä sinfonia orkestereita. Kapellimestarit ovat aina olleet minulle kiinnostuksen kohteita, ehkä monille muillekin ja tärkeä muusikko orkestereille. Täällä keskustelu virinnyt heidän palkoistaan n.40.000 kk. etteivät ehkä heilumisesta saa palkkaa. :-))

Näin meidän mielenkiinnot ovat erilaisia, vähän kuin ruokavaliot yksi tykkää lihasta toinen ei sietää lihaa ym.

Erilaisia monessa asioissa ollaan kaikki koskee se melkein mitä vain. Ei siinä mitään pahaa ole [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #19 : 01.01.26 - klo:19:38 »

Nyt taisi talvi tulla ihan äkkiä, vesilinnut pulassa kun järvet jäätyivät yllättäin. Huomiseksi ennustettu lunta 20cm satavan että saas nähdä?

Voi tätä raasua  [:-I]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #20 : 01.01.26 - klo:20:06 »

http://mylly.hopto.me:8080/pkfoorumi/index.php?topic=29451.msg707527#new
tuolta pitäisi sitten löytyä pinnaketju vuoden 2026 kotimaan lintuhavainnoille
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #21 : 01.01.26 - klo:20:09 »

Hurjalta näyttää huomisen ja lauantai aamunkin sääennuste lunta pyryttää aamuhämärästä huomisaamuun asti.
Pidän vielä huomenna s-lomapäivän, samalla ruokintaa huolletaan minkä voidaan.

Tänään pihalla näkyi mm yksi naaras ja koiraspeippo. Kovin vähissä ovat lintulajit olleet ainakin omalla loppusyksystä ja alkutalvesta.
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #22 : 01.01.26 - klo:21:48 »

Täällä keskustelu virinnyt heidän palkoistaan n.40.000 kk. etteivät ehkä heilumisesta saa palkkaa. :-))
Onkohan tuossa yksi nolla liikaa??? Jos minulle maksettaisiin kuukaudessa tuollainen summa, niin heittäisin vaikka kuperkeikkaa siellä yleisön edessä  [:-DD] [:-DD]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #23 : 01.01.26 - klo:23:03 »

[:60]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #24 : eilen kello 07:15 »

Täällä keskustelu virinnyt heidän palkoistaan n.40.000 kk. etteivät ehkä heilumisesta saa palkkaa. :-))
Onkohan tuossa yksi nolla liikaa??? Jos minulle maksettaisiin kuukaudessa tuollainen summa, niin heittäisin vaikka kuperkeikkaa siellä yleisön edessä  [:-DD] [:-DD]

Eihkei ole nolla liikaa, jonkun arvioinnin olen lukenut, uudella kapellimestarilla on ilmeisesti isompi palkka vielä kun siitä ihmiset kyselee eikä sitä ole annettu julkisuuteen. [:-)] kokonaispalkasta laskettu eli työaika on n.7-8 viikkoa vuodessa.
« Viimeksi muokattu: eilen kello 07:29 kirjoittanut telkkinen »
Kirjattu
Arvo Ylppö

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #25 : eilen kello 07:32 »

Upeita kuvia  [:-)]

Kapellimestari oli kiva yllätys  :-)) kerran jotain muuta kuin tönkkösuolattu silli, heiluttamassa keppiä  [:-DD]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #26 : eilen kello 08:00 »

Upeita kuvia  [:-)]

Kapellimestari oli kiva yllätys  :-)) kerran jotain muuta kuin tönkkösuolattu silli, heiluttamassa keppiä  [:-DD]

Kovasti on nuori kapellimestari saanut hyvää palautetta, ja kyllähän se konsertti yleisökin olin ihan haltioissaan :-))
Kirjattu
Arvo Ylppö

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #27 : eilen kello 08:57 »

[:-)] [:-)] [:-)] [:-)]

juu. just noin. siis että STOP  :-))
Minni tuli silloinkin mieleen tuosta kuvasta

ihan jämpti on näin  :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #28 : eilen kello 10:08 »

Ehkäpä olen yksin mielipiteeni kanssa.
Tältä se vähän tuntuu tuossa kapellimestariasiassa, mutta en muuta kantaani  :-))
Tästä viulisti k-mestarista tykkään.
https://www.youtube.com/watch?v=2re-S6ikpWg&list=RD2re-S6ikpWg&start_radio=1
« Viimeksi muokattu: eilen kello 10:28 kirjoittanut Mesis »
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #29 : eilen kello 10:09 »

Kirjattu

Sivu luotiin 0.116 sekunnissa. 26 kyselyä tietokannasta.