Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 9.2.2026 maanantai  (Luettu 156 kertaa)

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
9.2.2026 maanantai
« : 09.02.26 - klo:07:33 »

Huomenta!

Nyt alkaa olla hyvän sään aika kun pakkasta enää -8. Jatkuispa kelit tällaisena.

En muistanut eilen mainita, että näin "lutra lutran" sukelsi jään alle eli oli lähdössä toiseen sulaan kalastamaan.

Kuvaajat olivat kuvanneet ihan pitkään sitä aitiopaikalta, sen verran myöhästyttiin, että vilauksen näin.

Puoliso lohdutti, että ei tatvinnut nähdä jos olis sorsan napannut, ja kun söi eläviä kaloja  [:-)]

Mukavaa uutta viikkoa kaikille [:-)]

Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
Vs: 9.2.2026 maanantai
« Vastaus #1 : 09.02.26 - klo:07:58 »

Huomenta

Kivat kuvat ja saukolle  [KIPPIS]

Illan-20 on nyt -10.

:-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Jarmo

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #2 : 09.02.26 - klo:08:03 »

[:-)] [:-)] [:-)] kuville [:-)] [:-)] [:-)]

ATP...

-4...-5 :-))
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #3 : 09.02.26 - klo:08:20 »

Aamun toivotuskuvalle [:72].
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #4 : 09.02.26 - klo:08:47 »

Jo pitemmän aikaa on puukiipijäinen viihtynny pihalla. En tiedä, et onko niitä yksi vai kaksi. Jos on kaksi, niin toinen niistä osa sujuvasti syödä talipallosta ja pötköstä, niinku nyt puukiipijän olettaisi osaavankin  [NUT] :-)) ja toinen vaan maassa möllöttää ja odottaa,että joku sille talipötköstä murusia tiputtelisi  [NUT] [NUT]
Voihan se tietty olla, et niitä on vain se yksi, joka aina välillä haluaa säästää nokkaansa, ja oottaa maassa et joku antaisi sapuskaa  :-))

tässä taas erittäin hyvä kuva kyseisestä tirpasta  [:-DD]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Jarmo

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #5 : 09.02.26 - klo:08:49 »

[:5]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #6 : 09.02.26 - klo:08:50 »

oho. kyseessä onkin jokin harvinainen tapaus  [:-DD] [:-DD]

"Puukiipijän (Certhia familiaris) näkeminen maassa on poikkeuksellista, sillä laji ruokailee lähes yksinomaan puiden rungoilla. Yleensä tämä pieni, kaarnanvärisen kirjava ja käyränokkainen lintu kiipeää runkoja ylöspäin spiraalimaista rataa etsien hyönteisiä. Jos puukiipijä havaitaan maassa, kyseessä on harvinainen tilanne, kuten tammikuussa 2026 Ylivieskassa havaittu tapaus. "

no kyllä se nyt aina on jossain vaiheessa maassakin näkynyt syömässä, tässä vuosien varrella  [NUT] [NUT] [NUT] :-))

Se mikä oli omituista, oli silloin joitain vuosia sitten harmis, joka mieluummin söi omenaa kuin talipötköä.  [NUT] :-)) siitä olisi silloin pitänny ilmoittaa johonkin besservissereiden sivustolle  :-))
« Viimeksi muokattu: 09.02.26 - klo:08:57 kirjoittanut Minni »
Kirjattu

— Alain de Botton -

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #7 : 09.02.26 - klo:09:13 »

Minnin harvinainen lintu taitaakin olla "maakiipijä", eikä puukiipijä.
Hienoja kuvia kaikki.

Pitäis mennä tekemään "läskisoosia", mutta en sitten yhtään tykkää ruoanlaitosta. Tämä netissä oleminen olisi paljon mkavampaa.

Olen mietiskellyt yhtä asiaa. Tänään kun koitin saada yhtä muoviin pakattua leikettä auki, enkä saanut sitten millään, niin onko minun sormivoimani kadonneet, vai ovatko paketit niin hyvin kiinni, ettei niitä meinaa saada auki millään? Saatteko te auki hyvin? Siis ne paketit joissa kulmassa lukee "avataan tästä".
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #8 : 09.02.26 - klo:09:15 »

Sen verran vielä säästä, että pakkanen on mennyt pyllylleen, mutta nyt on kamala tuuli  :-O
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #9 : 09.02.26 - klo:09:32 »

Minäkin olen nähnyt maakiipijän monta kertaa ruokinnalla [:-)]. Hankaan pehmeitä talimakkaroita puun kylkeen. Siinä saa hömpät ja kiipijät nokittavaa.

Minnin tirppa kuville [:72]. Kivaa seurattavaa ihan omalla pihalla, kuten Jarmollakin on. Itse ajetaan autolla paikallisille ruokinnoille. Nähdään tuurilla milloin mitäkin.

Minä kun syön juustoa leivän päällä, niin en saa itse revittyä muovipakkauksia auki jossa niitä  valmiiksi viipaloituja siivuja on. Juurikin siitä kohtaa mistä paketti pitäis auki saada. Onneksi on apu lähellä. Ehkä on minulla ainakin sormista voimat hävinneet sen huomaan muistakin jutuista. [?]
Kirjattu
Arvo Ylppö

Jarmo

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #10 : 09.02.26 - klo:09:37 »

Ei ne paketit aina sovinnolla aukea minullakaan [:-(]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #11 : 09.02.26 - klo:09:43 »

Ei ne paketit aina sovinnolla aukea minullakaan [:-(]

Kukahan on päättänyt noin vaikeasti avattavia paketteja suunnitella ja mikä on idea???   kyllä avaaminen sorminäppääryyttä vaatii joskus jopa veistä!
Kirjattu
Arvo Ylppö

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #12 : 09.02.26 - klo:09:52 »

Vaihteeksi tällainen tärkeä :-)) kysely.

Karjuva mitalitoivo [:-)]
Kirjattu
Arvo Ylppö

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #13 : 09.02.26 - klo:11:05 »

Huonosti aukeaa enää paketit. johtuu nivelrikkosormista, voimien kaikkoamisesta ja surkeista pakkauksista

Minäkin olen nähnyt maakiipijän monta kertaa ruokinnalla [:-)]. Hankaan pehmeitä talimakkaroita puun kylkeen. Siinä saa hömpät ja kiipijät nokittavaa.

Syökö ne myös maasta siinä missä puustakin? Jos, niin ei todellakaan ole sitten mikään harvinainen juttu  :-)) no enpä niin aatellutkaan  :-))

terveisin  iloinen Fiilistelijä  [:-DD]
Kirjattu

— Alain de Botton -

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #14 : 09.02.26 - klo:11:14 »

Tässä se omppufani Harmis  :-))
Kirjattu

— Alain de Botton -

Sivu luotiin 0.211 sekunnissa. 33 kyselyä tietokannasta.