Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 12.2.2026 - Torstai  (Luettu 79 kertaa)

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
12.2.2026 - Torstai
« : eilen kello 05:52 »

Aamua

-11...-12

Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
Vs: 12.2.2026 - Torstai
« Vastaus #1 : eilen kello 06:56 »

Huomenta!

Kivoilla kuvilla tämän aamun ketju on aloitettu [:-)]

Pakkasta on -11, ja taas pitäis kelit kylmetä. Jossain vaiheessa oli ennustettu viikonlopuksi suojakeliä. Ehkei tule [:-)]

Yö meni ihan harakoille "tarkoittaa, että
yö meni hukkaan, valvottiin turhaan tai nukuttiin erittäin huonosti. " kertoo tekoäly ja minun oma äly.

Kivaa päivää kaikille [:-)]

Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #2 : eilen kello 08:34 »

Huomenta

Kivat kuvat  [:-)]

-9 ja lunta satanut 12cm ja lisää tulee. Olenko koskaan kertonut,kuinka paljon inhoan talvea  [NUT] :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3 : eilen kello 08:37 »

Onpa kivat kuvat heti alkuun. Yläkuvan kisulla on ollut hauskaa  :-)). Croissantti on ihan "tillin-tallin"  :-))

Heräsin varttia vaille kuusi ja Milli tuli vasta sitten sanomaan minulle, että "nouse antamaan kalaa". Niinpä nousin ylös. Kävin vessassa, siivosin Millin hiekkalaatikon ja putsasin laatikon ympäriltä sannan murut. Menin tekemään voileivät ja panin kahvin tippumaan, ja koska mies nukkui vielä, pelasin kännykällä pasianssia, joka ei mennyt vaikka koitin tehdä kaikki kommervenkit. Sitten mieskin heräili ja tein hänelle puuron. Kalan Milli sai heti ennen aamutoimiani. TOTT.  :-)) :-))
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #4 : eilen kello 08:39 »

Minnikin laittoi tosi kauniin tulppaanikuvan.  [:-)]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #5 : eilen kello 09:02 »

Nyt alkaa olla tulppaanien aika [:-)]. Tulee ihan muistisairas ystäväni Minnin tulppaani kuvasta mieleen.

Hän osti usein 30-50 tulppaania jotka asetteli suureen aalto maljakkoon. Oli niin kaunis näky. Nyt hänen ajatuksensa ovat ihan muissa maailmoissa [:-)]

Kiva kun Milli ilmoittaa tarpeensa ja myös saa mitä haluuuuu :-))
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #6 : eilen kello 09:21 »

Miten minua nämä tällaiset kuvat hellyyttää kovin [:36] vaikka näistä rescue koirista ollaan niin montaa mieltä.
Jollekin elämä antaa ihan muuta kun katukoiran elämää. Tai myös nämä kodittomat kissat jotka saavat hyvän elämän jonkun eläinrakkaan ihmisen/ihmisten kotoa [:-)]
« Viimeksi muokattu: eilen kello 09:24 kirjoittanut telkkinen »
Kirjattu
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #7 : eilen kello 09:27 »

[:36] [:36] [:36] Kuvasarjalle!
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #8 : eilen kello 09:36 »

Näitä löytyy, ystävä näitä laittaa kun tietää minut ja sen mitä eläimet minulle merkitsee [:-)]

Kaiken arvoista [:35]
Kirjattu
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #9 : eilen kello 10:40 »

Kiva kuvasarja on tämäkin, mutta minä en kyllä päätä silitä silloin kun kissa tai koira tekee pahojaan. Sanon aina miehellekin, että eläimelle täytyy antaa "keppiä ja porkkanaa". Jos pahanteon jälkeenkin silittelee päätä, niin ei eläin silloin tiedä, että sitä ei saa tehdä.
En minäkään hakkaamaan ala, mutta torua pitää.
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #10 : eilen kello 10:46 »

Minä tulkitsin tämän niin, että koiran pentu kun tulee taloon tai on vielä tullessaan sellainen että pissat karkailee ja tuhoaa tossuja ym..sen ajan kun jaksaa kaikki opetus on ollut sen arvoista. Koirat tekevät tuhoja mutta eivät ymmärrä sitä muuten kun opetuksen myötä. Ikinä eivät särje omistajan sydäntä kuten me ihmiset teemme joskus toisillemme,  ovat loppuunsa asti uskollisia ja rakastettavia [:-)]
Kirjattu
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #11 : eilen kello 15:24 »

Koirat ovatkin erilaisia kuin kissat. Koirille ei montaa kertaa tarvi sanoa, kun oppivat. Kissat ovat toista maata. Olen varmaan 100 kertaa sanonut kissalle ettei saa kirputtaa jalkaa (kun etujalasta on karvat lähteneet), mutta aina se vaan sitä kirputtaa. En usko että sitä jalkaa kutittaa. Se on vaan totuttu tapa, jota se tekee aina kun on minun lähelläni. Yksi asia, minkä olen karsinut pois omilta koiriltani, on se, kun koirat (sekä nartut että urokset) mielellään nousevat päin jalkaa "nylpyttämään". Se on minusta niin inhottavaa, että sen olen karsinut pois heti. Tämä tuli mieleeni siksi, että naapuri tuli koiransa kanssa samaan aikaan kotiin kuin mekin. En tahtonut kulkemaan päästä kun se oli koko ajan jalassani kiinni. Aivan ihana koira muuten.
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #12 : eilen kello 16:12 »

Näin onkin, koirille menee oppi helposti perille kun vaan käyttää aikaa opetukseen.

Minun lapsuuden kodin ja oman kodin koirat eivät ole nylkyttämistä ikinä tehneet. Olin joskus ystäväni ystävän luona katsomassa hänen keskikokoista villakoiraa ja oli kyllä rasittavaa kun koira oli käsivarressani tai jalassa koko ajan nylkyttämässä. Sanoin omistajalle ota koiraa niskasta kiinni kuten emotkin tekevät etkä sano mitään ja kokeile kuinka se toimii. Näin hän teki ja sen jälkeen sain olla rauhassa. Oikeesti yksi kerta riitti silläkertaa.

Kissat ovat ihan eri sorttisia eli elävät omaa ihanaa kissan elämää [:-)] joihin ei omistajan pidä puuttua :-))

Vaihteeksi kissa kuva. Ihmisten kodin lämpöä ovat vailla   [:35 ] eikä harjan vartta!
Kirjattu
Arvo Ylppö

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #13 : eilen kello 18:01 »

[:10] [:24] [:10] [:24] [:10]

TTTT
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #14 : eilen kello 19:13 »

Jaahas Jarmokin on kotiutunut [:-)]
Nyt lepoa että jaksaa taas huomenna  [:-)]

En yleensä herkuttele mutta tänään sorruin ja sen kyllä mahassa tuntee, mutta kannatti, oli tämä niin namia :-))

https://www.s-kaupat.fi/tuote/pulla-pojat-bebe-leivos-50-g/2001799500007
Kirjattu
Arvo Ylppö

Sivu luotiin 0.057 sekunnissa. 23 kyselyä tietokannasta.