Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 6.5.2026 keskiviikko  (Luettu 121 kertaa)

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
Vs: 6.5.2026 keskiviikko
« Vastaus #15 : 07.05.26 - klo:09:02 »

Kauniita kuvia  [:-)]

kiitos tsempeistä

Nätti aamun toivotuskuva [:-)]

Minnille ja tsempit labroihin [:72]  ja kiitos tsempeistänne.

Minä edelliset labrat yksityisellä nyt terkkarissa.  Ferritiini arvot pitäis saada nousemaan vaan ei niin tapahdu.

Minulla aina vaan ongelmia unieni kanssa, lääkärikin siihen reagoi. Kaikki mahdollinen, lähes on kokeiltu. No näköjään kaikkeen tottuu [:-I]

Mulla on myös ollu muutaman kerran alhainen ferritiini, johon sain reseptillä rautakuurin, mikä ei auttannut yhtään, ainoostaan tuli närästystä. Sit ostin kaupasta ihan tavallisen SanoSol Rauta purkin, ja se tehos, eikä ärsyttänny mun massuakaan  [:-)]
rautainfuusio on tietty myös vaihtoehto, jollei millään arvot muuten nouse. Sinne ei vaan ihan heti määrätä.
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 07.05.26 - klo:15:41 »

Mikä on rautainfuusio?
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #17 : 07.05.26 - klo:16:35 »

Hitsi kun ei mikään rautalääke sovi vatsalleni. Kokeilua toinen toisensa perään. Rautainfuusioita on ehdotettu, mutta kun sisätauti lääkäri kertoi niistä haittavaikutteista olin ihan varma että ne juuri saan en uskaltanut siihen mennä. Eli suoraan suoneen tiputetaan rautaa!

Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #18 : 07.05.26 - klo:17:31 »

Ai se on tuollaista, se rautainfuusio.

Oletko koittanut tuota Minnin mainitsemaa lääkettä, mikä hänelle auttoi. Tuli vielä mieleeni että entä se Sideral, mitä miehelleni ehdotit?
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #19 : 07.05.26 - klo:19:48 »

Ai se on tuollaista, se rautainfuusio.

Oletko koittanut tuota Minnin mainitsemaa lääkettä, mikä hänelle auttoi. Tuli vielä mieleeni että entä se Sideral, mitä miehelleni ehdotit?

Olen kokeillut Minnin käyttämää vatsa ei kestä ja vaikka sen mitä. Sideralia käytän kaiken aikaa se ei vaan jotenkin imeydy verenkiertooni vai minne pitäis kulkeutua [:-I]

Onko Mesis miehesi ferritiini arvot parantuneet?
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #20 : 07.05.26 - klo:20:50 »

Pari kk.tta takaisin on otettu arvot ja silloin oli yksi alle viitearvon. Tosin hän ei ole niitä ottanutkaan joka päivä, nyt ei vissiin lainkaan. Hänelläkin on mahan kanssa ongelmia ja rauta on keljua mahavaivaisille.
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #21 : eilen kello 09:43 »

Joka toinen päivä on Sideralin suositus. Minulla arvo pitäisi olla 100 vaan sinne on matkaa.
Hyvä jos Mesiksen puoliso voi pitää pillereistä taukoa, vatsa kiittää  [:-)]
Kirjattu
Arvo Ylppö

Sivu luotiin 0.114 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.