Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 18.6.2026 torstai  (Luettu 244 kertaa)

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 28 267
  • Lahti
18.6.2026 torstai
« : 18.06.26 - klo:06:33 »

Huomenta!

Sateen jälkeen tulee pouta, nyt se taas on todistettu. Lähes koko päivän eilen satoi, nyt paistaa aurinko +13 lämmintä.

Jos tänään käpäsis kaupassa, ei tarvitse juhannusaattona mennä.

Toiveikasta torstaipäivää [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 62 359
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 18.6.2026 torstai
« Vastaus #1 : 18.06.26 - klo:06:46 »

 [:-)] [:-)] [:-)]

ATP...

Aurinkoa ja pilviä töihin tullessa.
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 27 575
  • Itä-Uusimaa
Vs: 18.6.2026 torstai
« Vastaus #2 : 18.06.26 - klo:08:47 »

Huomenta  [:-)]

kivat kuvat  [:-)]

15 astetta ja aurinkoista. Kahden viime päivän vesisaldo oli 24mm. Idässä on tullu yli tuplasti  [NUT]

Pihalla on kova piiperrys/rääyntä . pikkuvarpusia, sinitinttejä,talitinttejä, Käppänällä vain yksi poikanen.joka rääkyy niin julmetusti. ja harakalla oli kaksi. ne on jo isoja ja muuttannu omiin kämppiin  :-)) mustarastailla pesinnät vielä kesken,punarinnankaan poikasia ei ole vielä näkynny. ja kolmessa pöntössä on/oli kirjosieppo. jonka jälkeläiset jäävät usein näkemättä.
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 55 173
Vs: 18.6.2026 torstai
« Vastaus #3 : 18.06.26 - klo:09:05 »

Telkkiseltä kauniit kukkakuvat  [:43] ja Minniltä hauska kuva  :-))

Kuulinkohan ihan oikein kun telkussa sanottiin, että on tulossa sellainen laki(säädös), että viinat tuodaan kotiin asti. Kyllä moni "kännikala" ilahtuu suuresti, kun ei itse tarvi enää mennä viinoja hakemaan, vaan ne tuodaan kotiin, -Ja kyllä moni aviovaimo on murheissaan tuosta jutusta. Toivottavasti olen käsittänyt jotain väärin.
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 28 267
  • Lahti
Vs: 18.6.2026 torstai
« Vastaus #4 : 18.06.26 - klo:09:50 »

Juhannuksenaatonaaton kuvalle   [:72]

Samaa kuulin minäkin kun Mesis on kuullut. Liekö jo miedompia kaupassa myynnissä olevia on jo nyt tuotu kotiin ?

Meistä ei tule tilaajia  [:-)] mutta voi tosiaan monen elämään tulla ongelmia kun saa kotiin viinoja tilata [?]

Kaupassa käyty, olipa rauhallista kun oli vähän porukkaa :-))
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 55 173
Vs: 18.6.2026 torstai
« Vastaus #5 : 18.06.26 - klo:11:22 »

Samaa kuulin minäkin kun Mesis on kuullut. Liekö jo miedompia kaupassa myynnissä olevia on jo nyt tuotu kotiin ?
Entä tuodaanko ruokaa kotiin,-siis muita kauppatavaroita??? Niitä minäkin voisin tuottaa, -varsinkin nyt, kun autosta hajosi joku vesiletku tai syylari (en tiedä autosta mitään) eikä ole autoa käytettävissä.
Kävely käy selän päälle.
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 28 267
  • Lahti
Vs: 18.6.2026 torstai
« Vastaus #6 : 18.06.26 - klo:11:40 »

Me tuotettiin korona aika ruoka kotiin ja ollaan mietitty kun kantaminen tänne ylös ottaa jo voimille, että pitääkö tilata ruoka kotiin. Netin kautta onnistuu tilaus ja maksaminen. Prisma kuljettaa ja k-kauppa.

Kun tultiin kaupasta kotiin viereisen rapun edessä oli prisman auto eli joku on ruokaa kotiin tilannut.

Voi kurjaa Mesis kun autonne on rikki. Toivottavasti saatte sen korjaamolle ja äkkiä kuntoon.


Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 55 173
Vs: 18.6.2026 torstai
« Vastaus #7 : 18.06.26 - klo:12:14 »

Auto on nyt entisellä työkaverilla, joka on aina laittanut meidän autoa, jos vikaa on ilmennyt. Hän on kyllä tosi hyvä, -siis missä hommassa hyvänsä.  Kotonaan tekee vähiin päin kaikki hommat, leipomisesta ruveten. Töissä hän oli laitosmiehenä. Hänen pitäisi hommata uusi letku (?) ja laittaa paikalleen. Saa nähdä kauanko homma kestää.

Täytyy katsoa onko täällä kauppojen palveluja.
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 62 359
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 18.6.2026 torstai
« Vastaus #8 : 18.06.26 - klo:12:25 »

Pizzataxi [:65]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 55 173
Vs: 18.6.2026 torstai
« Vastaus #9 : 18.06.26 - klo:12:52 »

 :-)) :-))
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 28 267
  • Lahti
Vs: 18.6.2026 torstai
« Vastaus #10 : 18.06.26 - klo:13:51 »

Tai wolttikuskit nekin tuo ruokaa. Kätevää monille kun lämmin ruoka tuodaan kotiin. Pizzataksia ollaan mekin käytetty kun maha vielä kesti.  [:-)]

Lenkiltä terkut, hanhet ainokaistaan vartioi. Minä sain mennä lähelle mutta tämä sai lähdöt.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 27 575
  • Itä-Uusimaa
Vs: 18.6.2026 torstai
« Vastaus #11 : 18.06.26 - klo:14:09 »

Lähdenpä tästä Jussin viettoon, elikkäs.....
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 28 267
  • Lahti
Vs: 18.6.2026 torstai
« Vastaus #12 : 18.06.26 - klo:14:43 »

Kiitos toivotuksesta ja hienosta kuvasta :-))

Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 55 173
Vs: 18.6.2026 torstai
« Vastaus #13 : 18.06.26 - klo:15:21 »

Kiitos. Hyvää Juhannusta Minnillekin ja kaikille muillekin.

Ihania kuvia taas. Minun kuvani ei ole ihana. Marle ei ainakaan tykkäisi yhtään. Tämä on ikkunan välissä, noin 3 milliä pitkä. Suurensin sitä aika tavalla.
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 28 267
  • Lahti
Vs: 18.6.2026 torstai
« Vastaus #14 : 18.06.26 - klo:18:34 »

Samantapaisia hämppejä vien rapusta ulos jos kohdalle sattuu  [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö
 

Sivu luotiin 0.113 sekunnissa. 32 kyselyä tietokannasta.