Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 5.7.2026 sunnuntai  (Luettu 169 kertaa)

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
5.7.2026 sunnuntai
« : eilen kello 07:21 »

Huomenta!

Harmaa on aamu ja sadetta ennusteissa tänäänkin.

Just radiossa kirjokertusta kerrotaan kuinka ovat vähentyneet.. Anteeksi väärän lajin mainitsin [:-I]
Eli ylipäätään monien lajien vähentymisestä on ollut puhetta ajatuskatko tuli [?]
.

Leppoisaa päivää kaikille :-))
« Viimeksi muokattu: eilen kello 09:30 kirjoittanut telkkinen »
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
Vs: 5.7.2026 sunnuntai
« Vastaus #1 : eilen kello 07:29 »

[:-)] [:-)] [:-)]

Aamua

13...14 ja harmaata
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #2 : eilen kello 08:28 »

Huomenta  [:-)]

Somat kuvat  [:-)]

15 astetta ja sataa . Viel ei ole paukkunut.
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #3 : eilen kello 08:35 »

missä ohjelmassa radiossa moisia juttuja kerrottiin  [:-I]

Kirjosieppo oli mm. Pönttöbongauksen yleisin tirppa. Tässäkin pihassa pesi useammassa pöntössä,kuin koskaan aikaisemmin. Talitinttejä on ollut norm. vähemmän. Muita lintuja ihan norm. määrät.
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #4 : eilen kello 08:55 »

Sadevaatteet mukaan ja päivän kierrokselle [:42] [:59]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #5 : eilen kello 09:03 »

Juha Laaksonen just vähän aikaa sitten kertoi näin kirjokerttu???vähentynyt.  Sori!   Miten se  lintu vääntyikin vääräksi on viikon luontoääni [:-)]. Ikä ja hatara pää [:-I]

Toivottavasti ei sade pilaa reissus vaikka kaiketi uskon että Jarmolle sopii sää kun sää. [:-)]
« Viimeksi muokattu: eilen kello 12:33 kirjoittanut telkkinen »
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #6 : eilen kello 12:11 »

Nyt
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #7 : eilen kello 12:32 »

Nätti kuva  [:-)]

Juha Laaksonen just vähän aikaa sitten kertoi näin kirjokerttu???vähentynyt.  Sori!   Miten se  lintu vääntyikin vääräksi [:-)]. Ikä ja hatara pää [:-I]

No jo mä aattelin, että mikä ihmeen "asiantuntija" on oikein ratioon päässy hölisemään omiansa :-)) :-))

kirjokerttua en ole ikinä nähnyt. ja jos joteskin olen nähnytkin, en ole tajunnut nähneeni  [:-DD] no niitä ei näkösjään ole enää kuin muutama sata paria jäljellä suomessa.  [:-I] et tuskinpa tulen koskaan näkemäänkään.
Kirjattu

— Alain de Botton -

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #8 : eilen kello 12:36 »

En ole itsekään nähnyt kun kuvassa.
Pikkulepinkäisiä olen nähnyt :-)) ja kirjokerttu viihtyy samoilla huudeilla :-))

Oikea maalaismaisemissa Jarmo taas ulkoilee.  [:-)] 

Täällä sataa vaihteeksi  [:-I]
Kirjattu
Arvo Ylppö

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #9 : eilen kello 14:23 »

Kotiinpäin
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #10 : eilen kello 14:28 »

Ihan kaupunkimaisemia kuvissa
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #11 : eilen kello 15:51 »

Niiiin ihania kuvia kaikki.
Jarmo, mikä joki?

Me kävimme autoilemassa. Kiikoisissa oli huutokauppa, ja voi mahoton, kun oli autoja. Tien vieri oli ihan täynnä.. Ei menty. Jatkettiin matkaa pikatielle (Pori-Tampere). Sieltä käännyttiin oikealle Putajan tielle, joka johti Sastamalantielle.En tiedä miten pitkä matka se on, mutta tuntuu ainakin pitkältä. Arveltiin taas montako autoa tulee vastaan. Mies arveli 24 ja minä 15. Arvatkaa montako tuli. Kumpikaan ei arvannut oikein. Tein vielä kävelylenkin kotiin mennessä. Mies jätti minut pois autosta yhdellä pysäkillä ja kuljin rantoja pitkin kotiin. Katselin västäräkkejä, jotka pyydystivät hyönteisiä ulpukanlehtien yläpuolelta.  Yksi "västis" toi poikasilleen ruokaa,mutta ei menyt pesälleen ennen kuin minä olin mennyt ohi,. Eräs naapuritalon mies ajeli pyörällä kotiinsa ja huusi minulle "moi, mitä likka"  :-))
« Viimeksi muokattu: eilen kello 19:48 kirjoittanut Mesis »
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #12 : eilen kello 17:14 »

Taitaa olla Matkusjoki. Huittisissa ehkä 5...7km Turun suuntaan ja paikoitellen iso pikatie menee ihan lähellä. Ei pitkä matka Sastamalasta.
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #13 : eilen kello 17:15 »

12 autoa arvaan [:-)]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #14 : eilen kello 17:50 »

Taitaa olla Matkusjoki. Huittisissa ehkä 5...7km Turun suuntaan ja paikoitellen iso pikatie menee ihan lähellä. Ei pitkä matka Sastamalasta.
En ole tainnut tuon nimistä jokea koskaan nähnytkään, enkä kuullut mainittavan. Pitää katsoa kartalta.Kauniit tien vierustat.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.101 sekunnissa. 23 kyselyä tietokannasta.