Iltalehden nettisivuilta
Kerran bussissa istuessani kuulin, kun lähellä istunut n. 5-vuotias tyttö kysyi äidiltänsä, että "Mitä varten nuo vasarat ovat tuolla katon rajassa ikkunan yläpuolella?" Äiti vastasi, että "Ne ovat onnettomuuksien varalle". Tyttö tuumasi siihen: "Ai ettei kukaan jää kitumaan?" Oli vähän hymy herkässä tämän kuulleilla matkustajilla. Anatsio
Muutama vuosi sitten kävelin kaupungin keskustassa. Edelläni käveli punkkari. Vastaan käveli nainen pienen tytön kanssa. Punkkarin ohitettuaan tyttö tuumasi äidilleen: "Äiti katso, tolla peikolla ei ole häntää!" Repesin ja äiti meni vähän punaiseksi. mjs74
Olin ostanut Otolle, 4, talvisaappaat kaupasta, jossa myyjä hakee toisen parin varastosta. Kotona kenkiä kokeillessa huomattiin, että kumpikin oli vasemman jalan saappaita. Poika siihen: ”Mitä jos mä oon vasenjalkainen!” Pihlaja
Kerran, kun tulimme aamulla ulos pihalle niin kirkkaalla taivaalla näkyi kuu. Neljävuotias poikani sanoi: "Kato iskä, tuolla on kuu!" Hetken mietittyään hän tuumasi: "Se odottaa, että tulis yö." I.P.
Mietimme vaimoni kanssa, että mihin nuorin poikamme menisi koulun jälkeen. Kyse oli iltapäivähoidosta, johon poika vastasi, että hän menee yliopistoon. Antero3
Eevi, 4, totesi pesuhuoneesta: "Isi mä tuun kohta saunaan niin mä rusketun, niin mä oon sit huomenna kaunis." Ninni
Meillä on kaksi tytärtä ja tyttöjen hoitaja oli joskus maininnut, että toinen tyttö on ihan äidin näköinen ja toinen isän. Napakka vastaus isän näköiseltä 4-vuotiaalta: ”Höh, ei mulla ole viiksiä ja partaa.” Äippä78