Ensin hyvää alkanutta uutta vuotta kaikille
Ja sitten valivali; täällä on hirvittävä räiske ja meteli, kestänyt jo yli kuusi tuntia yhtäjaksoisesti, ilma on sakeana savusta eikä ulos tahdo nähdä mitään.
ja ikkunaa ei voi pitää edes auki.
Itse henkilökohtaisesti en tykkää lainkaan ilotulitusrakettien ampumisesta. Olen jopa sitä mieltä että kaupunki voisi kieltää yksityisten kansalaisten ilotulituksen kokonaan ja kaupunki voisi järjestää sellaisen itse - jos sekään nyt ihan välttämätöntä on. Tekee pahaa ajatella luonnonvarasia eläimiä, lintuja, ketuja, oravia, jänksiä jne. miten he kokevat kaiken tämän.
Ja siten siihen sotkuun, mun mielestäni rakettien ampumiskiellon perusteena voisi olla juuri tuo yleinen siivottomuus joka siitä seuraa - yksikään kun ei kuitenkaan näytä niitä jätöksiään osaavan korjata - ei ainaskaan täällä, p.....nta osataan - siihen ne taidot pättyvätkin. Valtavat määrät roskaa ja saastaa joka paikassa
. Tämä kaupungin - yksisistään kaupungin järjestämän ilotulituksen perusteena voisi olla sekin, että ainakin kaupunki korjaisi ne jätökset, yksityiset kansalaiset kun eivät sitä tee..vaikka itse sotkevatkin. Tai sitten erittäin korkea haitavero ilotulitusvalmisteille. Ja sitä paitsi -ajatelkaa muutamaa sataa - jopa ehkä tuhatta ihmistä - jokaisella parisenkymmentä ilotulitetta - mikä valtava saastamäärä ja jätemäärä siitä tulee.