Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Keskiviikko 3.1.  (Luettu 921 kertaa)

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Keskiviikko 3.1.
« Vastaus #60 : 03.01.07 - klo:20:19 »

Sus -siunakkoon! Elä hyvä ihminen virittele jatkoroikka-jatkohommeleita enää, tai poltat koko mökkis ennen loppiaista.
Niinhän se yleensä menee, että kun asiat alkaa mennä päin peetä...niin ne sitten menevät joukolla [;-)].
Kumma sähkömies kun ei omaa taskulamppua :-O??

Toivottavasti valokuvista ei tullut "manipuloituja" :-)).

Sä olet kyllä värikäs kielenkäyttäjä, melkein näkee kuvan teidän "olkkarista" :-))
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #61 : 03.01.07 - klo:20:43 »

Sähkömiehistä sen verran,että meidän vastaavalla oli otsalamppu, kun piti hankaliin paikkoihin tehdä töitä, kontatata työpöydän alle jne.. Fiksua !  [:-)]
Kirjattu

Ansku

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tält pualt jokke
« Vastaus #62 : 03.01.07 - klo:20:49 »

Jösses! Kylläpä yhdelle ihmiselle siunaantuu... :-O Mutta samaa mieltä olen kuin mese, ei niitä jatkoroikkia!  Ne voivat olla tosi vaarallisia...

Äidillä on vieläkin käytössä vanhat sähköiset kuusenkynttilät, jotka on melkein yhtä vanhat kuin minä. Tänä jouluna sanoin, että hankkiutuu niistä eroon, kun rupeaa jo johdot hajoilemaan... vaarallista on se. Ei omia sähköviritelmiä kenellekään, eihän?
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #63 : 03.01.07 - klo:21:12 »

Torakoita!? [?] :-O [:67] [:-DD]  Täällä on kokonaista + 2  ja aurinkoinen pilkahtelee. Nurmikko kesäisen vihreä ja lunta - ei missään [:-)]

Juu , siis on ne TORAKOITA. Ei ihan näitä naapurimaan ihmeitä. Nää on sentään tuolta Argentiinasta. Vähän niinkuin hienompia ULGOMAALAISII  [:-DD] [:-DD] [:-DD]
   Ja oikeestaan ne on ihan symppiksiä. Mulla niitä on tällä hetkellä jotain tuhat kappaletta. Mutta  olen nyt niitä vähentämässä. Ehkäpä sata jätän itselle.
Kasvatan siis liskojen yms. ruoaksi  [NUT]

Muoks:   Ja Sus , tuo tapahtumavyyhti joka sinulle sattui oli juuri se joka sai minut vihdoin männävuonna laitattamaan uudet sähköt tähän ikääntyneeseen Willaan   [;-)]
« Viimeksi muokattu: 03.01.07 - klo:21:14 kirjoittanut -muru- »
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #64 : 03.01.07 - klo:21:12 »

Mun sähköjohto-jatkojohtoviritelmät tuli kuitekin vasta sen JÄLKEEN kun se jakorasia jo oli kärähtänyt. Ei siin muuta mut saatiin hyppiä täällä johtoviritelmien yli... Kaikki on jo poistettu. Poistaminen oli yhtä työlästä kuin niiden asentaminen... Piti saada "olkkariin" (jossa on siis tietokone, stereot, jalkalamppu ja pöytälamppu ja sänky) vähä valoo ja sähköö. Niin ja lämpöpatteri. Joka hajos. Joka toimii nyt. En tajuu. Se kelalla oleva jatkojohto taas on kuulemma semmonen, että se pitää kelata kokonaan auki, kun sitä ei sais käyttää kelattuna ollessa. Tiesin sen, mut aattelin, että ei se nyt...

Mun mökki on 40 neliömetriä eikä täällä melkein mehdu käveleen, niin en sit sitä kela-johtoa viittiny levittää 30 metriä mun "olkkariin". Se oli ehkä virhe.  [:-I]

Sähkömiehen lähtiessä muistin vielä sen, että koko homma on saattanut saada alkunsa siitä, kun viime kesänä iski salama. Vieden sähköt ja poltti modeemin, niin että se HAISI palaneelta. Saattaa olla, että se käräytti ne johdotkin. Alunperin.  [:-I]

Sähkömies oli semmone puolituttu, joka tuli hätään vähä puolilmaseks. Hävettää melkein. Vapaa-ajalla tuli hän. Annoin suklaarasian ja mun kirjan. Ja maksoin sen pienen laskun jonka hän halusi.... Kääk.
« Viimeksi muokattu: 03.01.07 - klo:21:14 kirjoittanut Sus »
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #65 : 03.01.07 - klo:21:31 »

Voi Sus, on Sinulla ollut oikein tapahtumien ketju. Täytyy sanoa, että "elämä on". Kun se antaa, niin se antaa sitten roppakaupalla. Onneksi kaikki on nyt hyvin. Terkku-silityksiä gerbiileillesi. Kuinka ne voivat?
Kirjattu

sinitiainen1

• Vieras
« Vastaus #66 : 03.01.07 - klo:21:40 »

Siitä  akvaariokasvista, ilmeisesti kysessä on jonkinlainen melalehti. Se voi vielä piristyä, tuppaa joskus kaikki lehdet kuolemaan mutta juuri elää ja lykkää parin viikon päästä uutta. oletko mitannut veden ph arvoa? Ja mitä kaloja ajattelit hankkia? Joskus jotkut kasvit ei tykkää kasvaa ilman kaloja ja onko siellä mitään ravintoa vaiko vain ihan hanavettä? ja kuinka tuoretta?

Vilkaise tuolta, jos siinä olisi jotain ohjeitakin: http://kapsi.fi/~skare/akvaario/keskiosa.htm

Moro Helis veden ph on 7.5 muita testejä esim. nitriirti en ole ottanu koska mulla ei oo vielä sitä testiä hankittuna.
Akvaariossa ei oo vielä kaloja koska mie lähen 15 päivä tätä kuuta ulkomaille viikon lomalle, myö tuumattiin että eikannata vielä hankii kaloja kun ne jäis hoitamatta viikoks. Ravinteita akvaariossa on, ensin laitettii akvaarion pohjalle niitä lannote nappuloita ja sitte kun istutetiin kasvit nii veteen laitettiin nestemäistä lannoitetta. Veesä on myös veen parannus aineita. akvaarion hiekka on vaaleaa ja se koostuu melkein yksin omaan muutaman sentin mittasista kivistä, semmosta hienoa hiekka on siinä seassa vähän. Tuli tuosta mela lehdestä semmonen juttu mieleen että mie kyllä leikkasin niistä juuria pienemmäks kun yhessä akvaario kirjassa käskettii tekemää nii mutta toisessa kirjassa sanottii että just näitten melalehtien juuria ei pitäs katkoa, johtuskoha se kasvin kuihtuminen siitä.
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #67 : 03.01.07 - klo:21:44 »

Huh teidän sähkövirityksiä! [:67]

Itsekin koin aikamoisen järkytyksen, kun taannoin teetin keittiöremontin. Kun vanha sähkölieteni poistettiin, totesi sähkömies, että hyvä kun olet vielä hengissä! Lieden aikoinaan asensi joku kaveri, joka toi lieden liikkeestä. Oli vaan asentanut jotain aivan pyllylleen ja onneksemme ei mitään oikosulkua tapahtunut. Siinä vaan sattui miehenikin silloin liikkumaan sekä pyörätuolillaan että ihan ilman sitäkin ja liedestä piti ottaa tukea, kun ei oikein muuten enää pystynyt liikkumaan. Paljain jaloin liedestä tukea ottaen....   huh huh

No, mutta sitten:

terveisiä Jarmolta! Soittelin juuri äsken ja hän kertoi olevansa motissa. On jotain häikkää yhteyksissä. Toivotaan, että saapi yhteydet kuntoon, on muuten haikea olo sekä Jarmolla että meillä muilla! [:-(]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #68 : 03.01.07 - klo:22:05 »

Kaikkea voi sattua ja tapahtua...onni onnettomuudessa kuten sanonta kuuluu..
Minun ystäväni naapurin täti kompastui johtoon joka oli vedetty huoneesta toiseen.Kaatuessaan löi päänsä ja menehtyi siihen paikkaan.Että voi pelkkä johtokin aiheuttaa ikävän onnettomuuden...
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #69 : 03.01.07 - klo:22:12 »

Toimiiiiiiiiiiiiiii  [:-)] [:-)]

Hyvä että Suskin on taas palaillut pöntölle ja onneksi mitään ikävää oikein ikävää ei tapahtunut
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #70 : 03.01.07 - klo:22:26 »

Jahas, Jarmokin päässyt pannasta.  [:5] Toivottavasti ei tullut kovin pahoja oireita pönttökatkoksesta.  [:-I] :-))
Kirjattu

Töyhtis

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Hämeen hidas
« Vastaus #71 : 03.01.07 - klo:22:29 »

Kiva lukea, että Sus on taas mukana pöntöllä ja kaikki hyvin...vaikeuksista huolimatta. Eilen just ajattelin Sus sinua, että mitä mahtaa kuulua ja tänään jo vastasitkin.

Jarmokin on päässyt "motista"  [:-)]

Nyt tarttee mennä  [:60] lymfahoidon jälkeen on aina ihan väsyksissä.

Huomiseen  [:57]
Kirjattu

jaTa69

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #72 : 03.01.07 - klo:22:39 »

Toimiiiiiiiiiiiiiii  [:-)] [:-)]

[:5]

Mielenkiintoinen TV-ohjelma Krakatausta äsken. 40 metriä korkea tsunami-aalto  [:67]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #73 : 03.01.07 - klo:22:40 »

Ei ollut mukavaa tuo katkos,hetken päästä nukkumaan ja aamulla toivottavasti pirteänä töihin
Nyt ulkona 0,9 pakkasta
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #74 : 03.01.07 - klo:22:42 »

Onneks ei Jarmolle niin koville ottanut,että ihan "terapiaan" olisi pitänyt hakeutua... :-))
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Sivu luotiin 0.284 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.