Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Päivän pulut  (Luettu 259 kertaa)

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
Päivän pulut
« : 03.01.07 - klo:13:51 »

[:-)]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Päivän pulut
« Vastaus #1 : 03.01.07 - klo:13:55 »

Mä tykkään puluista [:36] :-)) Kalliossa on kivaa seurata pulujen elämää. Mä yleensä yritän bongata sitä mustavalkoista kaunokaista, ja toisinaan se näänkin.
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2 : 03.01.07 - klo:14:01 »

Pulut ovat nättejä. Riittää kun katsoo esimerkiksi tuon alemman kuvan linnun kaulan väritystä, se on kauniin metallinhohtoinen. Tosin juuri sillä hetkellä pilkahtaneella auringolla saattoi olla osuutta asiaan.  :-))
Kirjattu

Henri Helsingissä

• Vieras
« Vastaus #3 : 03.01.07 - klo:16:42 »

Hienot kuvat puluista! Pulu on yks mun suosikki linnuista. Se on niin mukava tepastelija! :-)) :-)) [:-)] [KIPPIS]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #4 : 03.01.07 - klo:16:57 »

Myöskin minä pidän puluista ja niiden kujerruksesta...Tuttuni kesällä pelasti pulun poikasen harakoiden kynsistä ja otti sen kotiinsa hoitoon..oli reikiä nokalla hakattu jokapuolelle..Syötti ja piti sitä lomansa ajan kotona,mutta kun pulu piristyi ja rupesi voimistumaan hän vei sen Heinolaan lintutarhalle jätti rahaa hoitoihin ja käy nyt joka viikonloppu häntä siellä katsomassa sekä vie herkkutuliaisia mennessään.Pulu tulee hänen olkapäälleen heti ja puskee päällään,että ihanaa taas nähdä sinua..hän on tehnyt miehensä kanssa orsia ja muita vempaimia hänen viihtymisen eteen ja silmin nähden pulu niistä nauttiikin..että onneksi on vielä välittäviä ihmisiä olemassa... [:-)]
Ja Heinola on linnun loppuelämän koti,senverran sai nokan iskuja ettei vapaana eläjäksi ole..
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Ikka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #5 : 03.01.07 - klo:17:35 »

Kaikki kyyhkyslinnut ovat todella kauniita ja symppiksiä.Kauniita kuvia kauniista linnuista.
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #6 : 03.01.07 - klo:19:51 »

Kivat ja pulskat pulut  :-)). Yksi pulu on tännekin kerran harhautunut, on jossain videollakin... [;-)]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

anja

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ciao, Firenze, Italy
« Vastaus #7 : 03.01.07 - klo:21:32 »

Pulut on kivoja! ne on niin rauhallisia ja jotenkin viisaan tuntuisia.. :-))
Kirjattu

Töyhtis

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Hämeen hidas
« Vastaus #8 : 03.01.07 - klo:22:14 »

Hienot kuvat Pyryharakalta  [:5]

Hyvä, että pulu selvisi harakoiden "nokittelusta" huolimatta. Minä en ymmärrä miksi ihmiset vihaa puluja...ne on tosi sööttejä  [:-)]
Kirjattu

Kaija

• Aluevalvoja
  • Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #9 : 04.01.07 - klo:07:50 »

Kylläpä on pulu tullut poseeraamaan Pyrikselle!  [:-)]
Pulu on muuten sarjassa lintuja, jotka ovat yksittäiskappaleina ihan kivoja, mutta kokonaisessa hillittömän suuressa parvessa ei sitten enää olekaan mitään sulokasta!  [:-I]

Mustarastas

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #10 : 04.01.07 - klo:18:31 »

Minäkään en osaa inhota puluja - vaikka ne eivät ensisijaisiin ja ehdottomiin "suosikkeihin" kuulukkaan - ne ovat eläviä olentoja ja minusta kaikki elollinen on osa tätä maailman ihmeellisyyttä. Niillä on oma tapansa hahmottaa maailma ja ympäristö, elämisen tarve ja -vietti jota ainaskin minä kunnioitan yhtä arvokkaana kuin minkä tahansa muun elollisen olennon elämää ja olemista.
Tämä pistää minut miettimään myös sitä, miten kaikki mahdolliset elämän lajit ja muodot ovat juuri täällä ja juuri tässä - ulkoavaruudessa pelkkää pimeyttä ja kuollutta - ja silti tuntuu siltä, että emme aina tajua tämän kaiken ainutlaatuisuuta [:-I] Huh..menipä syvälliseksi.. :-O
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #11 : 04.01.07 - klo:21:22 »

Kivat Pulu Kuvat!  :-))

Kyllä pulutkin ovat ihan oikeutettuja olemaan, kun kerran sellaisiksi ovat muotoutuneet kaupungeihin luonnonkannasta.
Todella suurissa parvissa ollessaan varmasti hieman hankalampi otus.

Muuten ei ole mitään puluja vastaan.
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #12 : 05.01.07 - klo:08:05 »

Ihanat kuvat, Pyris!

Täällä maalla kun asuu, niin pului ei juurikaan näe, nyyh. Mutta onneksi pihalla kesäisin sepelkyyhky asustelee.
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Evis

• Vieras
« Vastaus #13 : 05.01.07 - klo:08:09 »

<hyvät kuvat puluista.  [:-)]
Kirjattu

Mustarastas

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #14 : 06.01.07 - klo:15:45 »

Puluista vielä, kesäaikaan Hesan torilla on kiva istuskella ja seurata pulujen ruoankerjuuta. Ja sitten - kun ne saa syötävää - niiden ilme on mainio - tyytyväinen. En osaa olla antamatta ruokaa -jos sitä minulla on - kaikki eivät tosiaankaan puluista välitä - toiset katsoo joskus paheksuvasti kun niitä syöttää - muttta eipä haittaa minua.
Toisaalta minun tekee erittäin pahaa nähdä puluja liikenteen välitömässä läheisyydessä, ne elävät niin uskomattoman vaarallista elämää ettei sitä oikein tahdo hyväksyä. Oudon sopeutuvia ne vaikuttavat olevan, rohkeita - mutta niinpä niille sitten sattuukin kaikenlaista ikävää  [:-(].
Mistä johtuukaan, mutta kaikkein mieluiten näkisin pulun metsässä tai mualla luonnossa kuin kaupungin metelissä ja saasteessa.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.081 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.