Onnistuu se sauvakävely koiran kanssakin, jos laittaa itselle vetovyön (itse meinaan kyllä kokeilla tavallista leveää vahvaa nahkavyötä) mielellään joustavan talutushihnan ja koiralle valjaat. Pari lenkkiä on nyt tullut kepiteltyä koirien kanssa ja nopeasti ovat tottuneet. Ainoa vaan, ettei minulla ole vielä noita kunnon varusteita vaan olen vaan sitaissut koiranremmin vyötärön (sen kadonneen!) ympärille. Toimii niinkin, mutta helpompi olisi kunnon varusteilla.
Nuorelta riehakkaalta koiralta voi tietty vaatia vähän enempi harjoittelua, mutta onnistuu varmasti. Meillä on jo vähän vanhemmat ja rauhallisemmat nuo piskit, mutta menohaluja niiltäkin onneksi vielä löytyy. Eivät ole edes keppejä pelänneet tai mitenkään kummastelleet. Ihan luonnostaan on koira kulkenut sopivasti edellä, eivätkä ole keppejä sen kummemmin noteeranneet.
Minä olin toissa iltana keppilenkillä silleen, että koirat olivat kotona, mutta Pikkutipu kantorepussa selässä. Sen verran tuo lisäpaino teki, että jalkapohjat meni rakoille. Niiden parantumista tässä odotelaan, että pääsee taas liikkumaan muutenkin kuin könkkäämällä.