En minäkään mitään erikoisruokia ole ostanut.Olen jo vuosia ostanut vähärasvaisia tuotteita,kuten rasvatonta maitoa,vähemmän rasvaa sisältäviä juustoja,paistijauhelihaa,broilerin rasvattomia fileitä ym. vähärasvaisia liha-ym. valmisteita.Ongelma ei olekaan minulla varsinaisessa ruoassa,valmistan ruoat ilman rasvassa paistamista ja ilman turhia kerman lisäyksiä.
Se ongelma on ollut minulla kaikessa muussa ns. ylimääräisessä syömisessä ja välipaloissa.
Ja sitä olen nyt reilun vuoden ajan karsinut pois päivittäisestä ruokavaliosta.
Minä tykkään salaateista ja yleensäkin syön paljon juureksia eri tavoin kypsennettynä ja raasteina ja ruokiinkin lisään paljon eri kasviksia.
Se,mistä minun liikakiloni ovat kertyneet johtuu kaikesta ylimääräisistä herkuista kuten leivonnaisista ja muista herkuista.Niitä olen opetellut karsimaan pois paljon,mutta kokonaan en ole jättänyt päivittäistä nautintoa,kahvihetken kanssa syötävää tavallista pullaa tai vastaavasti jotain keksiä tms.
Ei painonpudotuksen tarvitse olla kidutusta ja kieltäytymistä kaikista herkuista.Mutta se pitää kyllä muistaa,että se kahvipulla jää siihen yhteen päivässä.Kaikillehan ei leivonnaiset ole se heikko kohta,vaan se voi olla jotain muuta syötävää.
Lasillinen vettä kannattaa juoda pahimpaan "himoon" Ainahan meillä ei ole oikeasti edes nälkä,vaan on totuttu tapa napostella vähän väliä jotain "pientä" Niistä pienistä välipaloista kertyy hyvin helposti aikamoinen määrä ylimääräisiä kaloreita.Ja kuitenkin tuntuu siltä,että enhän minä ole juuri mitään tänään edes syönyt.
Ruoka-ajoista kannattaa pitää kiinni,jos kuluu liikaa aikaa aterioiden tai välipalojen välillä silloin hyvin helposti syöminen ryöstäytyy hallitsemattomaksi.
Ja nälkäisenä ei saisi koskaan mennä ruokakauppaan,siitä on minulla kokemuksia vuosien varrelta monen monta kertaa.Nälkäisenä on paljon suurempi houkutus ostaa jotain ylimääräistä "herkkua".