Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Laihduttajat!  (Luettu 7742 kertaa)

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
Vs: Laihduttajat!
« Vastaus #60 : 05.01.07 - klo:23:58 »

Aamulla kävelylenkille on varmaan hieno ilma jos vaikka 90000 askelta olis tavoite.

Huhhhuh aikamoinen tavoite  [:-DD]. Mulla tekee 9000:kin tiukkaa. Ei vainen. Pitäisi taas ottaa askelmittaeri käyttöön, se motivoi hyvin kävelemään.
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #61 : 06.01.07 - klo:00:04 »

:-O :-O  :-)) Tulipa yks nolla liikaa tavoite oli 9000  :-))  :-))
« Viimeksi muokattu: 06.01.07 - klo:00:06 kirjoittanut hippiäinen »
Kirjattu

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #62 : 06.01.07 - klo:02:38 »

Mukana olen. Pikkutipun odotuksen ja pikkuvauva-ajan liikkumattomuuden jäljiltä on painoa pudotettavana "riittävästi". Vakaa aikomus olisi tehdä asialle jotain. Nyt on mennyt pitkä aika tuossa suhteessa ihan hunningolla.

Kaksikin kertaa olen vuosien varrella päässyt omaan tavoitepainooni, mutta sitten olen alkanut odottaa vauvaa ja minulle vauvakilot ovat sitkeässä kuin tauti. Ennen Pikkutipun odotusta tiputin edelliset vauvakilot pyöräilemällä ja vähän katsomalla sitä, mitä suuhuni laitan. Nyt olisi sitten taas sama urakka edessä.

Liian helposti tulee otettua se santsikierroskin ahneuksissaan, vaikka oikeasti ei tarvitsisi.Välipaloina yritän syödä paljon porkkanaa, tomaattia, leipää. Leivän päälle en kylläkään laita muuta kuin ylähuulen. Leipä ei ainakaan minulla niinkään lihota vaan se, mitä sen päälle laitetaan. Leivällä pysyy näläntunne poissa hyvin, varsinkin kun muistaa juoda riittävästi palanpainiketta.

Minulla liikunta on ihan olennainen juttu laihduttamisessa. Sen lisäksi, että se jo itsessään kuluttaa energiaa, se myös vaikuttaa minulla mielialaan paljon ja sen myötä on sitten helpompi pitää itsensä kurissa syömisten suhteen. Kun saa liikunnasta virkistystä, jaksaa arkea paremmin. Jää sellainen lohtupupeltaminen vähemmälle. Sekin motivoi tarkkailemaan syömisiä kun huomaa, että jaksaa liikkua paremmin kun on vähemmän kiloja. Se on sellainen positiivinen kierre, jonka alkuun pääseminen vain on niin vaikeaa. Nyt kun on huono kunto, ei liikkuminen ole kivaa. Väsyttää helposti, ahistaa ja rintaan pistää.... Siitä alun hankalasta vaiheesta kun pääsisi yli, alkaisi taas lenkillä käynti maistua.

Pyöräilemään tekee mieli, joten nyt on nastarenkaat hankinnassa ja tarkoitus ajaa siis talvellakin ainakin joskus. Silloin kun ei se onnistu, niin ehkä keppilenkille pääsee kuitenkin Pikkutipu selkärepussa. Siinä on sopivasti lisäpainoakin, että ei ainakaan kävely tunnu liian kevyelle.

Jatelle kiitos linkistä. Tuo vaikutti mielenkiintoiselle kohtuullisen hintansa vuoksi ja kun käyttö onnistuu ainakin jotenkin myös ilmaiseksi.

(Kävin lisäämässä pari puuttuvaa sanaa... yöllä väsyneenä kun kirjoittaa, niin tulee joskus ihan höpöjä ;-)
« Viimeksi muokattu: 06.01.07 - klo:13:05 kirjoittanut ullu »
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

käenpiika

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • -Jynx torquilla-
« Vastaus #63 : 06.01.07 - klo:06:05 »

Paljon on nyt pönttöläisiä aloittamassa kilojen pudottamista,se on hieno asia kerrassaan  [:5] Tuosta liikkumisesta minäkin sen verran kommentoin,että meillä joilla on nivelrikkoa ja nivelvaivoja,niin vesiliikunta on oiva tapa harrastaa tehokasta liikuntaa.Minulle vesijuoksu on se ykkönen,sen perään uiminen ja kolmantena kuntosali.Kävelyä sillä vauhdilla,että se kuluttaisi kaloreita laihdutusmielessä en pysty enää harrastamaan.Kivut ovat sen verran kovat nilkan nivelrikossa,että se ennen harrastamani ja rakastamani sauvakävelykin on ollut pakko jättää pois.
Kun kipu nilkassa on pelkän kaupunkikävelynkin jälkeen kuin puukolla haavaa kaivelisi,niin on ollut pakko hyväksyä se,että harrastan sellaista liikuntaa joka on nivelille vähiten kipua tuottavaa.

Joten,liikutetaan kroppaamme ja läskejämme  :-)) jollain tavalla ja yritetään karistaa kilojamme pois pikkuhiljaa  [:5]
Kirjattu

Sinisorsa

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #64 : 06.01.07 - klo:07:40 »

Itse kävelen joka päivä 5 kilometriä. Liukkaalla kelillä kävely on takapainotteista, joten selkä menee helposti jumiin. Siksi suosittelen jalkojen nostamista makuulla-- liike ,joka vahvistaa alavatsaa ja venyttää alaselkää.

Mulla on ollut ongelmia alaselän kanssa(ei enää). Kävin urheiluhierorajalla syksyllä. Hän neuvoi, että alaselkää pitää venyttää alakautta eli vetämällä jalkoja kohti rintaa, makuulla(myös pakaralihaksia pitää venyttää). Ei siis seisoen ja yrittäen koskettaa sormenpäillä varpaita -- jota liikettä tein itse pääasiassa  ja vatsaliikkeitäkin tein miltei pelkästään nostamalla yläkroppaa ylös, makaamalla selällään lattialla.  [?]

Vahvat vatsalihakset muuten myös "pienentävät" vatsalaukkua, jolloin tulee syötyä vähemmän. [:-)]

« Viimeksi muokattu: 06.01.07 - klo:14:46 kirjoittanut Sinisorsa »
Kirjattu

Taina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kerava
« Vastaus #65 : 06.01.07 - klo:09:56 »

ja teen vain täsmäostoksia. Rahaakin kuluu vähemmän vaikka saa laadukkaampaa.

Viime kevään laihdutusinnossani laitoin joka kk säästötilille rahaa sen verran kun mitä olisi mennyt karkkiin ja heseaterioihin yms. Kiva sitten kesällä kun on vähän rahaa mitä voi käyttää johonkin kivaan. Motivoi sekin vähän.
Kaikki keinot pitää kokeilla että saa oikeesti itseään niskasta kiinni  [:-//]

Yks tuttu aikanaan vaihtoi siiderin valkoviiniin, laihtui tosi paljon. Toki muitakin muutoksia teki mutta tämäkin hyvä kokeilla. Eli siiderit pois kaapista ja kuivaa (ja pahaa  [:-(]) valkkaria tilalle...

Nyt Leevi  [:24] narun jatkoksi ja lenkille. Se hyvä puoli on lumettomuudessa että päästään pururadalle. Hän saa juosta vapaana niin kävely tehokkaampaa kun ei tartte joka puskaa itse pysähtyä nuuskuttamaan. Sellainen 4,5 km tähän aamuun ja illalla sitten lyhkäsempi lenkki. Työpaikalla voisin käydä ihan ilmaiseksi uimassa, mutta kun ei tahdo tuo aika riittää kaikkeen. Ja ainakin mulla on uimisen jälkeen ihan KAMALA NÄLKÄ  [:16]
« Viimeksi muokattu: 06.01.07 - klo:10:05 kirjoittanut Taina »
Kirjattu

Laura

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Helsinki
« Vastaus #66 : 06.01.07 - klo:11:15 »

Saako koiran siellä teilläpäin viedä pururadalle? Täällä on selkeät kieltomerkit pururatojen alkupäissä.
Ja tähän laihdutustouhuun on pakko osallistua minunkin: joulu ja muut juhlat sekä pari laivaristeilyä loman aikana ovat tehneet tehtävänsä. :-))
« Viimeksi muokattu: 06.01.07 - klo:11:20 kirjoittanut Laura »
Kirjattu

Taina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kerava
« Vastaus #67 : 06.01.07 - klo:11:33 »

Ihan varma en ole saako koiran viedä pururadalle, mutta kieltomerkkiä en ole nähnyt.

Nää viikonloppuaamut on parhaita, kun vastaan tulee ehkä yksi lenkkeilijä, jos sitäkään.  [:70]
Ainakaan vielä ei kukaan ole nurissut, ja jos näen jonkun tulevan, otan Leevin  [:24] heti hihnaan
(koiransuklaa taskussa auttaa nopeaan kiinniottoon  [:-I])

Täällä noita maastoja kyllä riittää, ja onpa tuolla Niinisalon nurkilla ihan merkitty koiralatukin - harmi ettei
ole sitä lunta, eikä Leevillä vielä ole suksiakaan  :-))

Tunnin reipas lenkki tuli tehtyä, eiköhän siinä muutama kalori palanut.  [:5]
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #68 : 06.01.07 - klo:11:37 »

Aamun ulkoilulenkki tehty...kolan perässä kävelin kolme varttia...hikiki tuli :-)).
Illallakaan ei tullut sorruttua mihinkään yösyöpöttelyyn...eli kaikki on vielä hyvin. Tänään vain kahvia aamulla ja se taatelikakun siivu, josta näkee läpi!
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Laura

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Helsinki
« Vastaus #69 : 06.01.07 - klo:11:43 »

Voi! Leevi suksilla olisi varmaan suloinen näky! Sen tahdon nähdä: lunta ja äkkiä!
Kirjattu

Taina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kerava
« Vastaus #70 : 06.01.07 - klo:11:46 »

En ole vielä päässyt selvyyteen pitääkö Leevillä olla kaksi vai neljä sivakkaa  :-))
Neljällä vois kyllä olla sukset ristissä ja pahasti  [:-DD]
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #71 : 06.01.07 - klo:12:05 »

Pieni varoitusvideo...ei kalkkunaa!
http://www.city.fi/videoni/video/2135/
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Jate

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #72 : 06.01.07 - klo:12:06 »

Jatelle kiitos linkistä. Tuo vaikutti mielenkiintoiselle kohtuullisen hintansa vuoksi ja kun käyttö onnistuu ainakin jotenkin myös ilmaiseksi.

Ja vielä tiedoksi, että ohjelmaa voi kokeilla kuukauden ajan 1.9 eurolla (maksu onnistuu kännykän tekstiviestillä --> veloitetaan kännykkälaskussa). Suosittelen kokeilemaan ensin tuon kuukauden ajan (toki sitä voi aina jatkaa taas kuukaudella) ja sen jälkeen jos juttu tuntuu omalta niin maksaa sen vuosimaksun eli 20e.
Kirjattu

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #73 : 06.01.07 - klo:13:03 »

No ååkke, ååkke.
Tulen mukaan, mutta aloitan vasta maanantaina, kön olen ostanut kotiin kasan kyljyksiä ja niiden kanssa teen valkosipulikermaperunoita. Mutta maanantaina vaakaan ja siitä lähdetään! Varmaan viisikymmentämiljoonakiloa pitää pudottaa pois!
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Evis

• Vieras
« Vastaus #74 : 06.01.07 - klo:13:42 »

Mukana ollaan ...  parikymmentä kiloa olis tavoitteena... suklaa on intohimoni, sen syöntiä täytyy vähentää roimasti. Tähän asti on mennyt sellainen 180 gramman levy illassa, että ei ihme että kiloja on päässyt kertymään... :-O :-O
Vinkkejä suklaanhimon hillintään otetaan vastaan... kromia olen testannu mutta ei auta ainaskaan minulla.   [:-I]  [:-I]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.056 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.