Mukana olen. Pikkutipun odotuksen ja pikkuvauva-ajan liikkumattomuuden jäljiltä on painoa pudotettavana "riittävästi". Vakaa aikomus olisi tehdä asialle jotain. Nyt on mennyt pitkä aika tuossa suhteessa ihan hunningolla.
Kaksikin kertaa olen vuosien varrella päässyt omaan tavoitepainooni, mutta sitten olen alkanut odottaa vauvaa ja minulle vauvakilot ovat sitkeässä kuin tauti. Ennen Pikkutipun odotusta tiputin edelliset vauvakilot pyöräilemällä ja vähän katsomalla sitä, mitä suuhuni laitan. Nyt olisi sitten taas sama urakka edessä.
Liian helposti tulee otettua se santsikierroskin ahneuksissaan, vaikka oikeasti ei tarvitsisi.Välipaloina yritän syödä paljon porkkanaa, tomaattia, leipää. Leivän päälle en kylläkään laita muuta kuin ylähuulen. Leipä ei ainakaan minulla niinkään lihota vaan se, mitä sen päälle laitetaan. Leivällä pysyy näläntunne poissa hyvin, varsinkin kun muistaa juoda riittävästi palanpainiketta.
Minulla liikunta on ihan olennainen juttu laihduttamisessa. Sen lisäksi, että se jo itsessään kuluttaa energiaa, se myös vaikuttaa minulla mielialaan paljon ja sen myötä on sitten helpompi pitää itsensä kurissa syömisten suhteen. Kun saa liikunnasta virkistystä, jaksaa arkea paremmin. Jää sellainen lohtupupeltaminen vähemmälle. Sekin motivoi tarkkailemaan syömisiä kun huomaa, että jaksaa liikkua paremmin kun on vähemmän kiloja. Se on sellainen positiivinen kierre, jonka alkuun pääseminen vain on niin vaikeaa. Nyt kun on huono kunto, ei liikkuminen ole kivaa. Väsyttää helposti, ahistaa ja rintaan pistää.... Siitä alun hankalasta vaiheesta kun pääsisi yli, alkaisi taas lenkillä käynti maistua.
Pyöräilemään tekee mieli, joten nyt on nastarenkaat hankinnassa ja tarkoitus ajaa siis talvellakin ainakin joskus. Silloin kun ei se onnistu, niin ehkä keppilenkille pääsee kuitenkin Pikkutipu selkärepussa. Siinä on sopivasti lisäpainoakin, että ei ainakaan kävely tunnu liian kevyelle.
Jatelle kiitos linkistä. Tuo vaikutti mielenkiintoiselle kohtuullisen hintansa vuoksi ja kun käyttö onnistuu ainakin jotenkin myös ilmaiseksi.
(Kävin lisäämässä pari puuttuvaa sanaa... yöllä väsyneenä kun kirjoittaa, niin tulee joskus ihan höpöjä ;-)