Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Laihduttajat!  (Luettu 7656 kertaa)

Mustarastas

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Laihduttajat!
« Vastaus #90 : 06.01.07 - klo:17:16 »

Aivan, mutta on tosi vaikeaa elää ilman leipää ja muita hiilareita, täytyy ostaa oma keittokirja ja tehdä syömisestä ja ruoasta ihan oma elämäntapansa ja se on jo liikaa mulle. Tämä Jatelle.
Itse en ole käyttänyt  sokeria moneen, moneen vuoteen, rasvoista suosin kasvisrasvoja, joskus oliiviöljyä ja Benecol-tuotteita olen käyttänyt niiden markkinoille tulosta asti eli jo melkein yli kymmenen vuotta. Benecol-maitoa-rasvaa-jogurttia, juomia (joskus oli juustoakin, mutta ei enää).
Joo - arvasin, ettei niistä Painonvartioiden jutuista saa kertoa julkisesti. Tämä Käenpiialle,
« Viimeksi muokattu: 06.01.07 - klo:17:19 kirjoittanut Mustarastas »
Kirjattu

Taina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kerava
« Vastaus #91 : 06.01.07 - klo:17:19 »

Leevin suklaanappipussissa lukee : "Herkkupala joka sisältää arvokkaita vitamiineja, joista koirasi saa elinvoimaa.
Rasvaa vain 23,3 g
Kuulostaa tosi terveelliseltä, eiku maistelemaan  :-))
Kirjattu

käenpiika

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • -Jynx torquilla-
« Vastaus #92 : 06.01.07 - klo:17:21 »

Mustarastas,Painonvartijoiden ohjeissa ei kielletä leipää missään tapauksessa.Minä syön päivässä noin 6 x 30 gramman palaa ruis-tai kokojyväleipää.Silloin kun syön perunaa aterialla,vähennän leivän määrää päivän kokonaismäärästä.Leipää ei minun mielestäni kannata jättää kokonaan pois ruokavaliosta.
Kirjattu

Taina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kerava
« Vastaus #93 : 06.01.07 - klo:17:22 »

Niin eikös tämä ihmisten suklaa olekin koirille epäterveellistä! Eli ei saisi antaa f:n sinistä koirille ollenkaan... [:-I]

Näinhän ne väittää, mutta itse olen sitä mieltä että kohtuullinen määrä (eli pieni pala silloin tällöin)
tuskin haittaa. Hyvältä se näyttää koirulin suussakin maistuvan  [:24]
Olen kuullut sellaisistakin tapauksista kun koira varastanut ja pupeltanut koko suklaalevyn eikä käynyt kuinkaan.
Meidän vanhat Lotta ja Termu söivät myös suklaata, toinen eli 14 ½ vuotta ja toinen yli 15 vuotta.
Kohtuus siis kaikessa, niinkuin meillä kaksijalkaisillakin  [:-DD]
Kirjattu

Jate

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #94 : 06.01.07 - klo:17:23 »

Siis ihminen tarvitsee hiilareita, proteiineja ja rasvoja. En toki tarkoittanut, että leipää ei saa syödä koska niissä on hiilareita. Tarkoitin, että paljon leipiä syövillä tulee syötyä liian paljon hiilareita. Ihminen tarvitsee hiilareita jaksaakseen yleensäkään tehdä mitään, proteiineja tarvitaan esim. lihasten rakennusaineiksi ja rasvat ovat myös elintärkeitä. Kaikkea siis pitää saada eikä mitään noista saa jättää kokonaan pois. Tarkoitus on syödä kaikkea suhteessa oikea määrä. Mutta uskokaa tai älkää niin ihminen ei ihan helposti syö liikaa rasvoja (ellei sitten syö esim. suklaata valtavia määriä).  [:-)]

Itseasiassa liikaa rasvaa ei mielestäni normaali ruoalla voi edes saada. Jos ihminen syö liikaa rasvaa niin ruokavaliossa täytyy olla suklaata tai jotain muuta "ei normaali" ruokaa.
« Viimeksi muokattu: 06.01.07 - klo:17:26 kirjoittanut Jate »
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #95 : 06.01.07 - klo:17:25 »

Joo, isäntä syöttää Nallelle suklaata salaa minulta, ja antaa vielä maitoakin...vaikka kuinka kieltäisin...Hemmottelee pojan pilalle  :-)).
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Taina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kerava
« Vastaus #96 : 06.01.07 - klo:17:27 »

Joo, isäntä syöttää Nallelle suklaata salaa minulta, ja antaa vielä maitoakin...vaikka kuinka kieltäisin...Hemmottelee pojan pilalle  :-)).

Nalle varmaan on ihan tyytyväinen tilanteeseen  [:-)], eihän se koirankaan suu ole tuohesta tehty  [:-DD]
huomaa kun laittaa kuppiin vähän erilaisia herkkuja niin tarkkaan Leevi katsoo mistä aloittaa ja mikä jää syömättä.
Olen opettanut hänet ihan liian nirsoksi, väliin tuntuu ettei mikään kelpaa vaikka mitä herkkuja keksisi  [:-(]
Kirjattu

leila

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #97 : 06.01.07 - klo:17:29 »

Koirille vaarallisinta suklaata on tumma suklaa ja sokereista xylitol.
Kirjattu
leila

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #98 : 06.01.07 - klo:17:31 »

huomaa kun laittaa kuppiin vähän erilaisia herkkuja niin tarkkaan Leevi katsoo mistä aloittaa ja mikä jää syömättä.
Olen opettanut hänet ihan liian nirsoksi, väliin tuntuu ettei mikään kelpaa vaikka mitä herkkuja keksisi  [:-(]

Nalle syö kaikkea muuta muttei kaurapuuroa. :-))
Kirjattu

Taina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kerava
« Vastaus #99 : 06.01.07 - klo:17:36 »

Koirille vaarallisinta suklaata on tumma suklaa ja sokereista xylitol.

Onneksi tumma suklaa on nin pahaa ettei sitä viitsi itsekään syödä, eli ei tule koskaan ostettua.

Voi kun saisi tuon Leevinkin syömään kaikkea niin kuin Nalle. Ehkä jos viikon pitäis saman ruokakupin edessä, jos ei maistu niin syököön raksuja. Yleensä tulee kuitenkin sitten keksittyä siihen ruokakuppiin houkuttimeksi jotain millä herran saa syömään.....  [NUT]
Kirjattu

leila

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #100 : 06.01.07 - klo:17:38 »

Muutin Pohjois-Karjalaan Puskan projektien alkuaikoina. Opit olivat mielestäni hyviä ja toimivia, olinhan tottunut "normaaliin" ruokaan, Jatea lainatakseni. En ollut silmiäni uskoa, kun näin erään tuttavani tuolloin paistavan kanamunia. Sen jälkeen uskoin kaikki jutut täkäläisten ruokatottumuksista. Täällä ristiin rastiin seikkailleena nykyinen työpaikkaruoka edustaa edelleen suolaisuudessaan ja jälkiruuat makeudessaan aikaa ennen Puskaa. Jopa einespihvit paistetaan rasvassa. Ihan välillä hirvittää.  :-O
Kirjattu
leila

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #101 : 06.01.07 - klo:17:41 »

Niin...pitääkö nuo laihdutusruuat syödä ennen vai jälkeen käristyksen?
kyselee epätietoinen  [:-DD]
Kirjattu

leila

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #102 : 06.01.07 - klo:17:47 »

Sekä-että  :-))!
Kirjattu
leila

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #103 : 06.01.07 - klo:19:23 »

Laihduttajat puhuvat jo koiransuklaasta! Pisteistä, hiilareista, kaloreista, rasvasta, sokerista jne...

ja mulla on näläkä!...mutta eipäs sorruta rasvoihin, sokereihin, hiilareihin, vaan otetaan palanen ruisleipää ja viherpippurisulatejuustoa päälle ja vettä palanpainikkeeksi  :-))
Kirjattu

leila

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #104 : 06.01.07 - klo:19:25 »

Hyvä Mese  [KIPPIS] <- raikasta vettä!
Kirjattu
leila

Sivu luotiin 0.085 sekunnissa. 19 kyselyä tietokannasta.