Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Laihduttajat!  (Luettu 7524 kertaa)

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Laihduttajat!
« Vastaus #165 : 09.01.07 - klo:19:39 »

Jännä juttu, että ei tarvi kun muutaman päivän on kevyemmällä ravinnolla niin johan nesteet juoksee (saapi itse juosta vessassa) ja palelee!

Loistavaa, sillä vessassa JUOSTESSA kuluu taas kivasti kaloreita!  [:-)]

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #166 : 09.01.07 - klo:20:54 »

[:65]  Kuinkahan kauan kuluu painon alenemiseen,  ilman liikunnan lisäämistä     [:65]

Nyt jos syön  --> 1569 kcal /vrk pysyn nykyisessä painossani.

Jos syön -->  1406  kcal /vrk    eli  163 kcal/vrk vähemmän     painaisin 14 kg vähemmän
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #167 : 09.01.07 - klo:21:59 »

Onko muka olemassa sellaisia vaakoja, jotka näyttää rasvaprosentin suoraan...käly muka väitti sellaista.
Oli joku digivaaka, muttei se osannut sitä käyttää ja ohjeet oli hukassa. Ilmeisesti siihen syötetään pituus...ei kai se muuten... [:-I] [:-I]
Muuten onks kellään askellaskuria, mulla oli viime keväänä lainassa ja työpäivässä tuli 5-6000 askelta, no nyt ei varmaan tule sataakaan päivässä.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #168 : 09.01.07 - klo:23:35 »

Onko muka olemassa sellaisia vaakoja, jotka näyttää rasvaprosentin suoraan...käly muka väitti sellaista.

Juu, on niitä. En ole sellaista itse käyttänyt, mutta just luin jostain kun niitä oli testattu. Ainoastaan ammattikäyttöön tarkoitetut näyttivät suunnilleen oikein, halvemmat olivat varsin epäluotettavia. Siis sen testin mukaan. Pahus kun en muista missä se oli... netissä kuitenkin ja ihan nyt uuden vuoden jälkeen, mutta kun nyt en löydä enää sitä.
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Marjuli

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Nurmijärven mummo
« Vastaus #169 : 09.01.07 - klo:23:58 »

Suklaansyönti on loppunut meikäläiseltä! Ei enää himotakaan hirveästi. Sekin jo pudottaa painoa varmasti.  :-))
Painoindeksini on 32, joten ei tämä turhaa touhua ole.  [NUT]
Loppiaisena oli "nuorisoni" eli lapset ja vävy ja miniä meillä kylässä. Kerroin heille aikeistani laihduttaa ja he ilahtuivat kovasti. Olin saanut jo joululahjaksi kävelysauvat tyttäreltä. Hän oli iloinen, kun kerroin, että myös KÄYTÄN niitä.  [:-P]
Painonpudotus jatkuu:
* syön vähemmän ja kevyemmin
* kirjoitan kaiken ylös ja lasken kalorit
* yritän liikkua enemmän (tänään ei huvittanut mennä kaatosateeseen)
* sallin itselleni herkun päivässä kahvin kanssa (=pipari tms.)
* olen iloisella mielellä
* halin paljon Mustikkaa ja Didiä
* yms. kivaa
Kirjattu
**** ei sitä koskaan tiedä mihin pystyy, ennenkuin yrittää ****

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #170 : 10.01.07 - klo:00:19 »

Marjuli, kuulostaa hyvältä, suorastaan mukavasti elämänmyönteisestä!  [:45]

Lisään vielä, että jäi liikkumiset väliin minultakin tänään, vaikka pyörälenkille oli tarkoitus mennä. Sade ei haittaisi, mutta kun on pimeää ja vettä tulee vakaakatasossa, niin siinä vaiheessa ei oikein ulkoiluinnostusta meinaa riittää.
« Viimeksi muokattu: 10.01.07 - klo:00:21 kirjoittanut ullu »
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Evis

• Vieras
« Vastaus #171 : 10.01.07 - klo:00:57 »

Suklaan syönti loppui minultakin noin tunti sitten. Päätin että syön sitä vain lauantaisin.  [:-I] ...johon on  enää kolme päivää.... [:-DD]
Kirjattu

käenpiika

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • -Jynx torquilla-
« Vastaus #172 : 10.01.07 - klo:04:32 »

Nuo Marjulin kirjoittamat "teesit" kuulostavat oikein hyviltä ja positiivisilta [:5] ja sanon sen,että kaikkien syömisien kirjaaminen on tärkeää.Sitä nimittäin ihminen on "fiksu" unohtamaan ne pienet suupalat,jotka noin niinkuin huomaamatta menee suuhun  [:49]  Ja kun pääsee kirjaamisessa alkuun,niin sen tekee ihan luonnostaan ilman mitään vaikeuksia.Ainakin aluksi kannattaa kirjata syömisensä ylös,silloin huomaa kuinka paljon ja mitä on tullut syötyä jokaisen päivän aikana.
Sen varmasti moni meistä tietää,ettei painon pudottaminen OLE AINA niin helppoa ja kivaa.Tulee vastaan tilaisuuksia ja menoja joissa on vaikeaa olla ihan tiukkana.Mutta ei se yksi kerta kaada koko painonpudotusta hukkaan,kunhan ei anna sitten periksi ja pistä lörinäksi koko hommaa.
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #173 : 10.01.07 - klo:10:37 »

Juu! Hyvin menee...monta monta päivää jo ilman tuttuja karkkeja ja suklaita. Ja kävin kälyn luona kylässäkin, enkä syönyt pullaa ollenkaan! Pahus, uunituoreet pullat ja tortut siellä tuoksui, mutta päätös piti.
Rasvatkin jäi eilen leivälle levittämättä...leipää kahvin kanssa.
Porkkanoita pureksin pahimpaan makeannälkään...hyvin kelpasi.

Marjulilla hieno asenne. Minun luonto ei vielä sauvakävelyyn riitä. Jotenkin turhauttava kävellä "työkseen" kyläraitilla, jossa kaikki tuntee toisensa. Mutta metsätielle voisin mennä...
Kirjattu

käenpiika

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • -Jynx torquilla-
« Vastaus #174 : 10.01.07 - klo:10:46 »

meselle ja muillekin painonsa karkottajille sellaiset terveiset,että rasvaa on  käytettävä jossain muodossa joka päivä.Siis joko leivän päälle,ruoan laittoon tai vaikka ruokaöljyä lusikalla suuhun.Nimittäin me tarvitsemme sitä terveellistä rasvaa joka päivä.Ja se ei ole sama asia,syötkö sen rasvan esim. juustoissa,makkaroissa tai ns. piilorasvana.Siis iho,silmät ja koko kroppa tarvitsee hiukan hyviä rasvoja päivittäin.Itse käytän osan rasvoista Kevyt-Becelinä leivän päälle ja lopun sitten yleensä öljypohjaisessa salaattikastikkeessa.
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #175 : 10.01.07 - klo:10:48 »

Kaikki rasvan karttajat, muistakaa kuitenkin joka päivä syödä vähän öljyä tai kasvimargariinia. Elimistö kaipaa voiteluainetta.  [:-)]
Jos ei syö yhtään hyvälaatuisia terveellisiä rasvoja kolesterolit sattaa jopa nousta.

Jaha, Käenpiika ja minä samoissa ajatuksissa.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

käenpiika

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • -Jynx torquilla-
« Vastaus #176 : 10.01.07 - klo:10:52 »

Kaikki rasvan karttajat, muistakaa kuitenkin joka päivä syödä vähän öljyä tai kasvimargariinia. Elimistö kaipaa voiteluainetta.  [:-)]
Jos ei syö yhtään hyvälaatuisia terveellisiä rasvoja kolesterolit sattaa jopa nousta.

Jaha, Käenpiika ja minä samoissa ajatuksissa.

Hyvä Tiina,samoja ajatuksia meillä molemmilla noissa rasva-asioisssa.Tämän rasva-asian otin sen takia esille,koska tiedän monen tuttuni jättäneen kaikki ns. näkyvän rasvan kokonaan pois ruokavaliostaan.Minulle tästä rasva-asiasta on sanonut ravitsemusterapeutti ja samoin oma lääkärini.On tärkeää saada niitä terveellisiä rasvoja joka päivä  [:5]
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #177 : 10.01.07 - klo:10:55 »

juustossa löytyy rasvaa ihan nokko...eli mulla on juustoa pakko syödä, kun en maitoa ole juonut kuin äidinmaitoa silloin pentuna. Juustoa olen syönyt joka päivä. Nyt syön 17% edamia.
Mitenkäs tämä Omega3 kapseli, isäntä meillä niitä popsii...onko niistä mitään hyötyä/haittaa?
Kirjattu

käenpiika

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • -Jynx torquilla-
« Vastaus #178 : 10.01.07 - klo:11:00 »

mese,lue  [RULES] tuo minun viestini jonka kirjoitin sinun viestisi jälkeen.Siis ei ole sama asia,syötkö rasvan juustoissa vai terveellisissä näkyvissä rasvoissa.Minäkin syön juustoja ja juon maitoa,mutta ne hyvät rasvat otan kuten siinä viestissäni kirjoitin.
Ja Omega-rasvahappokapseleita olen käyttänyt vuosia,ne on ihan hyvä juttu mutta ne ei korvaa ravintorasvoja.
Kirjattu

käenpiika

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • -Jynx torquilla-
« Vastaus #179 : 10.01.07 - klo:12:04 »

Tiina,onnittelut hienosta painonpudotuksen alkamisesta siis jo kaksi  kiloa pois.On todella hieno aloitus sinulla!  [:5]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.06 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.