Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Laihduttajat!  (Luettu 7786 kertaa)

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Laihduttajat!
« Vastaus #300 : 15.01.07 - klo:18:57 »

Nyt on taas vähän itsekuri hukassa ja syömäpuoli lipsuu. Pitää ottaa itseään niskasta kiinni.  Se on saletti, että ei paino putoa, jos syö kourallisen pähkinöitä joka kerta kun keittiössä käy... ja sitten napsii muutenkin sitä sun tätä. Liikuntakin on jäänyt vähille, eikä nytkään huvita lähteä sen enempää poleksimaan kuin kepittelemään tuonne räntäsateeseen. Laiskamato iski.
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #301 : 15.01.07 - klo:19:00 »

Työpaikan vaaka näyttää ENEMMÄN kuin viime viikolla...  [:´((]
Ja tänään pitäis varmaan kokeilla, sopiiko mun vähistä sortseista yhdetkään päälle....  :-O

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #302 : 15.01.07 - klo:19:06 »

Viinirypäleet on hyviä, mutta niin kalliita.  Niitä kun syön muutaman kerrallaan, silloin kun himo oikein iskee  :-O
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #303 : 15.01.07 - klo:19:10 »

Nyt on taas vähän itsekuri hukassa ja syömäpuoli lipsuu. Pitää ottaa itseään niskasta kiinni.  Se on saletti, että ei paino putoa, jos syö kourallisen pähkinöitä joka kerta kun keittiössä käy...

Ullu, näpit irti Nökö-Niilon pähkinöistä!   [;-)]

Risto

• Vieras
« Vastaus #304 : 15.01.07 - klo:19:15 »

Eilen ja tänään lumenkolaamista kahteen pekkaan yksi tunti kummallekkin kumpanakin päivänä.  [:-I]
Kirjattu

käenpiika

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • -Jynx torquilla-
« Vastaus #305 : 16.01.07 - klo:10:22 »

Minä jatkan vielä tuosta ystävien tarjoamista "juuri sinulle olen varannut" herkuista.Olen sitä mieltä edelleenkin,että jos minä ilmoitan etukäteen kyläpaikkaan etten syö esim. niitä rasvaisia wienereitä,niin odotan kyllä ystävieni kunnioittavan minun pyyntöäni.Eikö olisi kohteliasta ja ymmärtävää kunnioittaa toivettani tarjoilun suhteen?

Eihän jollekin ruoka-aineallergiselle tai esimerkiksi diabeetikollekaan tarjota ja tyrkytetä heille sopimatonta tarjottavaa.

Minusta olisi kohteliasta kunnioittaa kylään tulevan toivetta ja kysyä,mitä minä voin ja haluan syödä.Siis sillä  wienerin sisältämillä kaloreilla saa paljon terveellisempää ja herkullisempaa tarjottavaa.

Se on sitten tietenkin eria asia,jos haluaa sen wienerin syödä.Tämä painonpudotushan on meidän jokaisen omalla tavalla hoidettu juttu.

Jokainen etenee omalla tavalla ja tyylillään,minä vain lausuin mielipiteeni asiasta.Asioissahan on monta eri puolta ja jokainen saa olla asioista sitä mieltä kun on.
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #306 : 16.01.07 - klo:11:04 »

Kyllä täälläkin kun joskus tilapäisesti on kilpailujen punnituksen laihdutettu ei silloin kelpaa synttärikaakut eivätkä muuten muutkaan herkut.
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #307 : 16.01.07 - klo:11:14 »

Minä jatkan vielä tuosta ystävien tarjoamista "juuri sinulle olen varannut" herkuista.Olen sitä mieltä edelleenkin,että jos minä ilmoitan etukäteen kyläpaikkaan etten syö esim. niitä rasvaisia wienereitä,niin odotan kyllä ystävieni kunnioittavan minun pyyntöäni.Eikö olisi kohteliasta ja ymmärtävää kunnioittaa toivettani tarjoilun suhteen?

Kyllä minusta olisi kohteliasta. Varsinkin jos on hyvin selkeästi sanonut, että en niitä herkkuja nyt syö. Eri asia on sitten, jos on väärinkäsitystä siitä, että mitä on tarkoittanut, jos sanoo vaan ylimalkaisemmin, että älä nyt sitten varaa mitään. Ainakin omassa tuttavapiirissä sanotaan noin helposti, eikä se tarkoita, etteikö sitten voisi syödäkin jos tarjolla on.

Monelle allergisellehan kyläilyissä voi olla oikein pahakin ongelma kun esim. maitoa voi olla niin monessa muodossa. Jos kylässä kysyy, että onko tuossa maitoa, niin vastaus voi olla että ei ole, mutta silti siinä saattaa olla vaikka voita ja rahkaa... maitoallergiselle yhtä paha juttu. Tai kasvissyöjälle liharuoan tyrkyttäminen, epäkohteliasta sekin.

Yksi mitä mä olen laittanut kahvipöytään jos joku on ilmaissut halunsa pysyä herkuista erossa, on maissinaksut ja maustamattomat riisikakut. Eihän ne miltään maistu, eivät herkkuja ollenkaan, mutta on mahdollisuus napostella niitä siinä kuin muut syö keksiä (tässä siis oletus, että on useampia vieraita, joista vain osa  herkuttomalla). Jos vieraita on vain yksi, niin silloin voi tietty jättää ne herkut pöydästä pois kokonaan.

Ystävien kanssa jutustellessa maistuu vaikka porkkana, kurkku, kukkakaali dippikastikkeen kera. Sen kastikeenkin voi tehdä vaikka maustamattomaan jogurttiin, jolloin ei ole kovin rasvainen herkku.

Mitäs muita vähäkalorisia vierastarjottavia tulisi mieleen?
« Viimeksi muokattu: 16.01.07 - klo:11:44 kirjoittanut ullu »
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #308 : 16.01.07 - klo:11:27 »

Mitäs muita vähäkalorisia vierastarjottavia tulisi mieleen?

Jos on niin viitseliäs että leipoo itse sämpylöitä, niin nehän on tosi hyviä tuoreena vaikka kevytsulatejuuston ja tomaatin kanssa.

Makeista leivonnaisista ainakin tavallinen kääetorttu, pullataikinasta leivottu pikkupulla tai marjapiirakka ovat sellaisia vähäkalorisempia vaihtoehtoja. Ainakin jos vertaa munkkeihin, viinereihin ja murotaikinapohjaisiin leivonnaisiin. Monissa leivonnasissakin usein se rasvaisuus on kuitenkin pahempi kuin sokerin määrä.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #309 : 16.01.07 - klo:11:34 »

kevyitä leivonnaisia

Oliivimuffinit tuntuu kivalta ohjeelta ja kohta niin ajankohtaisten laskiaispullien ohjekin löytyy.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #310 : 16.01.07 - klo:11:51 »

kevyitä leivonnaisia

Oliivimuffinit tuntuu kivalta ohjeelta ja kohta niin ajankohtaisten laskiaispullien ohjekin löytyy.

Kiva linkki alkoi jo tekemään mieli noita Oliivimuffineita, helppotekoiseltakin näyttää,  pistäisin vähän aurinkokuivattua tomaattiakin sekaan  [:-P]
Kirjattu

käenpiika

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • -Jynx torquilla-
« Vastaus #311 : 16.01.07 - klo:16:06 »

Kiitos ullu kannatuksesta tuosta vierastarjoilusta.Tarkoitin juuri sitä,että jos olen ilmoittanut selkeästi etten syö esim. niitä rasvaisia leivonnaisia niin odotan kyläpaikan emännän ymmärtävän asian.

Ja kuten Tiina kirjoitti normaali kääretorttu ja tavallisesta pullataikinasta tehdyt pullat saavat minunkin kannatukseni.Koska niitä leivon itsekin ja joka päivä sallin itselleni sen pullan tai muun vastaavan päiväkahviherkun.

Myös sämpylät ja voileipätarjoilu on ihan ok. Silloinhan voi itse pöydästä valita sopivaa syötävää itselleen.

Äsken söin  [:20]  uunilohta 200 grammaa kypsänä,keitettyjä perunoita kaksi kappaletta ja ison kasan salaattia.Tällä syömisellä selviää illan teeaikaan asti,jolloinka on vielä vara ottaa pari voileipää kevyillä päällyksillä.
Jos syö oikeaa ruokaa,niin ei todellakaan tarvitse olla nälässä missään vaiheessa.Ja nälkä pysyy loitolla pitkän aikaa  [:5]

korj.kirj.virhe
« Viimeksi muokattu: 16.01.07 - klo:16:38 kirjoittanut käenpiika »
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #312 : 16.01.07 - klo:16:32 »

Niin, no..tuo kyläwieneri oli ihan oma vikani. Olisi pitänyt ehtis sanoa että keksi ja kuppi kahvia on ihan riittävä, vaikkakin pikapoiketessa ei tarvitse tarjota miään. Tämä oli sellainen.

Nyt paistuu Litlin proiskufileet [:-)] Vähän outoja [:-I] Pakkauksessa luki että valmiikki kypsennettyjä ja pakastettuja. Piti vaan pannulla paistaa, mutta jotenkin ovat outoja, kumisia [:-(] jotkin osa fileestä. En osta enää tai laitan kattilaan ja keitän en [:-I] Jos ne on vaikka salmonella proiskuu..Saksa on alkuperämaa, tietysti.
On sellainen olo suussa kuin söisin jotakin ´pelkokerroin´sapuskaa [:-I]
Meni ruokahalut! En osata enää ikuna niitä ja ne jotka ovat jääkaapissa joutavat variksille [:-/]
« Viimeksi muokattu: 16.01.07 - klo:16:56 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #313 : 16.01.07 - klo:20:30 »

Eikös niitä Broiskuja joku äskettäin kehunut  [:-DD]

Täällä kävi yllätysvieraita viikonloppuna, kerroin etukäteen, jotta täällä on sitten laihdutuskuuri aloitettu, tarjoilu on sen mukaista.
Ensin ajattelin sen Lohikeiton keittää, no mieli muuttui. Laitoinkin sen lohifileen alumiinikääreissä uuniin, keitin perunat,  Tzaziki kastiketta, tilliä, kurkkua ja sitruunalohkoja. Ja kas kaikki olivat tyytyväisiä, jokainen sai ottaa oman kokoisen annoksensa. Kahvia ja sitä Joulukakkua + Viinirypäleitä siinä sivussa.
Matkaeväiksi laittelin mukaan Joulukakkua, suklaata ja muita makeita. Ahneus ei antanut myöten antaa kaikkea, piti jättää vielä jotain makoisia juttuja, joilla voi itseään kiusata  [:-DD]

Nyt olen jatkanut se lohen syömistä, kohta loppuu  [:-P]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #314 : 16.01.07 - klo:20:39 »

Vai että on joku kehunut niitä [:-I] Mulla meni loput roskiin, sääli kun niin pihikin olen :-)) En edes viitsi viedä niitä variksillekkaan. Vieläkin etoo ajatus niistä [NUT] Piti laittaa hajustekynttilä palamaan että haju häviää.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.059 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.