Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: lapsen kengän koko  (Luettu 138 kertaa)

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
lapsen kengän koko
« : 06.01.07 - klo:10:55 »

Merkillisiä taas kyselen. Minkähän kokoinen on suomalaisen viisivuotiaan lapsen jalka senttimetreinä ja mikähän on kengännumero?
Olenhan kertonut, että minulla on kummiperhe afrikassa. Perheessä on seitsemän lasta, joista kaksoset ovat viisi vuotiaat. Sain heidän jaloistaan piirretyt profiilit, joista toisen jalka on 13.5cm ja toisen 14,5 cm ja kun katson mikä olisi kengän numero, ne olisivat 22 ja 23. Hehän ovat aliravittuja ja pienempi heistä painoi joulukuun puolivälissä vain 6 kiloa. Nyt he tarvitsevat tukevat kengät. Mutta nuo koot tuntuvat viisivuotiaalle niin hirvittävän pienille. Muistan tyttärelleni ostetun ekoja kenkiä 1 vuotiaana, kooltaan 19.
« Viimeksi muokattu: 06.01.07 - klo:12:09 kirjoittanut iipa »
Kirjattu

Parus Major

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pori
Vs: lapsen kengän koko
« Vastaus #1 : 06.01.07 - klo:16:53 »

Paras tapa hankkia sopivat kengät on ottaa ne profiilit mukaan ja kuinka tarkkaan ne onkin piirretty niin lisäisin kuitenkin reilun pelivaran, eli ottaisin kengän numeron yläkanttiin. Ja profiili kengän sisälle mitattuna, ei ulkopohjaan pelkästään.
Ostatko sandaalit vai millaiset kengät pikkuisille? Sandaaleissa on hyvä huomioida sellaset jossa säädöksiä niin jalkapöydän päällä kuin nilkan ympärillä (jos jalkakin kovin hento). Käyttöikä on pidempi, vaikka koko olisi vähän isompi.

Itse olen ostiskellut omille muksuille tuon kuvan avulla kenkiä aina joskus, kun olivat pieniä. Hyvin toimi. [:-)]

Ovatpa kaksoset pieniä, jos noin 5-vuotiaana painoivat vain 6 kg....voi poloisia... Kummityttömme Rinkelikin, ikää puolivuotta, painaa enemmän.
Ja koska olen päiväkodissa töissä muistan hyvin 1-vuotiaan, pienen ja siron painon joka oli 9 kg. Ja tytön paino lievästi suomalaisen neuvolakäyrän mukaan normaalikäyrän alapuolella.

Jaloilla on kyllä paljonkin eroa! Meilläkin on p-kodissa 2-vuotiailla tytöillä tuo kengänkoko noin 20-22, mutta onpa ollut lapsia joilla vielä 4-vuotiaanakin on ollut kenkä numeroa 22-23.
Yleensä suomalaisilla 5-vuotiailla tytöillä kenkien koon arvelisin olevan jotain 28-30 kokoluokkaa keskinmäärin.
Tulipa pitkä sepustus...
Sinulla on hienoa toimintaa iipa [:34]. Olisin itsekin kiinnostunut kyseisestä toiminnasta. Jossain vaiheessa ajattelen jotain vastaavaa.
Laita minulle yv:tä asian tiimoilta jos ehdit joskus [:-)]
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Sivu luotiin 0.199 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.