Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Ruokinta automaattien puhdistus  (Luettu 551 kertaa)

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Ruokinta automaattien puhdistus
« Vastaus #15 : 07.01.07 - klo:14:33 »

[:-DD] [:-DD] [:-DD] [:-DD] [:-DD] [:-DD] [:-DD] [:-DD] [:-DD] [:-DD]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #16 : 08.01.07 - klo:16:22 »

Jotkut muovit kestää konepesun ja toiset taas ei. Ja yläkori on varmempi paikka muoviastioille kun alakori, johtuen siitä että astianpesukoneista suurin osa kuivattaa ohjelman lopussa astiat niin että lämpövastus kuumenee ilman vettä. Ja silloin lämpö nousee niin korkeaksi että muoviastiat muuttavat muotonsa.
Olen myynyt eräänkin keittiön monitoimikoneen kulhon ja kannen asiakkaalle joka on pessyt ko. osat astianpesukoneessa.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

emo

• Vieras
« Vastaus #17 : 14.01.07 - klo:13:26 »

Lintuvarusteessa ainakin on myynnissä sellaisia ruokintalaitteita jotka kestävät myös konepesun.
Itseäni jotenkin epäilyttää laittaa lintujenruokintajuttuja koneeseen jossa pesen myös perheen ruokailuvälineitä.
Kyllähän se kuumuus ja pesuaineet tietysti tuhoavat salmonellat ja muut.
Samaan aikaan en kyllä uskaltaisi laitttaa omia ja lintujen ruokinta välineitä.
Kirjattu

Ikka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #18 : 16.01.07 - klo:16:23 »

Jos jollakin on suihkussa sellainen painepää, eli sellainen , jossa kiertämällä saa suihkun tulemaan paineella, saa sillä ahtaatkin paikat kuumalla vedellä puhtaiksi.
Itse käytän suihkua. Suihkustani tulee tarvittaessa tulikuumaa vettä. Suihkuhuone on kyllä desinfioitava aina sen jälkeen.
Kirjattu

Mustarastas

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #19 : 18.01.07 - klo:15:28 »

Koeilin sitä suihkulla pesemistä, vesi roiskui melkein joka paikkaan - puhdistus suoritettiin wc-pytyn päällä - minulla on nuo lattian kallistukset menneet päin prinkkalaa, vesi valuu oven suuntaan - eikä viemärin suuntaan kuten on tarkoitus  [:-/] liian pienet kallistukset lattiassa - siitä se johtuu- siksi tämä wc:n päällä suihkutus. Melko hyvin onnistui, mutta minä mietin myös tuota astianpesukoneeseen laittoa. Sisältähän ruokintaputki ei puhdistu - eli se pitää kuitenkin mekaanistesti puhdistaa - joten?? Toinen , metallinen ruokinta-automaati on leveä ja matala ja siinä kaikki osat ovat irroitettavissa. Se sopii kokonsa ja materiaalinsakin johdosta pesukoneeseen. Sen aion pestä koneessa.
Kirjattu

Amy

• Vieras
« Vastaus #20 : 21.01.07 - klo:16:12 »

Ilmat on kyllä olleet ihan hirvittävät ruokinta-automaattien puhtautta ajatellen. Täällä on ainakin tullut niin paljon vettä että kosteutta tulee nopeasti ja pienikin pakkanen möykyttää ruoan ja pahimmassa tapauksessa ne on pilalla hetkessä.

Olen nyt vienyt pieniä annoksia ruokia kerrallaan ja olen pari kertaa irrottanut automaatit, mulla ei tullut mieleenkään pestä koneessa (tyhmä minä), vaan hinkkailin niitä pesuhuoneessa ja keitin vettäkin mikä irrotti hyvin kaikki jymähtäneet jyvät. Samoin rasvatanko oli parissa päivässä jotenkin kostunut ja nyt jäätynyt ihan kivikovaksi.  [:-I] Eihän tuo edes kelvannut, kävin tänä aamuna nakkaamassa roskiin ja vein tuoreen tilalle, heti kelpasi.  [:-P]

Pystyykököhän sitä BF:n kombiautomaattia edes koneessa muuten pesemään? Siinä on pirun hankala se kansi, tosi ärsyttävä, aina edessä!

Miten olette muuten saaneet pähkinäautomaatit pidettyä siistinä, ettei pähkinät tartu toisiinsa kiinni? Nyt on onneksi pakkasta luvassa, jospa ne pysyisi nyt kuivana.
Kirjattu

Amy

• Vieras
« Vastaus #21 : 21.01.07 - klo:16:57 »

Voisitteko muuten suositella helposti puhdistettavaa pähkinäautomaattia? Tai yleensäkin hyvää automaattia jossa pähkinät olisi mahdollisimman hyvässä suojassa kosteilta ilmoilta.
Jos vielä yhden ostaisi tälle talvelle.. :-))
Kirjattu

punatulkku

• Seniori
  • Poissa Poissa
  • Minä itse!
    • Aapeli-ankan blogi
« Vastaus #22 : 23.01.07 - klo:00:57 »

Taidan minäkin ostaa uuden ruokintamökin... [:-)]
Kirjattu

vieras

• Vieras
« Vastaus #23 : 24.01.07 - klo:07:22 »

Onkohan kuitenkaan viisasta pestä noita lintujen ruokinta-automaatteja astianpesukoneissa? Mietin vaan noita bakteeriongelmia (salmonella ym.) Bakteerit käsittääkseni voivat hyvin noissa lämpötiloissa, jos ne jäävät koneeseen pesun jälkeen. Lisänä vielä lintuinfluenssa-vaara, vaikka se olisikin häviävän pieni... En ainakaan itse käyttäisi ko. keinoa, vaikka se olisikin helppo tapa.  [?] [:-I]
Kirjattu

Evis

• Vieras
« Vastaus #24 : 24.01.07 - klo:07:27 »

Onkohan kuitenkaan viisasta pestä noita lintujen ruokinta-automaatteja astianpesukoneissa? Mietin vaan noita bakteeriongelmia (salmonella ym.) Bakteerit käsittääkseni voivat hyvin noissa lämpötiloissa, jos ne jäävät koneeseen pesun jälkeen. Lisänä vielä lintuinfluenssa-vaara, vaikka se olisikin häviävän pieni... En ainakaan itse käyttäisi ko. keinoa, vaikka se olisikin helppo tapa.  [?] [:-I]
En myöskään minä pese niitä astianpesukoneessa, vaan käsin ihan muualla, kuin keittiössä! [:-)]
Kirjattu

Mustarastas

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #25 : 24.01.07 - klo:11:26 »

Kone pesee niin korkeissa lämpötiloissa että kyllä bakteerit saa kyytiä. Jos aikanaan raakaa broileria käsitellessään riitti salomonella-bakteerin hävittämiseksi käsistä pelkkä kuumalla vedellä ja saippualla pesu, niin miten nyt se bakteeri tarvitsi keittämisen?
Ei laitoksissakaan astoita keitetä, puhumattakaan vaatteista joihin kerääntyy jos jonkinlaista pöpöä, pesu 60: asteessa on ihan normaali käytäntö -
Mutta se on toki makuasia ja mielikuva-asia, jotkut tykkää että se on varmempaa pestä jossain muualla. Ihan ok. juttu sekin.
Minulla on sellainen metallinen, laajasuuaukkoinen, leveähkö automaatti. On läpinäkymätöntä , mustaksi/harmaaksi maalattua peltiä johon mahtuu aika hyvin ruokaa ja se  on helppo pitää puhtaana. Helpompaa kuin näiden pitkulaisten muovisten ruokinta-automaattien.
Ja pähkinöiden jumittumisen automaattiin lämpöisillä säillä olen ratkaissut laitamalla joukkoon runsasti myös kuorittua auringonkukkaa tai voi laittaa myös kuoritua kauraa. Auringonkukkien siemenet ovat pinnaltaan toisiinsa tarttumatomia ja ne aika liukkaasti etenevät automaatissa pohjaa kohti, kun taas pelkkä pähkinämurska rasvaisen pintansa ansiosta jähmettyy ja paakkuuntuu. paikalleen. Ainahan voi kokeilla ainaskin, onnistuuko. [:-I]
« Viimeksi muokattu: 24.01.07 - klo:21:57 kirjoittanut Mustarastas »
Kirjattu

Sivu luotiin 0.226 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.