Nyt mulla on paino pudonnut liki 10kg, hitaasti mennään alaspäin mutta varmasti. Tää on usein mulla ollut sellainen kriittinen piste, siis toi 10 kg, usein oon sen jälkeen taas repsahtanut
, mutta toivottavasti nyt on toisin. Vaikeata mulla ei ole nyt ollut, koska olen syönyt kaikkea, viime viikollakin monena päivänä sitä mustikkatäytekakkua.
Listaan tähän vähän noita ruokavaliooni tekemiä muutoksia, jos ketä nyt yhtään kiinnostaa
- lisäaineita sisältävät kevytlevitteet pois, tilalle voista, rypsiöljystä ja vedestä itsetehty levite
- paistorasvana käytän myös rypsiöljyä, voinmakuista
- ruokakermat pois, jos laitan kermaa niin laitan kuohukermaa, mutta vain vähän ja jatkan sitä vedellä
- kalaa useita kertoja viikossa, broileria, joskus possua ja nautaakin, mutta tosi harvoin.
- kasviksia, marjoja ja hedelmiä paljon
- rasvatonta piimää, viiliä tai luonnonjugurttia päivittäin
- kymmenkunta mantelia päivittäin
- ruuan annoskokoa olen pienentänyt jonkun verran ja koskaan en ota lisää. Myös iltanapostelun olen jättänyt pois (ja enää ei tee mielikään napostella)
- kaupassa katson pakkaukset hyvin tarkkaan, koska on monia lisäaineita joita haluan välttää
Onneksi karkit, sipsit, hampurilaiset yms. ei ole mulle ongelma kun en ole niitä syönyt aikaisemminkaan.
Vielä yks lisäys, viime viikolla mitattu kokonaiskolesterolini oli 5,1 mikä on ihan ok. lukema.