Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kehon keventäjien kerho!  (Luettu 19979 kertaa)

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Kehon keventäjien kerho!
« Vastaus #495 : 10.09.07 - klo:11:30 »

Nyt pitäisi saada ihan käytännön vinkkiä: mä tykkäisin syödä marjoja, hedelmiä ja kasviksia, mutta ainakin perjantain naposteluporkkanat ja omena aiheutti vatsakipua  [:-/] Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Täytyykö mun tyytyä nauttimaan Valion sokerittomia keittoja vai missä muodossa noista tuoreista saisi vatsaystävällisempiä?  [:-I]

Jos tykkäät viilistä, niin purkki sitä ensiksi, voisi mahdollisesti auttaa.  [:-I] itse syön
ihan ekaksi aamulla viiliä..muuten en voisi juoda kahvia, ainakaan paljoa  [:-I]

No, miksen mä sitä itse keksinyt? Iso lasillinen rasvatonta Gefilus-piimää ennen aamukahvia. Sitäpaitsi se on oikeasti hyvää!
Kiitos, Minni!  [:-)]

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #496 : 10.09.07 - klo:11:38 »

Nyt pitäisi saada ihan käytännön vinkkiä: mä tykkäisin syödä marjoja, hedelmiä ja kasviksia, mutta ainakin perjantain naposteluporkkanat ja omena aiheutti vatsakipua  [:-/] Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Täytyykö mun tyytyä nauttimaan Valion sokerittomia keittoja vai missä muodossa noista tuoreista saisi vatsaystävällisempiä?  [:-I]

Porkkana ja omena ovat molemmat raakoina syötynä aika huonosti sulavia, mulle tulee myös molemmista vatsanväänteitä. Juurekset ja sen sellaiset on parempi syodä kypsinä. Omenaa voin kyllä syödä raastettuna. Marjoista ainakin mansikat on helpommin sulavia.

Sulla kun on tuollainen aika fyysinen työ niin ehkä ei kannata yrittää sinnitellä koko työpäivää rehujen varassa vaan syödä työvuoron aikana joku kevyt lämmin ateria. Jos popsii vaan jotain kylmiä hedelmiä ja vihanneksia niin tulee helposti just sellainen "ontto" olo.

(Huomaatteko, mulla on hyviä neuvoja, osisinpa vaan soveltaa niitä omaan elämääni!)  [:-/]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #497 : 10.09.07 - klo:17:02 »

Varsin ajatus ilman mitään päämäärää lähteä kävelemään ei houkuta!  [:-I]
Tyhjänkävelystä en minäkään perusta...aina pitää olla jokin aihe.No nyt alkaa metsästys(tosin en aloita sitä vielä, koska on vähän lintuja ja enemmän panostan nyt kameralla metsästykseen), saa liikuntaa.
Paino on sentään pysynyt tuossa -4,5 kg koko kesän...ehkä liikkumisen vuoksi. Joka vkl ainakin pari 5-10 km kävelylenkkiä metsässä kameran kans. Luulis painon putoavan, vaan nuo napostelut...karkit, suklaat, jätskit  ym. herkut ne pois. Ja pullamössö...
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #498 : 13.09.07 - klo:21:32 »

Ei tämä laihduttaminen helppoa ole  [:´((] Nytkin olin jo melkein menossa nukkumaan pelkän luumun ja nektariinin voimalla, kun aloin lukea ketjua "Mitä ruokaa syöt tänään" ja sitten tuli nälkä. Ja Pasi alkoi puhua lämpimistä leivistä.  [:-/]
Mutta aika hyvin mennyt kuitenkin. Olen korvannut osan ruoasta hedelmillä ja kokiksen kivennäisvedellä!

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #499 : 13.09.07 - klo:21:48 »

Kaija hei! Vaikeimpina aikoina otan juustoa ja näkkäriä myöhään illalla.

Ponnistelen ettei nälkä yllättäisi, koska silloin syön ihan sikana  [:-DD]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #500 : 13.09.07 - klo:22:47 »

Tuo se on minullakin tärkeä juttu, että nälkäiseksi ei passaa itseään päästää. Sitten menee niin helposti ihan holtittomaksi syömiseksi.

Saas nähdä nyt miten tämä kehon kevennys lähtee etenemään kun päätin lisätä liikuntaa aika radikaalisti liikuntasalijäsenyyden myötä.
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #501 : 14.09.07 - klo:04:49 »

Ullu, kannattaa henkisesti varautua siihen, että reipas liikunta ei välttämättä heti pudota painoa, koska lihakset painavat enemmän kuin läski. Pikemminkin paino voi nousta muutaman kilon. Mutta tuloksethan näkyvät sitten oikeasti peilistä eikä vaakan lukemista!  [:-)]

Mulla oli entisessä elämässä vaiheita, jolloin kävin hyvinkin innokkaasti salilla ja pitkillä kävelylenkeillä; koitinpa joskus vähän hölkätäkin.  [NUT] Paino putosi aina siinä vaiheessa pari kiloa, kun olin lösähtänyt takaisin sohvalle  [:-I]

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #502 : 14.09.07 - klo:07:22 »

Kyllä liikunta kiinteyttää, vaikkei paino putoaisikaan. Ja eikös parempi kiinteä vaikka painavampikin kuin kevyt lyllyvä läskiläjä...Jos vain paikat kestää niin mieluummin liikuntaa kuin vaikkapa ruuan kans leikkimistä. Kun liikkuu paljon, voi syödäkin sitten mitä mieli tekee. Ja liikunnan jälkeen ja miksei ennenkin hyvät venyttelyt, ettei lihakset kramppaa.
nimimerkillä joskus jopa liikuntaakin ohjannut "entinen kuntoilija", jolla ei kestänyt polvet...
Kirjattu

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #503 : 14.09.07 - klo:08:41 »

Mulla liikunta ja paino kulkee selkeästi yhdessä. Kyllähän se lihas painaa enemmän kuin läski, mutta silti tähän mennessä aina kun olen liikkunut riittävästi, on myös syömispuolen hallinta ollut helpompaa. Kun on kunnon tsemppi päällä, pystyy paljon helpommin jättämään turhat napostelut pois ja jopa turhat santsiannokset tavallista ruokaa. Tietty pitää myös huolehtia, että syö riittävästi sitä kunnon ruokaa, jotta jaksaa liikkua. Liikunnasta saa ne mielihyvän fiilikset, joita liikkumattomana hakee helposti karkkipussista.
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #504 : 14.09.07 - klo:10:14 »

Puolenvuoden kokemuksella voin sanoa, jotta Markus-setä oli aikoinaan oikeassa sen puuronsa kanssa.

Jos syön kunnon aamupalan puuroineen päivineen, niin OK.  Mutta annas olla, jos jätän aamupuuron väliin ja muutenkin syömisen aamulla kevyeksi,  kas kummaa kohta on etsittävä jotain ja taas jotain.

Säännöllisestä liikunnasta en puhu mitään omalta osaltani, hyvää se varmasti tekisi  [:-I] en saa mitään säännöllisyyttä, en niin mitään  [:-DD]
Kirjattu

käenpiika

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • -Jynx torquilla-
« Vastaus #505 : 14.09.07 - klo:16:40 »

Eilen otin viime talvisen paksun talvitakin esille kaapista ja kokeilin sitä päälleni.Se on kuin teltta minun ylläni,joten minun on pakko ostaa uusi takki talveksi.
Monet isoiksi käyneet vaatteet olen pakannut laatikkoon ja aion lahjoittaa ne hyväntekeväisyyteen.
Sen olen pyhästi päättänyt,etten enää aio kadotettuja kiloja kerätä takaisin kroppaani,kun olen niistä viimeinkin eroon päässyt.
On niin paljon kevyempi ja ihanampi olo keventyneenä että sen eteen kannattaa pitää ruokavalio kurissa.

Kaikille keventäjille toivon onnistumista kilojen karkoitukseen  [:5] [:5]
Kirjattu

emo

• Vieras
« Vastaus #506 : 14.09.07 - klo:18:03 »

Mun piti saada tosiaan jo kevääksi pois 15kg,muttei tainnut lähteä yhtäkään.
koko kesän yritin,ei mitään.
Nyt viikon olen ollut töissä ja ajattelin että nyt viimeistään laihtuu kun palaan työelämään ja pakostikin joutuu päivän tekemään ruumiillista työtä,syömään säännöllisesti ym
Kävelen vielä illalla lisäksi.
Joo,painoa tuli 300g lisää.
Tosin se nyt voi johtua mistä vaan,veden juomisesta,turvotuksesta ym
On tämä niin vaikeeta ettei mitään taida tulla.

Tsemppiä hirmusti  muille.

« Viimeksi muokattu: 14.09.07 - klo:18:25 kirjoittanut emo »
Kirjattu

Laura

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Helsinki
« Vastaus #507 : 14.09.07 - klo:18:07 »

Tai jospa ruumiillisen työn seurauksena ovat lihakset kasvaneet? Nekin painavat  :-))
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #508 : 16.09.07 - klo:18:23 »

Piti sovitella huomiseksi parempia kuteita, eikä ne mahtuneet viereenkään, tuli mieleen runo:  [:-/]

"Läskin manaus

Sula läski lyllymästä
liika liha lellumasta,
ihra kaikkoa kavala
suksi suohon, selluliitti.

Makeassa on majasi,
virus vinha viinerissä
voikkoleivän makkarassa.
Mene kinkku matkoihisi
suden suuhun paksu reisi!

Parempi minun elellä,
kepeänä kepsutella,
kun ei perä maata laahaa,
raavi tietä takamus."

[:-)]
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #509 : 16.09.07 - klo:19:57 »

Ihan nappiin   
Kirjattu

Sivu luotiin 0.267 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.