Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kehon keventäjien kerho!  (Luettu 19932 kertaa)

inke

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjanmaa
Vs: Kehon keventäjien kerho!
« Vastaus #525 : 09.10.07 - klo:13:09 »

Mulla tuli kans kesällä 3 kiloa   :-O
Osittain syynä on se,että en ole pystynyt liikkumaan niinkuin ennen vaivojen vuoksi.Nyt olen aloittanut vesijumpan ja hieman taas kävelyä yrittänyt. N. 1 kilon verran on nyt paino pudonnut.
Jumppapallo pitäisi taas ottaa myös käyttöön. Ruokalistan tarkistus myös. Meillä puputetaa pullaa aikalailla,mutta karkin syönti on aika kohtuullista.Mulla ei enää suklaa himota,kun en voi syödä muutakuin laktoositonta.Sitä ei voi syödä liikaa.Salmiakkia ja lakritsaa tulee syötyä silloin kun karkkihimo yllättää.Salmiakkipurkka on myös hyvä ensiapu,jos tekee mieli karkkia.
Taulukoiden mukaan mulla olis ylipainoa melkein 10 kiloa,mutta kun sais edes muutaman kilon,viisi tietysti olis tavoite,mutta....   [?]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #526 : 11.10.07 - klo:17:11 »

Mun rakkaat  [:35] [:29] työkaverit ovat tukeneet mun keventämiskuuria.
Olen ollut töissä aika vähällä ruoalla ja eilen sain ihanaa hollantilaista Gouda-juustoa naposteltavaksi. Ja ison palan täytekakkua.
Nyt nenän edessä puolikas jättimunkkirinkeliä; kuorrutettua!  [:-DD]

Risto

• Vieras
« Vastaus #527 : 11.10.07 - klo:17:24 »

No, on siinä ihanat työkaverit.  :-)) :-))
Kirjattu

käenpiika

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • -Jynx torquilla-
« Vastaus #528 : 11.10.07 - klo:17:43 »

Kaijan työkaverit pitävät ainakin huolen siitä,että kilot pysyvät tiukasti Kaijan kropassa  [:5] [:-DD]
Kirjattu

Evis

• Vieras
« Vastaus #529 : 26.10.07 - klo:12:00 »

Mitäpä kuuluu keventäjille?
Minulla jotenkin unohtunut koko juttu  [?] [:-I] Eli siis ei juurikaan ole tullut katsottua mitä suuhun tulee ahdettua  [?] [?]
Mites teillä muilla "kerhoon" osallistuvilla menee??
Kirjattu

käenpiika

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • -Jynx torquilla-
« Vastaus #530 : 26.10.07 - klo:12:08 »

Juuri tänä aamuna kävin puntarilla ja edellisestä puntarilla käynnistä on paino pudonnut -1.2 kg.Matka jatkuu vielä pikkuhiljaa jonkin aikaa alaspäin pienempiin painolukemiin ja sen jälkeen sitten on sen painonhallinnan vuoro,jonka avulla saan pidetyksi pudotetut kilot pois.
Tsemppiä kaikille kilojaan pudottaville pönttöläisille  [:5] [:5]
Kirjattu

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #531 : 26.10.07 - klo:12:14 »

Kesällä tulleet kilot ovat karisseet, mutta ei enempää ole lähtenyt. Milloinhan saisi otettua itteään niskasta kiinni ja aloittaisi kuurinpoikasen?  :-))
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #532 : 26.10.07 - klo:13:05 »

Ei kevene tämä keho, mutta muutos on kyllä muuten ihan huomattava. Liikunta tekee ihmeitä.
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Marjuli

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Nurmijärven mummo
« Vastaus #533 : 26.10.07 - klo:16:50 »

Hups! Kirjoitin äsken vahingossa väärään ketjuun kuulumiseni.  [:21]
No kerron nyt täälläkin, että kevennys tyssäsi jossain vaiheessa ja kaikki tuli takaisin bonusten kera.  [:-I]
Aloita keventämisen uudestaan taas ensi vuoden alussa. Teen taas uudenvuoden-lupauksen. Ja sen sitten toteutan. Juu!
Kirjattu
**** ei sitä koskaan tiedä mihin pystyy, ennenkuin yrittää ****

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #534 : 01.11.07 - klo:16:33 »

Pientä edistystä havaittavissa.... alkaa häämöttää  puoliväli tässä Opetaatio - 20 kg:ssä. Tosin kilon hyppäys alaspäin oli niin äkillinen, että en oikein osaa sitä totena tai ainakaan pysyvänä muutoksena vielä pitää. Suunta silti oikea.

Liikunta on tosiaan mulle se juttu. Nyt kun olen liikkunut n. 6 viikkoa aktiivisesti, on ihan eri tavalla tsemppiä laihdutukseen. Eron huomaa siellä salilla heiluessa ja varsinkin liikkuvaisilla ohjatuilla tunneilla. Siis vaikka vieläkin on 10 kg ylimääräistä painoa matkassa, niin kyllä se liikehdintä vaan sujuvampaa on kuin 10 kiloa sitten.

Olen siis käynyt nyt kuuden viikon ajan 3-6 kertaa viikossa kuntosalilla, kevyessä ja helpossa aerobickissa, sisäpyöräilyssä ja keskikehoa vahvistavassa jumpassa sekä pilateksessa. Monipuolisesti ja vaihtelevasti noita vähän fiiliksen mukaan, niin ei käy liian tylsäksi.

Taisi olla yksi parhaista päätöksistä pitkään aikaan tuo liikuntakeskuksen jäsenyyden ottaminen. Pitkään sitä epäröin kun jäsenyyttä ei voi irtisanoa kesken kauden, vaikka into loppuisi tai muuta. Into voi kyllä loppua vieläkin, mutta toistaiseksi homma on ollut vielä kivaa. Käyn usein päivisin, jolloin Pikkutipu on lapsiparkissa. Hän viihtyy siellä loistavasti ja saa samalla vähän totutella vieraiden kanssa olemista. Vaikka eihän ne hoitajakaan enää vieraita ole  [:-)]
« Viimeksi muokattu: 01.11.07 - klo:16:35 kirjoittanut ullu »
Kirjattu

emo

• Vieras
« Vastaus #535 : 01.11.07 - klo:17:29 »

Mäkin voin ilokseni mainita että vihdoin jotain edistystä.
4 kg on nyt lähtenyt pois sen jälkeen kun palasin työelämään.
10-14 kg vielä.
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #536 : 01.11.07 - klo:19:07 »

Eipä unohdu ei, joka päivä vaakaan ja kas siinä totuus  :-))  taitaa olla se painonhallinntavaihe menossa, mieluummin paino menisi ylöspäin  :-O

Kohta vuosi mennyt aloituksesta  [KIPPIS]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #537 : 01.11.07 - klo:22:56 »

Onnittelut Emolle hienosta etenemisestä!

Pihalintu, tuo hallintavaihe on se vaikein! Hieno juttu kun olet pystynyt pitämään saavutetut linjat! Tsemppiä vaan kovasti.

Itselläni on mennyt aikaisemmat painonpudotukset hyvin, mutta sitten olen molemmilla kerroilla alkanut odottaa vauvaa ja kaikki menetetyt kilot ovat tulleet korkojen kera takaisin. Jotenkin tuntuu, että tämän laihdutusvaiheen vielä jotenkin hallitsen, kunhan vaan saa motivaation pidettyä kohdallaan. Sitä loppuelämän kestävää hallintavaihetta en vielä hallitse, joten siinä sitä on sitten tavoitetta kerrakseen. Kunhan nyt pääsisi edes sinne asti... Vuosi tosiaan tulee kohta täyteen. Hitaasti on tämä edennyt, takapakkiakin vähän välillä tullut, mutta vielä toistaiseksi on onneksi motivaatio löytynyt pian uudelleen.

Silti helposti käy niin kuin nyt tänäänkin. Lepopäivä liikunnasta eli silloin pitäisi syödäkin vähemmän. Tavoite olisi jossain 1000 ja 1500 kalorin välillä. Niinpä vaan oli  kokous, jossa tarjottiin herkkuja niin, että pöydänjalat olivat koetuksella. Ja mitä tein minä... söin suunnilleen kaksin käsin kaikkea mitä eteen kannettiin. Ei kehtaa laskea kalorimäärää, enkä edes muistaisi montako piparia ja juustopalaa sitä tuli ahdettua. Hirveän monta  [:-(]

Nyt ei sitten ole enää erityisen juhlava olo, siis ihan fyysisestikään. Tönkkö [NUT] Ei sovi tämmöinen tälle kropalle. Joskus tietysti pitää herkutella ja sen itselleni suon ilman huonoa omaatuntoa, mutta nyt näitä herkkupäiviä on kyllä ollut aivan liian usein. Sellainen kultainen keskitie pitäisi löytää. Missä on itsekuri? Jonnekin se mokoma karkasi taas. Jos satutte näkemään jossain vapaana vaeltavaa itsekuria, niin käskekää se heti kotiin! 
« Viimeksi muokattu: 01.11.07 - klo:22:59 kirjoittanut ullu »
Kirjattu

käenpiika

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • -Jynx torquilla-
« Vastaus #538 : 02.11.07 - klo:05:36 »

Onnittelut Emolle ja ullulle hienosta saavutuksestanne  [:5] [:5] Hienosti olette painoanne alaspäin pudottaneet.Ja kyllä se painonhallinta onkin se vaikein asia oppia.Se ITSEKURI kun pakkaa karkaamaan jonkun toisen luo juuri silloin,kun sitä itse eniten tarvitsisi  [:-I]
Mutta yritetään yhdessä tsempaten täällä Pönttölässä  pitää se ITSEKURI jokaisen painonhallinnan kaverina  [:-)]
Ja kun jokainen muistaisi sen,ettei se kertamässäily vie tuhon tielle takaisin.Ote tiukasti siitä  ITSEKURISTA   kiinni ja pistetään se taas töihin kanssamme.

Kaikille pönttälän keventäjille onnea ja tsemppiä kohti hoikempaa tulevaisuutta  [:5] [:57] [:5]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #539 : 02.11.07 - klo:09:03 »

ITSEKURI , mitä se on?  [:´((]

Sivu luotiin 0.335 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.