Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kehon keventäjien kerho!  (Luettu 19732 kertaa)

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
Vs: Kehon keventäjien kerho!
« Vastaus #510 : 08.10.07 - klo:13:23 »

Kaivoin tämän ketjun esille tuolta melkein kuukauden takaa. Olisikohan nyt aika tunnustaa että kesä on mennyt ja syksy on tullut ja kehon keventäjien kerhon syyskausi aloittaa toimintansa täydellä teholla [:-DD] [:-DD]
Kertokaahan kaikki jäsenet mitä uutta olette aikeissa soveltaa tällä painonpudotuslinjalla.

Minä olen ajatellut hankkia sen jumppapallon mistä tuolla yhdessä ketjussa oli paljonkin puhetta, lisäksi olen saanut itseni kutakuinkin ruotuun ruuan suhteen paino on nyt laskusuunnassa.

Tsemppiä kaikille!  [KIPPIS]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #511 : 08.10.07 - klo:14:41 »

Tiina, kiva kun kaivoit ketjun esille. Nuo sinun suunnitelmat kuulostavat hienolta kuin myös tuo ruotuun asettautuminen! Tsemppiä kovasti sinnepäin!

Minulla alkoi tuossa reilu pari viikkoa sitten oikeastaan aikamoinen muodonmuutos tai ainakin elämänkuutos kun päätin päättää lupaavan urakehitykseni sohvaperunana  :-)) Sitä pyöräilyähän yritin kovasti harrastaa painonpudotuksen tukena, mutta se pyöräilyn yrittäminen ei oikein laihduta. Pitäisi pyöräillä myös, ei vain yrittää. Pahin este tuolle oikeasti pyöräilylle oli hellämielisyyteni siinä, että en halunnut iltaisin häipyä lenkille heti kun Kaitsun on tullut kotiin. Se kun on se perheen yhteinen aika sen verran vähissä jo nytkin. Aloitin sellaisessa kuntokeskuksessa, jossa on ohjattu lapsiparkki myös päivisin ja nyt olen käynyt 3-4 kertaa viikossa joko ohjatuilla tunneilla (helppoa aerobicia, perusjumppaa, pilatesta, sisäpyöräilyä) ja myös minulle räätälöidyn ohjelman mukaisesti kuntosalilla.

Paino ei ole pudonnut pätkääkään, päinvastoin. Siinä on nyt työmaata vahtia syömisiä. Kulutus on tietty kasvanut reilusti ja sitämyötä nälkä myös. Nyt pitää saada tuo syömäpuoli hallintaan. Siinä olettekin te suurena apuna kun ei ole ihan yksin näiden (syömä)himojensa kanssa  :-))

Niin juu, jumppapallon kävin ostamassa minäkin. Siinä kuntosaliohjelmassa on pallon kanssa tehtävät selkä- ja vatsalihasliikkeet. Ei siitä meinannut aluksi tulla mitään siellä salilla kun pallo viskoi minua alas selästään ihan miten sattuu. Päätin kesyttää ensin oman pallon täällä kotona. Varmasti se kuntokeskuksenkin pallo kesyyntyy samoilla konsteilla. Nyt alkaa jo vähän sujumaan, siis niin, että tuntuu vatsalihaksissa eikä nenässä. Minusta uhkasi tulla ruttunokkainen jättiläismopsi kun aina olin nyyskähtää nokka edellä pallon yli, vaikka homman nimen piti olla selkälihasharjoitus.
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #512 : 08.10.07 - klo:15:08 »

Niin juu, jumppapallon kävin ostamassa minäkin. Siinä kuntosaliohjelmassa on pallon kanssa tehtävät selkä- ja vatsalihasliikkeet. Ei siitä meinannut aluksi tulla mitään siellä salilla kun pallo viskoi minua alas selästään ihan miten sattuu. Päätin kesyttää ensin oman pallon täällä kotona. Varmasti se kuntokeskuksenkin pallo kesyyntyy samoilla konsteilla. Nyt alkaa jo vähän sujumaan, siis niin, että tuntuu vatsalihaksissa eikä nenässä. Minusta uhkasi tulla ruttunokkainen jättiläismopsi kun aina olin nyyskähtää nokka edellä pallon yli, vaikka homman nimen piti olla selkälihasharjoitus.

Kun olen itsekin hiukka? pallon mallinen niin kuinkahan mulle käy, voisin kuvitella että kaksi palloa ei ihan helpolla päällekkäin pysy [:-DD] [:-DD] Käypi varmaan samalla tavalla kun Ullulla, jotta nokka lyttääntyy. No, täytyy ihan ensin harjoitella sitä pallon päällä pysymistä. Auttaakohan pallo tasapainoon kun mulla on ihan älyttömän huono tasapaino, veneessäkin meinaan aina tuuskahtaa nurin.  :-))
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #513 : 08.10.07 - klo:16:16 »

Sokerittomien marjakeittojen menekin perusteella voisi päätellä, että aika moni suomalainen on havahtunut grilli- ja terassikauden jälkeen  :-))

Evis

• Vieras
« Vastaus #514 : 08.10.07 - klo:16:17 »

Karkkilakossa oltu jo pari kuukautta. Paino ei kyllä ole tippunut yhtään. Keksejä tulee sitten syötyä varmaan enemmän. Seuraavaksi alkaa sitten keksilakko!! [:-I] [;-)]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #515 : 08.10.07 - klo:16:26 »

Karkkilakossa oltu jo pari kuukautta. Paino ei kyllä ole tippunut yhtään. Keksejä tulee sitten syötyä varmaan enemmän. Seuraavaksi alkaa sitten keksilakko!! [:-I] [;-)]

Luin jostain lehdestä että kolmessa täytekeksissä on 200 kcal. Ja kolmehan ei ole oikeastaan mitään, puoli pakettia niitä menee kerralla jos riittääkään.  [:-)]

Minä taas olen juomalakossa!  [KIPPIS] Toistaiseksi! [:-DD]
Kirjattu

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #516 : 08.10.07 - klo:16:30 »

Minä en ole missään lakossa, paitsi ylensyömälakossa. Kaikkea kohtuudella on minun mottoni. Tosin sehän ei riitä... jotta siis pitäisi vissiin minunkin saada se puoli pakettia keksejä, eikä vaan yhtä  [:-I]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #517 : 08.10.07 - klo:16:33 »

Minä en ole missään lakossa, paitsi ylensyömälakossa. Kaikkea kohtuudella on minun mottoni. Tosin sehän ei riitä... jotta siis pitäisi vissiin minunkin saada se puoli pakettia keksejä, eikä vaan yhtä  [:-I]

Minun on joskus otettava lakkoase käyttöön kun ei muut lempeämmät keinot ole tehonneet  [:-DD]
« Viimeksi muokattu: 08.10.07 - klo:16:35 kirjoittanut Tiina »
Kirjattu

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #518 : 08.10.07 - klo:17:00 »

Minun on joskus otettava lakkoase käyttöön kun ei muut lempeämmät keinot ole tehonneet  [:-DD]

Heh, lakkoase  :-)) Minulla se ei toimi. Jos päätän, että en syö yhtään keksiä tai mitä nyt milloinkin, niin sitten ajatukset pyörivät vaan sen ympärillä ja senhän arvaa miten siinä sitten käy.
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #519 : 08.10.07 - klo:17:47 »

Heh, lakkoase  :-)) Minulla se ei toimi. Jos päätän, että en syö yhtään keksiä tai mitä nyt milloinkin, niin sitten ajatukset pyörivät vaan sen ympärillä ja senhän arvaa miten siinä sitten käy.

Mä olin joskus karkkilakossa ja näin lopulta untakin suklaasta. En yhdestä patukasta, vaan kokonaisesta suklaankuljetus-junasta, joka oli kaatunut. Siitä ratapenkereeltä sai ihan luvan kanssa ottaa isoja Fazerin suklaalevyjä  [:-DD]

Nyt joku laihtuu jossain ja paljon... Meille tänne mehuvalvomoon tuli hätääntyneitä puheluja, miten nestesokeri valuu maahan... meitä kävi kolme ihmistä vuorotellen katsomassa pihalla eikä missään ollut sokeriautoa, eikä kukaan meistä ollut ottanut sellaista kuormaa vastaan ja kuski soittelee paniikissa, että se sokeri valuu jo tielle asti  [:67]

Minäkin sitten jo aika tiukasti kysyin siltä mieheltä, että kuka sä oikein olet ja tähän meidän numeroon oli kuulemma käsketty soittaa  [:-I] [:-I] [:-I]
Mies oli sokereineen jossain ihan muualla kuin meillä  [:-DD]

käenpiika

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • -Jynx torquilla-
« Vastaus #520 : 08.10.07 - klo:17:58 »

Tsemppiä kaikille Pönttölän Kehon Keventäjille näin syksyn edettyä jo aika pitkälle  [:5] [:5]

Painonpudottamiseen pätee se tosiasia,että on syötävä vähemmän kuin ennen ja se,että kuluttaa ne liikaa syödyt herkut liikunnalla pois.

Ja se,että energiansaannin on oltava pienempi kuin ennen,että kilot karisevat pois.

Enemmän kasviksia ruokalautaselle,muistakaa se lautasmalli = puolet lautasesta täytetään kasviksilla.Neljännes lihalla/kalalla/broilerilla tms. ja neljännes perunalla/riisillä/pastalla.

Ja kahvin kanssa ei tarvitse syödä kuin yksi täytekeksi,se riittää kahvin kanssa herkutteluun  [:-)]  :-))

Tämän kaiken kirjoitan kannustaakseni kaikkia kilojaan pudottavia pönttöläisiä  [:-)] [:72] [:-)]

Ja muistakaa vielä se kaikkein tärkein asia: opetelkaa uudet ruokailutottumukset painonpudotuksen aikana.Silloin on helpompaa pitää paino saavutetuissa lukemissa koko loppuelämän ajan.
Kirjattu

Taina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kerava
« Vastaus #521 : 08.10.07 - klo:18:02 »

Kyllä tässä on taas yritetty ryhdistäytyä.
Karkkia ja pullaa en ole syönyt kokonaiseen viikkoon (tuntuu vuodelta), jäätelöä saa syödä
aina silloin tällöin (lue: joka päivä) jos siltä tuntuu.

Muuten on niin vaikeaa saada terveelliseksi elämäntapoja, kun monesti tulen illalla kahdeksan jälkeen
tallilta tai töistä nälkäisenä kuin susihukka, ja silloin tulee syötyä epäterveellisesti ja paljon.

Kyllä mä uskon että karkki-pullalakko vähän auttaa, koska niitä tuli taas vedettyä kaksin käsin
viime aikoina. Liikuntaa en jaksa lisätä, aikakin loppuu jo kesken. Päivässä tarttis olla 30 tuntia
että ehtisi syödä kunnolla, liikkua hyvin ja hoitaa nämä kaikki muut arkiset askareet.  [:-I]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #522 : 08.10.07 - klo:18:06 »

Ja muistakaa vielä se kaikkein tärkein asia: opetelkaa uudet ruokailutottumukset painonpudotuksen aikana.Silloin on helpompaa pitää paino saavutetuissa lukemissa koko loppuelämän ajan.

Just tän takia mä olen aloittanut "painonhallinnan" aika varovasti. En ole masentunut, vaikka paino ei olekaan pudonnut. Koitan tavallaan opetella korvaamaan tiettyjä aterioita vaikkapa hedelmillä tai Valion Profeel-tuotteilla.
Keskellä-viikkoa-saunakaljat on jätetty pois.
Kokista en ole ostanut kotiin; kivennäisvettä sen sijaan. Ainoastaan, jos tietty ruokalaji "vaatii" sen ruokajuomaksi.
Mitään rasvaton piimä-näkkileipä-kuuria mun ei kannata ajatellakaan; tulisin vain vihaiseksi!  [:-//]     [:-DD]

Hiukan suklaata ja salmiakkia syön, jos tekee mieli.  [:-P] Onneksi ei kovin usein  [:-)]

leila

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #523 : 08.10.07 - klo:21:44 »

Mitään lakkoa tai kuuria en ole aloittanut tai jatkanut. [:-P]
Mutta tanssiharkat olen taas saanut käyntiin, nyt vain 2 h viikossa. Äsken tulin ja kyllä on kiva tunne, kun on saanut jotain aikaiseksi. Harkat peilisalissa, joten aika kova paikka katsoa hölskyntää  [:-DD]. Bailatino nyt vuorossa.

Tiina, jumppapalloa (jos tavallisesta jumppapallosta kyse) ei tarvi täyttää ihan täyteen, silleen pysyy paremmin aluksi pallolla. Taidon ja voimien kehittyessä sitten täydemmäksi  [:-)].
Kirjattu
leila

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #524 : 08.10.07 - klo:22:03 »

Jaa, pitäs ottaa itteä niskasta kiinni...kengännauhat pitää taas sivukautta solmia  [:-I]..kesällä oli helpompi, kun ei ollu nauhoja  [:-DD].
Karkkilakko, pullalakko, jätskilakko, syömälakko... no jostain on aloitettava... puoli kiloa on viikossa kadonnut...liikunnan lisäyksellä.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Sivu luotiin 0.25 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.