Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kehon keventäjien kerho!  (Luettu 19868 kertaa)

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
Vs: Kehon keventäjien kerho!
« Vastaus #855 : 24.06.10 - klo:09:11 »

Mulle tästä painonpudotuksesta tuntuu nyt tulevan vähän isompikin juttu kun ihan vaan kehon kevennys. Haluan syödä terveellisesti ja siksi en syö esimerkiksi voita.

Uskallatko sä enää koskaan tulla meille?  [:´((]

No hei, erikoistilanteet on erikoistilanteita. Kyläreissuilla ja juhlapäivinä voi syödä mitä vaan [:-DD]. Mut arkena ollaan ankaran tiukkoja [:-//] [:-DD].
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Evis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #856 : 29.06.10 - klo:07:53 »

Vau Tiina  [:-)] kuulostaa hyvälle tuo painonhalinntaohjelma  [:-)]  [:5] tsemppiä jatkossakin  [:-)]

Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #857 : 29.06.10 - klo:15:00 »

Kiitos Evis! [:-)]

Tänään on tehnyt mieli jotain makeaa pullaherkkua, mutta onneksi täällä ei ole mitään sen tapaistakaan joten popsin mansikoita. Makeitahan ne on nekin, vaan vielä parempia olis kun olis viineri niiden alla [:-DD].
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #858 : 29.06.10 - klo:15:03 »

Ei ole väliä, mitä kylässä syö. Kotona ja töissä syömisen kanssa sensijaan pitää olla tarkkana.  [:-)]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #859 : 01.07.10 - klo:13:06 »

Tässä tosi hyvä sivu kaikille jotka on kiinnostuneita siitä mitä suuhunsa laittaa. Täältä selviää lähes kaikkien elintarvikkeiden kaloripitoisuudet, rasvojen laadut ja määrät, kuitujen määrät ym.ym. Sivuilla on ihan älyttömästi tietoa ja ensikatsomalla voi tuntua vaikealta löytää sieltä mitään, mutta kun sivuja selailee ja etsii haulla itseä kiinnostavia juttuja niin sieltä tosiaan löytyy vaikka mitä.

http://www.fineli.fi/index.php?lang=fi

Mulle on yksärinä tullut muutama kysymys esimerkiksi rasvoista että mitä se ravintoneuvoja suositteli käytettäväksi. Laitan nyt tähänkin saamaani tietoa, jos jotakuta muutakin kiinnnostaa. Ja tämä tieto on siis sitä mitä tuolta terveyskeskuksista ym. annetaan, hiilihydraattien välttelijät ja karppaajat on asiasta eri mieltä mutta minä uskon tähän.

Hyvää pehmeää rasvaa elimistö tarvitsee ja sitä saa esimerkiksi öljystä (rypsiöljy, oliiviöljy), juoksevasta margariinista, kalasta, broilerista. Sensijaan maitorasvat ja monien lihojen rasvat ovat sitä kovaa ja haitallista rasvaa. Possunrasvakin on terveellisempää kuin naudan tai lampaan.
Joten jos siis haluaa välttää kovaa rasvaa, kannattaa voileivälle ennemmin laittaa sipaisu leipämargariinia ja kalkkunaleikkelesiivu, kuin että laittaa vaikka juustosiivun eikä mitään leipämargariinia. Pehmeät rasvat lisäävät hyvän kolesterolin määrää ja vähentävät huonon määrää.

Ravintoneuvoja sanoi leipärasvoista parhaan koostumuksen olevan Oivariini Balansiassa, joka on sydänmerkkituote. Yleensäkin nuo sydänmerkkituotteet ovat hyviä valintoja, löytyy pullaakin, Oululaisen Pullava [:-DD]. Sitä joskus himon yltyessä otan siivun.
Paistamiseen ja leivontaan hän suositteli joko öljyä tai juoksevaa margariinia (paras on kuulemma Flora Culinesse).
Kaikissa pakkauksissa kerrotaan tuotteen rasvakoostumus joten kannattaa tarkistaa se tyydyttyneen rasvan määrä, että se olisi mahdollisimman pieni.

Mulla on nyt 4 viikkoa takana tätä kevyempää syömistä ja paino on pudonnut 5kg. Olen itse tyytyväinen, koska jostakin syystä tämä on ollut paljon helpompaa kuin koskaan aikaisemmin. Tosi vaikeita hetkiä ei ole juurikaan ollut. Mistään en ole täysin kieltäytynyt, olen vaan ottanut vähemmän. Ja vanha kunnon lautasmalli on käytössä, ja vihanneksia/kasviksia, marjoja/hedelmiä olen syönyt joka aterialla ja aterioiden välilläkin. Aluksihan paino putoaa reilummin ja varsinkin kun mullakin on mistä ottaa. Mulle tämä onkin nyt sellainen pidemmän ajan projekti, joten toivottavasti tuloksia tulee jatkossakin tasaiseen tahtiin ja parin vuoden päästä olisin kutakuinkin normaalipainossa ja muutenkin terve. 
Saas nähdä kuinka akan käy [:-DD].

PS. Oletteko mitanneet vyötärönympärystä? Navan kohdalta mitattuna sen pitäisi olla naisilla alle 80 ja miehillä alle 90cm. No, eihän mun tarvi saada kun alle puoli metriä siitä pois [:-DD].
Kirjattu

Lentsu

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #860 : 06.07.10 - klo:11:14 »

Mitä rasvasempi sen parempi... [:-P] ja aitoa voita, ei mitään kevytlevitteitä! ja paino putoo!!

Tämä on uskomatonta kyllä TOTTA!
Me ollaan isännän kanssa oltu nyt Vapusta lähtien karppaajia ja isännältä on lähtenyt melkein 10 kg ja sokeriarvoitkin parani. Aloitukseen saimme kipinän, kun isännän diabetes-lääkäri käski olla kaks viikkoo ihan ilman hiilareita. Sen jälkeen on vähän lisätty hiilareiden määrää, mutta vieläkin niitä lasketaan.
Ruokavalioon kuuluu  kaikki "aito"; liha naturellina, kala, broileri mahdollisimman naturellina, kasvikset, voi, munat, oikein kunnon juusto- ei mitään kevytversioita, hedelmiä kohtuullisesti, silloin tällöin vähän tummaa leipää ja näkkäria.

Mulle ei vielä ole tehonnut, mutta viime viikolla löysimme syyn siihen. Mulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta, jota olenkin jo epäillyt pidemmän aikaa. Nyt sitten syödään tyroksiinia ja toivotaan, että aineenvaihdunta alkais taas toimimaan.

T: Lentsu
Kirjattu
"Elämän tarkoitus on neljäkymmentäkaksi"

Lentsu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #861 : 06.07.10 - klo:11:18 »

Sairastelun myötä on kadonnut 4 kg viikossa, ei varmaan kauhean terveellistä... [:-I]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #862 : 06.07.10 - klo:11:41 »

Mitä rasvasempi sen parempi... [:-P] ja aitoa voita, ei mitään kevytlevitteitä! ja paino putoo!!

Tämä on uskomatonta kyllä TOTTA!
Me ollaan isännän kanssa oltu nyt Vapusta lähtien karppaajia ja isännältä on lähtenyt melkein 10 kg ja sokeriarvoitkin parani. Aloitukseen saimme kipinän, kun isännän diabetes-lääkäri käski olla kaks viikkoo ihan ilman hiilareita. Sen jälkeen on vähän lisätty hiilareiden määrää, mutta vieläkin niitä lasketaan.
Ruokavalioon kuuluu  kaikki "aito"; liha naturellina, kala, broileri mahdollisimman naturellina, kasvikset, voi, munat, oikein kunnon juusto- ei mitään kevytversioita, hedelmiä kohtuullisesti, silloin tällöin vähän tummaa leipää ja näkkäria.

Mulle ei vielä ole tehonnut, mutta viime viikolla löysimme syyn siihen. Mulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta, jota olenkin jo epäillyt pidemmän aikaa. Nyt sitten syödään tyroksiinia ja toivotaan, että aineenvaihdunta alkais taas toimimaan.

T: Lentsu

En minäkään tuota kiistä etteikö paino tuolla kuurilla putoaisi, tunnen montakin jotka on pudottaneet painoaan "karppaamalla". (ikävä kyllä he kaikki ovat taas yhtä lihavia kun ennen tuota dieettiään [:-I]).  Minulla kuitenkin on tavoitteena laihtua ja kohentaa terveyttäni syömällä ihan tavallista, terveellistä, sydänystävällistä, kuitupitoista ruokaa ja sen yritän tehdä noudattamalla terveyskeskuksen ravintoneuvojan ohjeita. Tämänhetkiset tutkimukset kun kuitenkin kiistatta osoittavat, että välttämällä kovia rasvoja voi vaikuttaa omaan terveyteensä. Jos tuosta karppi-ruokavaliosta joskus voidaan tieteellisesti todistaa että se on ihmiselle terveellinen, niin voin vaikka vaihtaa mielipiteeni, ei siinä mitään. Mutta nyt vielä toistaiseksi uskon siihen mikä on jo todistettu. Toki tällä "minunkin" systeemilläni täytyy välttää liikoja hiilihydraatteja koska niissä on myös paljon kaloreita, mutta tuohon voin ja rasvaisten juustojen terveellisyyten en vaan näillä tiedoilla jaksa uskoa. Kalaa ja broileria syön tietysti myös koska ne on terveellisiä myös rasvojen suhteen.

Toivottavasti Lentsu saat kilpirauhasvaivasi kuriin.

Jaska, sairastelun takia painon putoaminen on tietty kurja juttu, toivottavasti se sairastelu on nyt loppukesäksi ohimennyttä.
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #863 : 06.07.10 - klo:12:53 »

Tiina: Toivottavasti !  [:5]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #864 : 27.07.10 - klo:11:39 »

Lomaviikon aikana paino ei pudonnut yhtään, mutta se oli odotettavissakin koska "lepsuilin" niin ruokien kun juomienkin suhteen. Onneksi paino ei kuitenkaan myöskään noussut, joten tästä on hyvä jatkaa. Tämä helleaika vaan meinaa tuottaa mulle ongelmia koska on ikäänkuin nälkä, mutta oikein mitään ei tee mieli. Paitsi ehkä jäätelöä [:-DD]. Kuitenkin, kai sitä jotakin tarttis syödäkin. Aamulla ostin torilta mansikoita ja niitä nyt popsin, pitää katsoa jos päivemmällä taas maistuisi broilerisalaatti.
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #865 : 28.07.10 - klo:10:57 »

Lomalla ei tosiaan tarviikaan laihtua. koko laihdutushomma menee pieleen, jos sen ottaa liian vakavasti. Mutta se, ettei paino nouse viikon loman aikana, on pienoinen ihme. Yleensä farkut kutistuu viikossa ihan kummasti  [:-DD]

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #866 : 12.08.10 - klo:11:12 »

Kevennetyllä linjalla olen edelleen jatkanut, ja olo on tosi hyvä, kevyempi ja energisempi kuin pitkiin aikoihin. Varmaan kyllä helteiden loppumisellakin on asiaan osansa, mutta kyllä minä uskon että myös painon putoaminen vaikuttaa.
Ensi tiistaina mulla on taas ravintoneuvojan vastaanotto ja sinne on ihan kiva mennä kun on onnistuneesti ja suunnitelman mukaan keventynyt olo. [:-)]
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #867 : 12.08.10 - klo:11:42 »

Onnea !   [KIPPIS]
Kirjattu

Punarinta(Pettirosso)

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #868 : 12.08.10 - klo:11:46 »

Tiina  [:5] [:9]
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #869 : 12.08.10 - klo:11:49 »

[:5]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.123 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.