Tänään kävin taas terveyskeskuksessa hoitajan luona "kontrollissa". Paino ei ollut pudonnut kuin noin kilon mutta verensokerit on nyt kohdallaan ja verenpaine meinaa alkaa olla jo liian alhainenkin. Olinkin ihmetellyt kun mua välillä äkkiliikkeissä menaa huipata ja hoitaja sanoi että se voi olla oire siitä että verenpaine on ajoittain liian alhaalla. Mullahan on nimittäin lääkitys verenpaineeseen ja voi olla että sen määrää joutuukin kohtapuoleen tarkistamaan.
Siihen kuitenkin olen nyt tyytyväinen että se diabetes-peikko ei nyt ole enää kurkkimassa ihan oven takana vaan olen saanut sen häädettyä kauemmas. Paastosokeri oli nyt siis 6,4 ja aterian jälkeinen 6,1 ja näitä arvoja hoitaja piti ihan hyvinä.
Samalla kevyemmällä linjalla siis jatkan edelleen. Hiukan meinaan joulun aikaan herkutella mutta kohtuudella.
Siellä hoitajalla oli nimittäin laitettu sellaisiin läpinäkyviin purkkeihin voikimpaleita jotka kuvasivat rasvan määrää eri tuotteissa. Esimerkiksi 200g suklaalevyssä on rasvaa 65g ja kun sen rasvan määrän näki erillisenä siinä kipossa niin eipä paljoa houkutellut. Samoin viinerin tai munkin sisältämä rasvamäärä erikseen nähtynä melkein yökötti. Ihan tunsi sen rasvan kitalaesssaan
. Joten joulunakin suklaat ja joulutortut on mulla säännösteltyjä herkkuja.