Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kehon keventäjien kerho!  (Luettu 19847 kertaa)

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Kehon keventäjien kerho!
« Vastaus #225 : 15.02.07 - klo:13:42 »

Ok, olipa kiva linkki...ainut paha mitä olen syönyt on nuo digestivet...jätetään pois.. [:-DD] ja lisää munia, juustoa ja rasvaa! jess
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #226 : 15.02.07 - klo:14:00 »

Ok, olipa kiva linkki...ainut paha mitä olen syönyt on nuo digestivet...jätetään pois.. [:-DD] ja lisää munia, juustoa ja rasvaa! jess

Edelleenkään en juuri mitään karppauksesta tiedä, mutta tuosta tuli mieleen, että eräs tuttu karppaaja kertoi syövänsä pari palaa oikein tummaa suklaata kahvin kanssa, vähän niin kuin keksin sijaan. Sanokaa jos olen ymmärtänyt väärin, mutta ilmeisesti hyvin tumma suklaa on kai parempi (karppauksen kannalta) kuin keksit? Vaalea suklaa sitten huonompi sekin?
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #227 : 15.02.07 - klo:14:10 »

Kuukkeli, onnea upeasta saavutuksesta!  [KIPPIS] (kuivaa valkkista  :-)) )

Itselläni  on nyt jumivaihe menossa, ai että ottaa pattiin, melkein viikkon ei ole pudonnut yhtään, tippumista nyt yhteensä -7.8 kg ja jumijumi. Olen alkanut epäilemään, että syönköhän liian vähän....(syön, mutta kun en viitsisi syödä enempää, että laihtuisin, mutta kun en laihdu tällä syömisellä, mutta kun jne...)

No eiköhän tuo taas jossain vaiheessa alaspäin notkahda, pakkohan se on, tai sitten pidän joku päivä syömäpäivän  :-))
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

kuukkeli

• Täysjäsen
  • Poissa Poissa
« Vastaus #228 : 15.02.07 - klo:14:28 »

Ullu, juu, tummassa suklaassa on vähiten hiilareita. Muistaaksein 70% suklaassa on 100g:ssa 30g hiilareita. Ja itse oon ostanu jotain 80g-100g levyjä, ja jaksanu kerralla syödä puolet korkeintaan, se on niin tujua, että lähtee suklaahimot ja makiannälät vähillä määrillä.
Fazerin sinisessä maitosuklaassa on 40g/100g, eli ei sekään niin paha, mutta se levy (200g) tulee kyllä vedettyä melkein kerralla ja sittenhän siinä olikin jo 80g hiilareita....
Vertasin suklaata karkkeihin, irtokarkeissa on hiilareita n. 85g/100g, ja kuka pystyy jättämään kerta-annoksen sataan grammaan? En minä ainakaan...

Kati, laihdutuksessa tulee niitä jumeja välissä. Mut sitte taas lähtee, ja varmaan silleen nykäyksellä, kerralla enempi.  [:-)] Kyllä se siitä!
Kirjattu

puppu

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #229 : 15.02.07 - klo:15:23 »

Mulle tuli naapuri kylän tänään ja tietysti syötiin oikein kunnon laskiaispullat mantelimassoineen kermoineen ja hilloineen. Eli se taas tästä laihduttamisesta. Ihme kun ei paino putoa kun joku päivä syö kebab-annoksen ja toisena päivänä laskiaispullan  [:-I]
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #230 : 15.02.07 - klo:18:41 »

Tänään näin

Kirjattu

kuukkeli

• Täysjäsen
  • Poissa Poissa
« Vastaus #231 : 15.02.07 - klo:19:16 »

Ok, tehdään vain  :-))

Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #232 : 15.02.07 - klo:23:20 »

Jopas tuli tietoa, kohta en muista koko syömistä näitä tarinoita ja linkkejä lukiessani.
Nyt tuo karppaus alkoi kiinnostaa, siellä karppauksen keskustelupalstalla näyttää olevan vilkas keskustelu meneillään, kuka mitäkin selvittää  [:-)]

Valkeni kasvisten imeytyvien hiilihydraattien määrä. Hyvältä näyttävät parsa- ja kukkakaali  [:-P]
Miten se hunaja, kun sitä niin kehutaan, näytti olevan täynnä niitä hiilareita. Jos ruokalusikallisen päivässä pistelee, onko päivä hiilarit syöty?

Nyt en jaksa etsiä miten se hiilihydraattien päivän tarve lasketaan. Huomenna uusi etsintä.

Taidan minäkin syödä liian vähän, siis lisää paljon kasviksia ja öljy ruikkauksia  [:-P] + juustoraastetta

Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

puppu

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #233 : 16.02.07 - klo:10:25 »

Eilen tuli hiilareita roimasti. Laskiaispulla ja monta ruisleivän viipaletta kylmäsavulohella, siis tosi monta ja vihdoin taas -200g JEE. Eli minä taidan jatkaa omaa dieettiäni. Tällä tyylillä minä pystyn sitten jatkamaan dieetin jälkeenkin, vain hiukka lisää syömistä  [:-)]

Eli nyt on sitten -4.4 kiloa mennyt vaikka oli tosi syöppöjuoppo kolme päivää viime viikolla ja tällä viikolla vielä se yksi iso kebab-annos kaikilla mausteilla.

Eli minun dieettini on...

aamulla aamupuuro ja hiukahiukka sokeria sekä voinappi pintaan (olen kyllä voinapin korvannut kevytlevillä)

päivän aikaan marjoja ja hedelmiä usein porkkanaakin

päivällinen ihan normaali.

Illalla sitten marjoja ja hedelmiä ja porkkanaa (siitä on tullut nyt must) ja vettä tietysti.

Päivälliseksi tänään paistan brassilihaa ja laitan kasviksia uunissa. Eli puolitan vihannekset (porkkanaa, lanttua, punajuurta, perunaa ja sipulia) suihkutan öljyä pintaan ja sitten erilaisia pippureita ripottelen päälle (puna, viher, musta, valko...kaikkea muuta paitsi ei maustepippuria) sekä rosmariinia. Ehkä teen vielä sienimuhennoksen jonkun kevytkerman kanssa tai mulla onkin kokeiltavana se uusi Floran kevyt&paksu ruokakerma.
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #234 : 16.02.07 - klo:10:33 »

Puppu: Nakkaa nuo kevytkermat ja kevytlevitteet pois ja laita kunnon voita. Voita ei mikään voita. Oikeita rasvoja saa syödä. Näitä kevytlevitteitä joissa on vain kovetettuja rasvoja pitäs välttää.
Hiilarit pois, lihaa saa syödä vaik kuin paljon. Perunat ja riisit veks. Kasvikset öljyssä tai uunissa.
Leivästä saa hiilareita nokko ja juustoa saa syödä taas...mitä rasvaisempi sen parempi.
Muuten menee elimistö säästöliekille ja alkaa jumitus...Rasvat menee suureksi osaksi läpi elimistön ja elimistö käyttää rasvan energiaksi...helppoo ku sen tajuu... [:-DD]
Hedelmistä omenat on huonoja...laihduttajille. Mandariinit hyviä. Ananas.
No tää meni karppaukseksi...taidan olla karppi. :-O
Kirjattu

puppu

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #235 : 16.02.07 - klo:10:57 »

No tällä tavalla minulta on mennyt se 4.4 kiloa ja tosiaan ei tuota vaivaa myöhemminkään aloittaa normaali ravinto, koska sama jatkuu, lisänä vain vähän enemmän syömistä. Tää on nyt se minun normaali ruokavalio tästä lähtien.

niin ja kun mulla ei ole kiire enää laihduttaa. Sen pakollisen neljä kiloa sain jo, loput ovat extraa. Eli toivomus on vielä -3.5 kiloa, mutta ei pakko  :-)) . Elikkä aikaa on vaikka kuinka ja kaikki lisägrammat mitkä saan pois ovat siis extraa.

Mutta en minä jatkossakaan ala käyttämään voita ruuanlaitossa, muuta kuin mihin on ihan pakko esim. kalan paistamiseen. Normaalistikin käytän 10 - 15 % kermaa, en siis niitä tosi kuohukuohukermoja. Nyt vaan on kokeilussa niitä kevytversioita. Saas nähdä tykkäänkö edes, jos en niin sitten siirryn taas niihin 10 tai 15 prosenttisiin.

Minulla vaan on tarkoitus tässä omassa ruokavaliossani tehdä linja sellaiseksi että tämänlaisena jatkan sitten myös dieetin jälkeen, eli elämäntapamuutos samalla.
Onneksi en yleensäkään ole kovin perso makeille leivonnaisille yms. joten tätä on helppo pitää tulevaisuudessakin (sitten kun se mahdollinen 8 kilon raja täyttyy)
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #236 : 16.02.07 - klo:12:15 »

Mua kyllä kiinnostaa menisikö jotain ruoka-aineita imeytymättä elimistön hyötykäyttöön  [:-DD]

Yritin ennen huijata itseäni, syöden paljon ja selitellen itselleni, jos ei kaikki ehtisi imeytyä kun syö nopeasti.
Nyt en jaksaisi enää moisia annoksia itseeni mättää.

Oikeasta ruisleivästä en luovu, menen tutkailemaan sen hiilareita  :-O

Mistähän tuo karppaus-sana on saanut alkunsa/ jotenkin kuulostaa aika tehokkaalta kuin skarpata tms.
Kirjattu

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #237 : 16.02.07 - klo:12:18 »

Pihalintu, ei mene mitään läpi hyödyntämättä. Joskus tuntuu, että jo pelkkä herkkujen näkeminen lihottaa  :-))
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #238 : 16.02.07 - klo:12:35 »

[:-)]  Ullu, näin minäkin ajattelin.
Aikoinani yritin selittää tytölleni tuota paljon ruoan syömistäni  ko.selittelyllä.
Sain vain nuoren ihmisen viisaan katseen, katse kertoi kaiken  [:-DD]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #239 : 16.02.07 - klo:12:41 »

Pihalintu, ei mene mitään läpi hyödyntämättä. Joskus tuntuu, että jo pelkkä herkkujen näkeminen lihottaa  :-))

Yksi minun ystävistäni sanoo että jos hän seisoo sateessa niin jo siitä lihoo. Itsestäni myös tuntuu että jos katsonkin jotain herkkua niin siitä hyppää kalorit minuun.  :-))

Karppaus tulee kai sanasta hiili(hydraatti) = carbon.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sivu luotiin 0.19 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.