Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Onko tietoa VESIROKOSTA?  (Luettu 541 kertaa)

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
Vs: Onko tietoa VESIROKOSTA?
« Vastaus #15 : 09.01.07 - klo:21:49 »

Mä olen sairastanut tuhkarokon viikkoa ennen tuhkarokkorokotusta. Oisinko ollut joku vuoden ikäinen.
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #16 : 09.01.07 - klo:21:52 »

Minä sairastin kaikki muut lastentaudit paitsi tuon vesirokon aina jollain lomalla, sen muistan...hiihtolomalla tai joululomalla.
Ja yks tauti olikin sitten se sikotauti. jonka jälkiä saan kantaa loppuelämäni... [:-//] [:-//] [:-//] [:-//]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #17 : 09.01.07 - klo:21:57 »

Mä kans sairastin tenavana tuhkarokon.  Mokoma meni mun silmiin.  Täytyi pitää lappuja silmien päällä. [:-/] Muistaakseni sikotautia en ole sairastanut.
Hinkuyskän ja aasialaisen joo. [:-I]
Kirjattu

Hilu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • - moro -
« Vastaus #18 : 09.01.07 - klo:22:04 »

Mulla oli vesirokko yli kakskymppisenä - KAMALA tauti!
Kirjattu

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #19 : 09.01.07 - klo:23:46 »

Meillä meni hommeli vesirokon kanssa silleesti, että kaverin lapset sairastuivat siihen eka ja kerkisivät jo melkein parantuakin. Kävimme heillä ihan sillä ajatuksella, että lapsille se saa tulla jos on tullakseen, eikä tosiaan riskiä pitänyt enää ollakaan. Kaksi lasta oli meillä silloin ja jälkimmäistä odottaessa olin altistunut vesirokolle ja kun en tiennyt olenko sairastanut vai en, niin lääkäri halusi sen testata. Olin testatusti sen sairastanut. Vaan arvatkaa kuka sen vesirokon sitten ekana sai? No minä tietenkin!

Tauti ei minulla ollut kovin paha, parisenkymmentä näppyä ja vähä lämpöä. Kutitti kyllä kiitettävästi. Parannuin parissa viikossa. Vaan eikös sitten esikoinen sairastunut. Pariviikkoa sitten sen takia kotosalla. Ja kun hän oli kunnossa, niin nuorempi lapsi tietty rokossa. Eli menipä siinä sitten kuusi viikkoa vesirokon takia kotosalla. Oli ihan pikkusen mökkihöperö olo...

Nyt ei nuoremmat lapset ole vesirokkoa vielä saaneet, joten voidaan sitten vaikka lähteä rokkoa potevaa Kaijaa lohduttelemaan sillä aikaa kun Pasi ja Jarmo ovat siellä reissussa  :-))
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #20 : 09.01.07 - klo:23:47 »

Hyvä hyvä  :-))
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #21 : 09.01.07 - klo:23:50 »

:-)) :-))
Kirjattu

käenpiika

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • -Jynx torquilla-
« Vastaus #22 : 10.01.07 - klo:04:52 »

Mulla oli vesirokko yli kakskymppisenä - KAMALA tauti!

Sen verran kommentoin tähän vesirokkoasiaan,että tyttäreni sairasti vesirokon vasta aikuisena ja oli todella kovasti sairas.Lääkärikin oli todennut,että jos aikuisena sairastaa vesirokon se on aika usein raju ja se kyllä piti hänen kohdallaan paikkansa.
Toivottavasti Kaija on sairastanut vesirokon lapsena,ettei jää Intian matka tekemättä.Vaan näkyy olevan vapaaehtoisia matkaseuralaisia Pasille tarjolla  :-)) jos Kaija sattuu sairastumaan.
Kirjattu

Talvikki

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjois-Karjala
« Vastaus #23 : 10.01.07 - klo:14:32 »

Tuo vesirokko on siitä kummallinen tauti, että siitä ei kait ihan varmasti tule immuuniksi eka kerran sairastettuaan, vaan vasta toisen kerran jälkeen. Näin olen kuullut väitettävän, että virus muhii vielä elimistössä ja voi tulla uudelleen rokkona tai sitten vyöruusuna. En tiedä onko tuo totta.

Meillä esikoinen sai tartunnan mummiltaan. Mummilla oli olkapäässä ihottumaa samaan aikaan, kun hoiteli päivän poikaa ja jonkin ajan kuluttua poika sairastui vesirokkoon ja mummin ihottuma todettiin vyöruusuksi.

Kuopus sairastui pari vuotta sitten, kun samassa uimakoulussa oli useampi lapsi sellaisesta päiväkodista, jossa oli ollut vesirokkoa. Ilmeisesti joukossa oli vielä taudin kantajia. Pojalle jäi muutama arpi kasvoihin muistoksi taudista (iso läntti keskelle otsaa), ei siis todellakaan kannata pahemmin raapia.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Vesirokko
Kirjattu

Tassu-

• Vieras
« Vastaus #24 : 10.01.07 - klo:15:58 »

Talvikki - Juuri noin se asia on.. vesirokko on herpesvirus vaikkei sitä ihan heti sellaiseksi arvaisikaan.
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #25 : 10.01.07 - klo:16:08 »

Omasta kokemuksesta tiedän että voi tulla myöhemmin esiin juuri vyöruusuna.
Joitakin vuosia sitten jouduin käyttämään  vuoden aikana useita kovia antibioottikuureja peräkkäin. Taukoa välillä maks 3 viikkoa.
Seurauksena oli vyöruusu. Ihmettelin mistä ja miten, mutta lueskelin netistä ja käväisin sitten tohtorinkin juttusilla. Sain asiaan varmistuksen.
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #26 : 10.01.07 - klo:16:17 »

Kerrotaanko Kaijalle vielä lisää kauhutarinoita ?  :-O Ei ole pakko lukea: isäni sairasti vesirokon nelikymppisenä ja kuume nousi 40:een asteeseen, paino putosi parikymmentä kiloa. ( oli varaakin ! ) Ainakin se on hyvä laihiskuuri, kun ruoka ei maistu.
Oma kokemukseni lastentaudeista on se parvovirus, joka yleensä kuuluu vauvoille, vaan minulle se hyppäsi koulusta aikuisiällä ja vei heikkoon kuntoon.
Täytyy vaan uskoa, että Kaija siskoineen on jo vesirokkonsa potenut ! Eikö ?  [:-I]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #27 : 10.01.07 - klo:16:50 »

Minä sairastin vesirokon 12-vuotiaana. Tauti sinänsä ei ollut mitenkään ankara, mutta kaikkein kurjinta oli se, että sairastin sen keskellä lämmintä kesää, enkä saanut mennä kavereiden kanssa ulos. Siinä sitten vaan katselin ikkunasta, kun kaverit leikkivät pihalla. Niitä vesikellukoita oli kanssa pilvin pimein, -naamassakin.
Kirjattu

Ansku

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tält pualt jokke
« Vastaus #28 : 10.01.07 - klo:21:58 »

No, minä sairastin vesirokon joskus tosi pienenä enkä muista siitä mitään, mutta sitten olin naapurin vesirokkoisille kersoille lastenvahtina kymmenisen vuotta sitten - ja eikös se mokoma pärähtänyt taas päälle! Kuume nousi ja muutamia näppylöitä, mutta äiti muisti vanhan kotikonstin ja käski laittaa näppylöille soodaa. Ruokasoodaa ja vettä näpyille, eipä kutise ja menevät näpytkin nopeasti pois.

Olisi pitänyt käydä lääkärissä todettamassa, kuulemma aikuisen kakkosvesirokon jälkeen on veressä joitakin sellaisia vasta-aineita että verenluovutus silloin on tosi hyödyllistä! Siitä eristetään vaikka mitä jännää...
Kirjattu

Veke

• Vieras
« Vastaus #29 : 10.01.07 - klo:22:13 »

Hei miäki olen nähny vesirokkoa, mut kylläpä hämmästyin, ku luin et Kaija verikostost höpäjää.
Oikee säikähin. Sevverra mul ny viiraa!   [:-)]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.063 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.