Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kotikissa?  (Luettu 259 kertaa)

JTR

• Konkari
  • Poissa Poissa
Kotikissa?
« : 13.01.07 - klo:12:27 »

Seesteistä on ollut tammikuun alku. Toivottuja kuvia en ole saanut. Joten pitää tyytyä siihen mitä saa. Minkki on ystävystynyt antimiini siinämäärin, että vierailee tätänykyä aika usein luonani. Söpö se on minkkikin ja korvaa kotikissan verrattain hyvin. Allergiani vuoksi en voi pitää koiraa en kissaa. Kaikki lemmikini ovat villejä, luonnossa vapaana eläviä lintuja sekä nisäkkäitä.

Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Kotikissa?
« Vastaus #1 : 13.01.07 - klo:12:55 »

[:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2 : 13.01.07 - klo:14:12 »

On sulla mustaa ja valkoista  [:-DD] Missä kärppä-käppänä [:-)]
Kirjattu

käenpiika

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • -Jynx torquilla-
« Vastaus #3 : 13.01.07 - klo:14:24 »

Onpa kaunis tuo minkki  [:-)] Kuinka lähelle JTR pääset tuota minkkiä,ennenkuin se lähtee "karkuun"?
Kirjattu

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #4 : 13.01.07 - klo:14:34 »

[:-)]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

JTR

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #5 : 13.01.07 - klo:14:54 »

Jep. Minkki on kärppää arenpi. Meillä on ulko-ovessa lasiruudut. Lasin läpi, kamera lasissa kiinni ja silleen onnistuu aika hyvin. Kärppää kuvasin 1metrin päästä lähimmillään, mutta piti pikkusen vetäytyä taaemmaksi kun kärppäkin oli pikkusen arka. 2metriä ihan ulkosalla riitti kärpälle. Minkki menee rappusen alle piilon, kun menen ulos. Niin kauan minkki on ihan ok. vieras, kunnekka tekee minulle jotain tepposia. Loukku on valmiina ja varmasti toimii. En vaan raskisi tappaa viatonta eläintä. Enkä tee niin, ellei tilanne kehity huonoon suuntaan. Söpö eläinhän minkkikin on. Ja oikeastaan hyötyeläin, ellei lintujen pesämunien rosvousta oteta huomioon. Mutta! - Kärppää ei ole näkynyt viikkoon. En jaksa uskoa, että minkki olisi eliminoinut kärpän. Mahdollista se toki on. Ei ole näyttöä. Mutta voi sitä riemua kun taas nään kärpän....
4min kärppävideoni voittaisi luontovideokilpailut mennen tullen maailmalla, tuumi eräs kaveri. Oi, oi!
Kirjattu

käenpiika

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • -Jynx torquilla-
« Vastaus #6 : 13.01.07 - klo:15:01 »

Kiitos JTR "tilannekatsauksestasi"  [:-)]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #7 : 13.01.07 - klo:15:18 »

Video tänne ja :-))
Kirjattu

Henri

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pirkanmaa
« Vastaus #8 : 13.01.07 - klo:16:16 »

Hyvä kuva minkistä! [KIPPIS] Mun ikimuistoinen minkin näkeminen oli, kun minkki pompotti vedessä olevia puita (kiinnitettyjä) kala suussa ja meni laiturin alle, lumikoloon. Oiskohan sillä ollut siellä pesä ja ehkä poikaset? [:-)] [:-)]
Kirjattu

Ikka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #9 : 13.01.07 - klo:16:30 »

Minkki pitää aivan hirveätä kirkunaa. Ääni on kuin paholaisen. On kerran sillä huudollaan pelästyttänyt minut.
Kirjattu

JTR

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #10 : 13.01.07 - klo:16:53 »

Joo.. Ei tämä kuvan minkki ole virkkanut yhtään mitään. Se on kuin kotikissa. Se käppälehtii muutaman päivän välein pihamaalla ja käy katsomassa onko kaloja tarjolla. Jos ei ole. Se ihan kiltisti lähtee metsään omille poluilleen, palaten päivien kuluttua taas tänne. Kun minkki tai kärppä katsoo ihmistä silmiin. Sen tietää. Ystäviä ollaan. Näin minä asian koen, en voi muuta. Molempia olen katsonut metrin päästä silmästä silmään. Kärppä kerran äännähti, toruen minua. Sen mielestä liikahdin jotenkin niin, että se koki liikkeeni pelottavana. Siis vain kerran. - Mutta, minä kerron jos kuvan minkki alkaa ääntelehtiä kertomallasi tavalla. Tere!
Kirjattu

Mustarastas

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #11 : 13.01.07 - klo:19:05 »

Ihana kertakaikkiaan - "syötävän" [:36] suloinen -
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #12 : 13.01.07 - klo:22:03 »

Minustakin minkkikin on ihan nätti eläin.Eikä ole suinkaan sen vika että esivanhempia on joskus rahdattu tänne Suomeen. Tai että niitä tarhataan ja sitten joitakin karkaa ja lisääntyy Suomen luonnossa.
    Ja kyllä se minkki on saattanut sen kärpän tappaa. Sehän on juuri yksi syys että Suomen alkuperäiset pienpedot ovat suurimmaksi osaksi kadonneet.Osittain tietenkin myös siihen vaikuttaa kilpailu samantapaisesta ruoasta ja elintilasta.
    Ja tietenkin täällä rannikolla minkki on tosi paha vesilinnun pesien tuhoaja.
Itsekin olen noita tuhottuja pesiä nähnyt ja myös tihutyön aiheuttajiakin "perheineen".
     Tässäkin asiassa ihminen on se suurin syyllinen  [:-(] Ei osaa kunnioittaa luontoa vaan muuttaa teoillaan sen tasapainoa.

Ähhh. . . . .tästä nyt tuli tällainen  [:17] . En minä nyt näin fanaattinen ole , mutta kun rakastan niin kaikkia eläimiä ja surku on noita harvenevia oman maan lumikoita , kärppiä yms.

Hieno kuva sinulla minkistä JTR    :-))

Muoks :  En muuten tykkää minkistä turkkina , enkä kyllä mistään muustakaan eläimestä . Enkä oo "kettutyttö"  [:-DD] [:-DD] [:-DD] kuitenkaan !!!
« Viimeksi muokattu: 13.01.07 - klo:22:06 kirjoittanut -muru- »
Kirjattu

Sivu luotiin 0.386 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.