Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Äänestys

Kuka osaa tehdä gallupin, että kuinka monella autotallin omistavista autotalliin mahtuu auto?  

On autotalli
- 9 (25%)
Ei ole autotallia
- 9 (25%)
Auto sopii talliin
- 7 (19.4%)
Auto ei sovi talliin
- 6 (16.7%)
On autotalli, mutta ei autoa
- 2 (5.6%)
On auto, mutta ei autotallia
- 3 (8.3%)
On autotalli, mutta mahtuisko sinne auto
- 0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 19

Kirjoittaja Aihe: oletteko tavarajemmareita?  (Luettu 1232 kertaa)

emo

• Vieras
oletteko tavarajemmareita?
« : 15.01.07 - klo:19:23 »

Mun äitini on säästänyt kaikki mun lapsena saamat kirjat,nyt niitä on kiva lukea omalle lapselle,joka on aika lailla saanut kyllä omiakin kirjoja.

Mies on säästänyt aimo kasan pikkuautoja omasta lapsuudestaan.
Ja tiedän ihmisiä jotka säästävät kaikki lastensa vaatteet muisoksi.
Itse olen laittanut kaverille kiertoon osan lasten vaatteista ja osan säästän jos vaikka tulisi lisää lapsia meille.

Tilaa on kuitenkin rajallisesti mutta ois ihanaa säästää omalle lapselle ainakin ne rakkaimmat lelut,vaatteet ja kirjat.

Mä yritän olla ostamatta mitään turhaa mutta kummast isitä tavaraa kertyy lahjoina ja lahjoituksina.
Mitään ei raaskis heittää pois kuin pitkällisen harkinnan ja mietinnän jälkeen.
Aika paljon kyllä mun lapsuuden aikaisia kirjoja on mennyt hyväntekeväisyyteen ja kavereille,kaikista en raaski luopua kun osa on melkein kuin uusia,siis 30.v vanhoja mutta täysin ehjiä ja vähän luettuja.

Säästättekö te muut tavaroita lapsille ja lastenlapsille/sukulaisten lapsille,tulevaisuutta varten?

Jossain tv ohjelmassa oli äskettäin puhetta feng shuista ja joku nainen kertoi että oli luopunut lähes kaikista tavaroistaan,ei ollut säästänyt mitään rakkaita esineitäänkään ja osti vain mitä välttämättä tarvitsi.
Ihan hyvä näkökanta,mutten itse voisi kuvitella luopuvani kaikista tavaroistani,vaikka en materialisti olekkaan.
Tarpeettomia tavaroita kyllä tarvittaessa heitän kiertoon.
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
Vs: oletteko tavarajemmareita?
« Vastaus #1 : 15.01.07 - klo:19:39 »

Ei täälläkään mitkään enegiat pääse vapaasti liikkumaan.  Nurkat on täynnä suuria suunnitelmia, tuskin elinpäiväni ehdin tehdä pientä osaakaan mitä niistä kuvittelen tekeväni.
Tulevaisuutta vartenko säästän, eihän sitä koskaan tiedä  :-))  jotain pitäis tehdä, heti kun aloittaa siirtelemään, sieltä löytyy aina jotain muuta kun olin etsimässä, ylläreitäkin  :-))
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #2 : 15.01.07 - klo:19:47 »

jotain pientä turhaa saattaa vähäsen jostain löytyä  [:-I]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #3 : 15.01.07 - klo:19:54 »

Olen armoton jemmari, muita morkkaan aiheesta, mutta itse olen samanlainen.
Jos sattus tartteen.....
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #4 : 15.01.07 - klo:20:01 »

[:-I] Eikö ole sanonta:Jos vaikka 10-vuodenpäästä tarvii,ni ei pidä heittää pois   :-))
Kirjattu

Veke

• Vieras
« Vastaus #5 : 15.01.07 - klo:20:03 »

Hehee, täälä asuu yks mielipuolinen jemmari!   
Ennenhä oli sellane tapa ystävä- ja tuttavapiiris, et jos joku alko tarviimaa jotai,
ni ain piti ekaks kysyy Vekeltä!    [:-DD]
Ei se enää ihan toimi, ku ystävä ja tuttavapiiri on jo melki haudattu, mut ain viä nykysinki jotai löytyy.   :-))
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #6 : 15.01.07 - klo:20:10 »

Meillä on yksi tuttu, olkoon vaikka Nieminen, tavallinen jemmari. Meitillä sanotaankin, että soitetaan Niämisen rautavarastolle, jos jotain tarvitaan, eikäs omista nurkista löydy.
Veke taitaa olla tällanen Niäminen
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #7 : 15.01.07 - klo:20:43 »

Kaipa sitä voisi olla aikamoinen jemmari, mutta kun tuota tilaa ei ole niin ruhtinaallisesti. Kun haluaa, että koti on myös viihtyisä ja jotain muuta kuin pelkkä tavaravarasto.

On mulla yksi tuttava, joka kerää kaikkea, ihan kaikkea ja häneltä kyllä sitten löytyykin kaikkea kunhan sen vaan ensin löytää! [:-DD]

Kysyin häneltä, että kuinka kaikki se tavara mahtuu hänen kotiinsa. Siihen hän vastasi, että kyllähän ne tavarat mahtuvat, mutta hän ei meinaa enää itse mahtua sekaan!!! [:-DD]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #8 : 15.01.07 - klo:20:44 »

Komerot ja laatikot täynnä kaikenlaista krääsää. Eli, kyllä olen ja monesti käy niin että en takuulla löysä sitä mitä etsin.
Kirjattu

emo

• Vieras
« Vastaus #9 : 15.01.07 - klo:21:17 »

Ja yleensä on aina niin että kun jotain heittää pois niin hetken päästä huomaa että olispa sitä sittenkin tarvinnut.
Mieluummin säästän hetken ennemmin kuin heitän pois ja hetken päästä pitää ostaa uudestaan kun oliskon viel tarvinnu.

Mä kerään tavaroita jotka muistan omasta lapsuudestani tai edesmenneen mummoni ajoilta.
Omalle lapselle mä meinaan säästää ainakin parhaimmat lelut,kirjat ja vaatteet.
Saa sitten aikuisena niitä ihmetellä.
Tai päättää heittääkö roskiin vai säästääkö.
Kirjattu

Veke

• Vieras
« Vastaus #10 : 15.01.07 - klo:21:37 »

Kyl Askolassaki leikitää paljo samoil autoil, ku tukihenkilö aikoinaa itte leikki hiekkalaatikol..
Onha siä tiätynki uusempiaki lelui lisänä.
Ja kyl mun komeroist viä löytyy. Mukava joskus yllättää, ku vien mennessän jonki vanhan kivan.
Ne on jo kaua suunnitellu tulevasa tonkii mun komeroitan!   [:-DD]
Kirjattu

Ansku

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tält pualt jokke
« Vastaus #11 : 15.01.07 - klo:21:48 »

Voi kuulkaa... minä harrastan sen verran paljon ja monipuolista, että kaikenlaista kamaa täytyy olla. Vaatteita on sen seitsemää sorttia, kun itse teen, samoin koruja, ja kumpikin tarkoittaa että välineet on oltava.  :-))
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #12 : 15.01.07 - klo:22:00 »

Mulla on kyllä se periaate, että kerran vuodessa siivotaan ja hävitetään kaikki sellainen, mitä ei ole vuoden aikana tarvittu.
Ja aika hyvin on pelannut. Enpä ole juurikaan kaivannut . Pakkohan se on jotain rajaa vetää, muuten ei tosiaan enää itse mahdu ainakaan kodikkaasti asumaan!
Kirjattu

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #13 : 15.01.07 - klo:22:03 »

Meillähän tuota rompetta riittää. Oli sitä melko paljon jo ennenkin ja sitten kun vielä minun vanhempien tavarat piti saada pois lapsuudenkodista, niin enemmän on kuin olisi tilaa.

Paljon siinä lapsuudenkodin tyhjennyksessä lähti käyttökelpoista mikä minnekin, mutta roskiin ei laitettu. Kierrätyskeskus haki ja moni tuttu löysi jotain itselleen käyttökelpoista. Paljon jäi kuitenkin sellaista, millä oli sen verran paljon tunnearvoa, että ei vaan voinut laittaa pois. Niin kuin nyt vaikka mun lapsuusaikainen keinuheppa, nallet ja moni muu. Ei niinkään rahallisesti arvokasta tavaraa vaan nimen omaan tunnearvoa omaavaa.

Keräilijäluonne siis olen, enkä koe, että tavaraa olisi liikaa vaan niin, että huusholli on liian pieni niin tavaroille kuin asukkaillekin.

Haaveena olisi se, että tosiaan vaikka kerran vuoteen voisi käydä joka nurkan läpi ja varmistaa, että onkos tämä nyt edelleen säilyttämisen arvoinen juttu. Ei vaan tässä hulabaloossa pysty siihen, vaikka kuinka haluaisi.
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #14 : 16.01.07 - klo:10:44 »

Voi ei,  täällä on pannuhuoneen painesäilö, vanhat puutarhatuolin rungot, vesijohtoja, putkien sulkuhanoja, kupariputkia pyörän vanteita ja sisäkumeja, ämpäreitä, isoja vesisaaveja yms rompetta, liiteristä voi hakea lisärekvisiittaa....
Kas kummaa, kohta on pihalla avaruusalus lähtövalmiina ja kolme astronauttia kypärät (kattilat tms.) päässään.  :-))
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Sivu luotiin 0.209 sekunnissa. 28 kyselyä tietokannasta.