Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Äänestys

Kuka osaa tehdä gallupin, että kuinka monella autotallin omistavista autotalliin mahtuu auto?  

On autotalli
- 9 (25%)
Ei ole autotallia
- 9 (25%)
Auto sopii talliin
- 7 (19.4%)
Auto ei sovi talliin
- 6 (16.7%)
On autotalli, mutta ei autoa
- 2 (5.6%)
On auto, mutta ei autotallia
- 3 (8.3%)
On autotalli, mutta mahtuisko sinne auto
- 0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 19

Kirjoittaja Aihe: oletteko tavarajemmareita?  (Luettu 1272 kertaa)

Evis

• Vieras
Vs: oletteko tavarajemmareita?
« Vastaus #15 : 16.01.07 - klo:19:29 »

Ja yleensä on aina niin että kun jotain heittää pois niin hetken päästä huomaa että olispa sitä sittenkin tarvinnut.

Kyll tulee talteen laitettua, kaikkea mitä ei koskaan tarvitse. Säilytystilaa riittää aittoja, talleja, ym. sukulaistenkin tavaroita joka paikassa [:-/] [:-/]
Kirjattu

Hellis

• Seniori
  • Poissa Poissa
  • Vantaa
« Vastaus #16 : 17.01.07 - klo:09:17 »

Enhän minä keräile! En vaan ymmärrä miksi nurkat on pullolla kamaa???? Ja sitten möksällä on iso varasto, johom voi tuonkin viedä, kun sitä vielä voi käyttää ja joku muukin voi sitä vielä tarvita....
Ja kun tuonkin olen saanut viisi vuotiaana.... [:-DD]
Kirjattu
Terveisiä Alapöntöstä!

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #17 : 17.01.07 - klo:10:55 »

Enhän minä keräile! En vaan ymmärrä miksi nurkat on pullolla kamaa???? Ja sitten möksällä on iso varasto, johom voi tuonkin viedä, kun sitä vielä voi käyttää ja joku muukin voi sitä vielä tarvita....
Ja kun tuonkin olen saanut viisi vuotiaana.... [:-DD]

Näin on täälläkin, ainoa puute ettei ole möksää  :-O   kaikki on lähellä, tämä on sellainen turvajärjestelmä  [:-DD]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #18 : 17.01.07 - klo:12:50 »

Ja sitten möksällä on iso varasto, johom voi tuonkin viedä, kun sitä vielä voi käyttää ja joku muukin voi sitä vielä tarvita....

Juu, tästä on kokemusta. Loppujenlopuksi niinkään suuri varasto kun meillä Pertunmaalla on, ei riitä mihinkään. Siis yhdistetty navetta ja heinälato. Kaikki roudasi sinne aina vanhat sohvansa ym. huonekalut ja muut ylimääräiset kamat. Reilu vuosi sitten tehtiin iso suursiivous, kaksi päivää kuuden hengen voimalla siivottiin, kierrätykseen ja kaatopaikalle vietiin monta monituista kuormaa sekalaista tavaraa. Silloin päätettiin että jokainen vie omat vanhat romunsa suoraan kierrätykseen tai kaatikselle. Vaan kuinka ollakaan, jo sinne heinälatoon taas on muutama sohva ja pöytä jostain ilmaantunut.  :-))
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Hellis

• Seniori
  • Poissa Poissa
  • Vantaa
« Vastaus #19 : 17.01.07 - klo:14:13 »

On semmonen olo, että ne kamat siellä varastossa lisääntyy itekseen.... :-O
Kirjattu
Terveisiä Alapöntöstä!

Veke

• Vieras
« Vastaus #20 : 17.01.07 - klo:18:07 »

Tää jemmaamine ja dyykkaamine on muutes aika venka juttu. Sehä vaatii joskus kovastikki itsekuria.
Ninku joskus kerroin, ni mun on suorastaa rajotettava tuol taloyhtiön roskiksel käyntiä ja vienki vaa kerran viikos nykysin roskapussin.
Ninku ehämmä voinu jättää sit stereoräkkiä sinne lootaa ja siis ihan kunnossa, nykki soi radio Sputnikki!
Ja mihi hittoihi miä ny tääl kämpässän asettasin tommosen kehykses olevan seinäpeilin 190x60 sm. tai sen lieriön muotosen harmaal vasaralakal maalatun metallisen seinä-, tai lattiakaapin, mis oli lukko rikki ja mihi vaihdoin vaa uuden. Siinä mulla pulmat.   :-))
Kirjattu

Talvikki

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjois-Karjala
« Vastaus #21 : 17.01.07 - klo:18:43 »

Noin 18v sitten muutimme pienemmästä talosta tähän vähän isompaan ja silloin taisin jopa ääneen sanoa, jotta mitenkähän me koskaan saadaan tämä talo kokonaan asuttua. Voi kun olisinkin tiennyt kuinka pahasti pieleen silloin aatokseni menivät.

Se on kyllä viisas neuvo, että mitä et ole 5 vuoteen tarvinnut, nakkaa pois. Ei vain ole tullut noin tehtyä. Varastotilaa on paljon niin talossa kuin pihapiirin vanhoissa aitoissa ja varastoissa ja kaikenlaista kamaa on sitä myöten sitten kertynytkin.  [:-/] Ja on siellä sitten sukulaisten kamoja myöskin säilössä.  [:-I]

Vanhempani möivät kesämökkinsä kesällä pois ja kaikki kamat, joita ei kaatopaikalle viety, tuotiin meille. Tuota mökkiä tyhjentäessä tuli kyllä monta kertaa sipateltua, että kaikkea se isäni on tallettanutkin, jopa meidän lasten vanhat koulukirjat ja vihkot ja vieläpä kokeetkin  [NUT]. Muutama vanha kirja ja joitain leluja tuli ihan tunnesyistä otettua talteen.

Mutta kun nämä löysin olin sitten kiitollinen, että ovat vielä tallessa, itse olin jo näiden olemassaolon kokonaan unohtanut.

Olen nuo leikkiastiat (kannut takana ovat olleet ihan oikeita käyttöastioita) saanut mummoltani joskus 60-luvulla ja tällaiset merkinnät löytyi pohjasta.

Kirjattu

emo

• Vieras
« Vastaus #22 : 17.01.07 - klo:19:37 »

Ootteko muuten muut huomanneet että vaatekaappien "lattian",pohjan saa ainakin useimmissa kaapeissa irti.
Jos ovat ruuveilla kiinni niin ne voi irrottaa.
Näin saa kätevästi lisää säilytystilaa.

Meillä saunakin on ihan täysin varastona. [:-I]
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #23 : 17.01.07 - klo:19:49 »

Ihania astioita Talvikilla. Missä on Pönttöjen kierrätyskeskus? Käyn joskus harjoittelemassa kirpparilla, etten ostaisi mitään, ei ole montaa kertaa onnistunut. Aivan uusi ostos oli palapeli ja nyt niitä käyn silmäilemässä, kas vain mukaan olikin tullut pusero ja jännä sälytyskassi. Toivotonta :-O
Kirjattu

Risto

• Vieras
« Vastaus #24 : 17.01.07 - klo:20:01 »

Ei meillä ainakaan mitään jemmata. Siis nuo eivät ole tyhjiä laatikoita. Ja tuo ei ole ainoa huone, jossa noita laatikoita on.  [:-DD] [:-DD] [:-DD] [:-DD] [:-DD]
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #25 : 17.01.07 - klo:20:06 »

Ihanaa  Riston kuvassa on niin kotoinen tunnelma  :-))
Kirjattu

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #26 : 17.01.07 - klo:20:06 »

Tuonneppa olisi kiva päästä penkomaan  :-))
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #27 : 17.01.07 - klo:20:08 »

punainen keinutuolikin näkyy kuvassa  [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #28 : 17.01.07 - klo:20:12 »

Niin kotoisen näköinen kuva Ristolla,kun ei koskaan tiedä mitä tarvii niin ei voi poiskaan heittää.  [:-I]
(löytäisi vaan sieltä sekamelskasta jotakin)  [:-DD]
Kirjattu

Risto

• Vieras
« Vastaus #29 : 17.01.07 - klo:20:14 »

Niin, ja kumpaankaan lämpimään autotalliin ei sovi yhtään autoa lämmittelemään.  [:-DD] [:-DD] [:-DD] [:-DD]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.088 sekunnissa. 21 kyselyä tietokannasta.