Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Valivali continue  (Luettu 1187 kertaa)

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Valivali continue
« Vastaus #15 : 17.01.07 - klo:17:00 »

Juuri niin, kuntoutukseen kuntoutukseen, laitoskuntoutukseen [:-)]
Kirjattu

käenpiika

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 739
  • -Jynx torquilla-
Vs: Valivali continue
« Vastaus #16 : 17.01.07 - klo:17:04 »

Juuri niin, kuntoutukseen kuntoutukseen, laitoskuntoutukseen [:-)]

Sitähän minä juuri ajattelin,että sinut Marle laitetaan jonnekin kuntoutuspaikkaan kuntoutumaan mahdollisesti työkykyiseksi tai ehkä siinä samalla myöskin tutkitaan työkykyäsi.Yleensähän noissa kuntotutuspaikoissa on lääkärit,fysioterapeutit ym. ammatti-ihmiset,jotka syynäävät sinut päästä varpaisiin.
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Valivali continue
« Vastaus #17 : 17.01.07 - klo:17:06 »

HYVÄ!  Onko kukaan ollut???? kertokaa kokemuksia.
Kirjattu

käenpiika

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 739
  • -Jynx torquilla-
Vs: Valivali continue
« Vastaus #18 : 17.01.07 - klo:17:25 »

Mulla kokemusta kahdelta eri kerralta.Viimeksi viime kesän alussa (kolmas kerta) olin sitten ainoastaan tutkittavana työkykyisyyteni sen hetkisestä tilanteesta.Siis,olinhan ollut määräaikaisella työkyvttömyyseläkkeellä jo aiemmin ja viimeksi sitten vain tutkittiin ja testattiin terveydentilaani ja työkykyäni.
Aikaisemmilla kerroilla (2) ensin tutkittiin ja testattiin fyysistä terveyttäni monella eri tavalla.Sitten laadittiin minulle sopiva kuntoutusjakso,kaksi viikkoa aina kerrallaan.Jonkin aikaa jaksoinkin aina jatkaa työssä käyntiä,mutta viime kesänä  sitten sain lopullisen työkyvyttömyyseläkepäätöksen sen tutkimusjakson jälkeen.Tai ensin oli anottava sitä eläkettä sen tutkimusjakson jälkeen.
Toivottavasti sait jonkin selvyyden tästä sepustuksestani.
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Valivali continue
« Vastaus #19 : 17.01.07 - klo:17:35 »

Kaikki "sepustkset" ovat tervetulleita, aina niistä tietoa tippuu [:-)]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Valivali continue
« Vastaus #20 : 17.01.07 - klo:19:30 »

Toivottavasti kuntoutuslaitoksessa pääsee pöntölle, ettei tule vieroitusoireita....  :-O

Risto

  • Vieras
Vs: Valivali continue
« Vastaus #21 : 17.01.07 - klo:19:35 »

HYVÄ!  Onko kukaan ollut???? kertokaa kokemuksia.

Silloin, kun minulla alkoi tämä selkä reistaamaan, niin minulle annettiin passitus Keski-Suomen keskussairaalasta Kinkomaalle kahdeksi viikoksi tutkimuksiin ja kuntoutukseen. Siis kahdeksi viikoksi.
Minä hykertelin käsiäni, että pääsen kuntoutukseen, valmiiseen ruokapöytään ja ylöspitoon. Mikä sen parempi vaihtoehto minulla olisi silloin voinut ollakkaan. (En ollut vielä silloin Kukkasen kanssa).

Kuinka ollakkaan, tutkimukset tehtiin, toisena päivänä pyydettiin sinne kansliaan ja kerrottiin tutkimuksen tulokset:
-sinä olet pitänyt selkävaivoistasi huolimatta kunnostasi huolta.
-heillä ei ole tarjota yhtään mitään parempia konsteja selän parantamiseen, kuin mitä minä olin jo tehnyt.
-voit lähteä kotia ja pidä edelleen kunnostasi huolta.

Siinä se oli kahden viikon kuntoutus, muuttui kahdeksi päiväksi.  [:-I]
Kirjattu

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Valivali continue
« Vastaus #22 : 17.01.07 - klo:20:49 »

HYVÄ!  Onko kukaan ollut???? kertokaa kokemuksia.

Siinä se oli kahden viikon kuntoutus, muuttui kahdeksi päiväksi.  [:-I]

  :-O  Ristolla erikoinen kokemus  :-O 
 
Olin aikoinani sellaisessa Aslak-kuntoutuksessa Kaisankodissa Espoossa  http://www.vesiloma.com/1_9.htm

Se oli vielä sitä aikaa kun rahaa jaettiin reilusti kuntoutukseen. Kuntoutus oli kolmessa erässä ja ekalla kerralla olitiin melkein kaksiviikkoa. Muut jaksot olivat viikon mittaisia. Päivät täyttyivät erilaisista liikuntalajeista ja ulkoilusta yms. luentoja vapaata aikaakin oli. Ihana kun ruoat olivat valmiina odottamassa sen kuin keräili lautaselle. Uintia, saunomista, retkeilyä luonnossa. Ryhmä 10 henkeä oli kiva ja viihdyimme hyvin yhdessä. Vaikka siitä on jo aikaa, olemme tapailleet n. kerran vuodessa.

Toinen kuntoutuskeikka liittyi tuohon reuman toteamiseen, se oli siellä Tampereen seudulla http://www.reumaliitto.fi/apila/  jakso kesti kolme viikkoa, samantapaista kuntoilua, ulkoilua, luentoja, opastusta, hierontaa, erilaisa hoitoja porekylpyjä, jalkahoitoja jne. ja parasta valmisruoka, saunomista uintia aamuin illoin ja luonto lähellä. Siellä ei oltu missään ryhmässä oli vain valtava määrä aikatauluja minne piti milloinkin rientää

Paljon on varmaan itsestä kiinni miten sen kaiken kokee ja miten sairas on.
Mutta noihin molempiin missä olin, ei ihan sairaanna voisi mennäkään. Tuon ensimmäisen kuntoutuksen tarkoitus oli säilyttää työkyky loppuun asti. Toinen oli sopeutumisvalmennuskuntoutus  uuden sairauden kanssa elämiseen.

  [:-)] että tämmöttis, kummassakaan ei käynyt aika pitkäksi  [:-)]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Valivali continue
« Vastaus #23 : 17.01.07 - klo:21:12 »

Kiitos vastauksista. Taitaa olla niin että kuntouksiin on vaikea päästä [:-I] Mulla tökkii tuo sitoutuminen johonkin aikaan ja paikkaan sekä porukkaan. Mä kun olen sellainen omien polkujen kulkija, omilla ehdoilla ja omin aikoineni.
Sitten vielä se kämppis, olisin mieluummin yksin omassa huoneessa läppärini kanssa [:-DD] Mä olen huono uninen ja huono vatsainen eli..you know:  Maha saattaa alkaa venkuloimaan jännittämisestä vielä enemmän ja kämppis alkaa voimaan vieläkin huonommin kuin tuossa hymiössä [NUT] Eli, onkohan mahdollista saada omaa huonetta ja jos on, se tietty maksaa hunajaa [:-I]
Kirjattu

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Valivali continue
« Vastaus #24 : 17.01.07 - klo:21:22 »

Tuolla Kangasalalla olin yksin, ei tullut aika pitkäksi.  Kämppäkaveri oli tosi kuorssaaja, nukahti heti ja kuorssasi aamuun asti. Nukuin kunnolla vain viikonloppuisin, kun hän meni kotiinsa. Ei auttaneet kuulosuojaimet, ei unilääkkeet. Hoitajat ei käsittäneet mitään, vain unilääkettä oli tarjolla. 

Uusia kokemuksia ja kamera läppikset ja kaikki mukaan ja aikahan on nykyisin lyhyt. Sekaan vaan  [:-)]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Valivali continue
« Vastaus #25 : 17.01.07 - klo:22:03 »

Juuri niin, kuntoutukseen kuntoutukseen, laitoskuntoutukseen [:-)]

Sitähän minä juuri ajattelin,että sinut Marle laitetaan jonnekin kuntoutuspaikkaan kuntoutumaan mahdollisesti työkykyiseksi tai ehkä siinä samalla myöskin tutkitaan työkykyäsi.Yleensähän noissa kuntotutuspaikoissa on lääkärit,fysioterapeutit ym. ammatti-ihmiset,jotka syynäävät sinut päästä varpaisiin.

Käenpiian kanssa samaa mieltä.

Ite olen ollut kahdesti Anttolanhovissa ja kahdesti Peurungassa.  Vuosittain pitäis käydä laitoskuntoutuksessa kahdenviikon jaksoissa. 
Anttolaan tyssäs matkojen takia ja Peurunka ei kiinnostanut.  Tilalle viikottaista fysikaalistahoitoa.
Kuntoutusohjelmiin kuului testit, erilaisia hoitoja ja kylpyjä.  Oli sellaista hemmottelulomaa enimmäkseen. 
Jännitys kaikkos sen siliän tien, kun kuntoutettavat ja henkilökunta oli niin ihania.  Itkun kanssa erottiin. 

Siellä tehdään sitten kuntoutussuunnitelma, joka annetaan Kelalle ja sit sieltä tulee jatkohoitoohjeet.
Ainakin mun juttu eteni tollei. [:-)]
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Valivali continue
« Vastaus #26 : 18.01.07 - klo:21:26 »

Lisään sellaisen jutun vielä, että molemmissa kuntoutuslaitoksissa oli mahdollisuus majoittua yhdenhengen huoneisiin. [:-)]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Valivali continue
« Vastaus #27 : 18.01.07 - klo:21:30 »

Haa..kiitos, tuon pidän mielessä kun aika on [:-)]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Valivali continue
« Vastaus #28 : 19.01.07 - klo:21:55 »

Että sillee...iso mustelma reidessä ja nivunen revähtänyt kurjasti. Huomenna tuskin kävelen [:-I] Eli, kaaduin pyörällä aamusella. Muuten meni hyvin mutta mustaa jäätä oli ajotiellä ja siihen mätkähdin. Ja vain ylitin ajotien pyörätielle jotka oli kunnossa. Ennen kuin kaaduin ohitse meni  jokin auto joka taisi,  ei hiekottaa, ei suolata mutta muuta jotakin tielle siitä tiputettiin. Ootin sen ohi menoa ja sitten polokaasin ja kaaduin. Kaukaa tuli iso paku ja ajattelin että varmaan pysähtyy kun näkee että tiellä istuu akka ja makaa pyörä. Onneksi ei mennyt lonkka.Ei pysähtynyt, kiersi vain minut sillee siististi. Saikkua tuli 2 vkoa. Kaiketi noi pruiset ja revähtymät kestää parantua. Taas popsitaan pillereitä. Että tällee.... nilikuti nilikuti, on nii kipiää [:-(] VAROKAA MUSTAA JÄÄTÄ PYÖRÄILIJÄT!!!
« Viimeksi muokattu: 19.01.07 - klo:22:01 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 857
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Valivali continue... minäkin
« Vastaus #29 : 19.01.07 - klo:21:57 »

Marle luo päivän ketjua .... arvaa ketä kaatui kotiin tullessa
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     
 

Sivu luotiin 0.304 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.