Hei,
Olen ruut tai ruuti viirupöllö. Olen hoidossa tuon Anniinan luona. Minä onneton lensin jotain päin ja teloin siipeni. Onneksi ystävälliset rajavartiat ottivat minut kiinni ja toimittivat hoitoon. Siivestäni ei ole kuitenkaan mitään poikki ja pystyn jo lentämään muutaman metrin. Siiven kuntoutuksen lisäksi tämän hetkisiin lempipuuhiini kuuluu sian sydämen syönti, nam...
Nimeni on siis Ruut tai Ruuti, kun ei tuo hoitaja ole vielä varma olenko naaras vai koiras. Painoni mukaan olisin koiras, siipeäni ei ole vielä mitattu. Aluksi olin hieman uhitteleva ja saatoin riehua ruokinnan aikana. Nyt olen kuitenkin tullut siihen tulokseen, että syöminen kädestä on ihan kivaa ja en haukkaa enää samalla sormia. Hanskan saatan joskus kuitenkin yrittää viedä mukanani.
Minut saa vapauttaa vasta kun maa on sula ja siipeni on täysin kuntoutunut. Siihen asti yritän olla kiltisti täällä häkissäni. Pesinnät on varmaan ensi kesältä jo menneet osaltani, mutta seuraavana vuonna sitten etsin itselleni kumppanin ja putkautan maailmaan Anniinalle muutaman poikasen rengastettavaksi.
Hyvää alkanutta lintuvuotta pönttöläisille toivottaa täältä Imatralta
Ruuti