Voi hitsi, nyt vasta huomasin näin hienon viestiketjun. No pitää minunkin niinsanotusti työntää lusikkani soppaan. (Kokkauksesta kun on kerran kysymys)
Tosi monta vuotta sitten oltiin Pertunmaalla ja ajattelin leipoa pullaa. Kaikki meni ihan hyvin siihen asti kun olin saanut toisen pellillisen uuniin. Silloin Repe tuli kysymään että onkos mulla mitään hommia kesken vai lähdettäisiinkö järvelle katsomaan katiskat. Minä siihen että eihän tässä mitään hommia kesken, että lähdetään vaan. Ja lähdettiin, rantaan oli puolen kilsan kävelymatka ja sitten noustiin veneeseen ja kun oltiin puolessa välissä järveä sanoin Repelle että pullat jäi muuten uuniin. No hän sitten kysyi että pitäisikö kiiruusti mennä takaisin, johon minä että mikäs kiire tässä, katsotaan katiskat kun kerran on tänne järvelle asti tultu. Pullat on joka tapauksesa jo palaneet.
Ja niin muuten olivatkin, ihan mustia myös sisältä. Repe kutsui niitä salmiakkipulliksi, joten nykyään kun meillä on salmiakkipullia tai salmiakkipiirakkaa kaikki tietää että se on sitten vähän sellaista palanutta.
Onneksi silloinen uuni oli siinä kuistilla ja ovi auki niin savut oli hälventyneet taivaan tuuliin.
Jotta kyllä täälläkin osataan.
Ja Sus, sen takia pikkuleivät joiden taikinassa on paljon rasvaa, kannattaa säilyttää kylmässä, ettei rasva ala lämpimässä härskiintyä.