Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Äänestys

Pannukahvi vai suodatinkahvi?

Pannukahvi
Suodatinkahvi
En juo kahvia lainkaan

Kirjoittaja Aihe: Kahvi-kalluppi  (Luettu 1042 kertaa)

sinitiainen1

• Vieras
Vs: Kahvi-kalluppi
« Vastaus #30 : 26.01.07 - klo:10:21 »

Pannukahvi ihan ehottomasti. Kotona ollaan keitetty niin pitkään kun muistan pannukahvia, kahvipannukin on ollu jo ainakii 20 vuotta sama :-))
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #31 : 26.01.07 - klo:10:27 »

Tällä hetkellä en omista kahvinkeitintä! :-))
Mutta sain Pauligilta sellaisen pienen pienen espressojutun - ei voi keittimeksi sanoa. Siinä valmistuu yksi kupillinen.
Sitten mulla on perkolaattori, jossa valmistuu muutama kupillinen. Näissä käytetään pannujauhatusta.
Ehkä pari kupillista viikossa menee kahvia, mutta teetä sitäkin runsaammin.
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #32 : 26.01.07 - klo:10:30 »

Mä mietiskeil että miksi perkolaattorilla keitetystä kahvista tulee "tiukan" makuista vaikka käyttää pannukahvia. Tulin siihen tulokseen että vesi on liian kuumaa, TOSI KUUMAA! Perkolaattorista tuli siten vedenkeittäjä [:-)]. Ruotsalaisten kamaa ja ruotsalainen kahvi on pahaa [8-)]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #33 : 26.01.07 - klo:10:37 »

Mä mietiskeil että miksi perkolaattorilla keitetystä kahvista tulee "tiukan" makuista vaikka käyttää pannukahvia. Tulin siihen tulokseen että vesi on liian kuumaa, TOSI KUUMAA! Perkolaattorista tuli siten vedenkeittäjä [:-)]. Ruotsalaisten kamaa ja ruotsalainen kahvi on pahaa [8-)]

Monet asiakkaat joita mulla käy hakemassa perkolaattorin kannen nuppeja, kehuu että perkolaattorilla tulee tosi hyvää kahvia. Itse olen joskus maistanut ja minustakin se oli ihan ok. Mutta nämä taitaa olla niitä kuuluisia makuasioita joista ei voi kiistellä.  [:-DD]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

puppu

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #34 : 26.01.07 - klo:12:02 »

Laitoin pannukahvi, kun mielummin joisin sitä, mutta aika ei riitä  [:-I]. Mutta pannujauhatuskahvi ostetaan hyvin usein ja suodatetaan siitä.

Pitääkin aloittaa tapa että joisi viikonlopulla ihka oikeat pannukahvit ja vielä itsejauhetuista pavuista  :-))
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #35 : 26.01.07 - klo:12:07 »

Vaihtoehdoista puuttui myös Kaijan suosima MURUKAHVI (joka ei oikeiden kahvinjuojien mielestä ole kahvia laisinkaan)  :-))
PS. hyvä vinoilla Kaijalle kun se ei ole paikanpäällä
Me kutsuimme työmaalla sitä "mujukahviksi"  ...mujuahan se on! [:-DD] yäk! [:-/]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #36 : 26.01.07 - klo:12:33 »

Aamulla ISO mukillinen suodatinkahvia. Mukin pohjalle kaakaojauhetta (sokeroimaton) 2-3 teelusikallista, päälle kahvi, sekoitellaan ja pieni liraus kermaa. Siitä päivä käynnistyy. Ei muuten.
Muita kahvittelukertoja ei normaaliin päiväjärjestykseen sisälly. Poikkeuksena juhlat tai muut kyläilyt.
Pannukahvia harvoin tulee keiteltyä. Joskus kyllä.
Teenjuonti on hyvin satunnaista, joskus ulkoilun jälkeen jos on kylmä sää, vihreää teetä mukillinen-pari.
Murukahviin en koske pitkällä tikullakaan. [:-DD] [:-DD]
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #37 : 26.01.07 - klo:12:45 »

Olen uusavuton tuon pannukahvinkeiton suhteen sisätiloissa. Pitäiskö oikein kahvipannu ottaa ylähyllyltä. Heitänkö käytetyt porot ovelta pihalle vai miten  [:-I]

Nyt menen juomaan aamukahvini,  suodatinkaffet
« Viimeksi muokattu: 26.01.07 - klo:12:46 kirjoittanut Pihalintu »
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Sus

• Vieras
« Vastaus #38 : 26.01.07 - klo:12:53 »

Annulixin kahvikoktailia pitääkin kokeilla, kuulostaa tosi herkulliselta! Paitsi sokeria laitan lisäksi kyllä sitte!

Isukillani - laiskana miehenä noin "ruuanlaiton suhteen" - oli varsinkin kesämökillä tapana juoda pelkkää murukahvia, siis pikakahvia. Vettä se keitti termarin täyteen. Ja sitten vähän väliä kahvilla. Monta, monta kertaa päivässä. Se aina sanoi "juodaanko vielä kahvit"? Loppujen lopuksi siitä muodostui pysyvä lause, että hän menee juomaan "vieläkahvit". Sit aina juotiin "vieläkahveja" mökillä.  :-))
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #39 : 26.01.07 - klo:12:55 »

Sus; suosittelen. Sokeri on ihan makuasia, itse en käytä sitä muutenkaan, siksi näin.
Kirjattu

Liinu

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #40 : 26.01.07 - klo:13:21 »

Vaadin, että jokainen pönttöläinen kahvinjuoja keittää kuukauden sisässä ainakin yhdet pannukahvit! Vanhat taidot ei saa ruostua ja ne pitää opttaa jälkipolville. Jokainen pannukahvinkeittäjä saa pojon JOKAISESTA keittokerrasta!  :-)) Raportoi vaan tänne!
[/quote]

Vieläkös siitä avatusta paketista irtoaisi aromit vuoden päästä. [:-I] [:-I]
nimim. kerran kuussa pannukahvit

P.s. tuo ylempi on siis lainaus Sussilta
Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #41 : 26.01.07 - klo:13:24 »

Huushollistani löytyy kahvipannu, mutta eipä sillä ole käyttöä ollut. On aika iso kahvinpannu, jotakin 2-3 litraa, eli oikea kahvinryystäjien pannu. Kahvipannulla kahvinkeitto on sotkuisempaa, kun jääpi ne porot. Mutta hyvä tuoksu siitä leviää.
Olen mä aikoinaan keitellut pannukahvia, ennenkuin sitten siirryttiin uuden kahvinkeittimen myötä suodatinkahviin.
Ja olihan mulla joskus se lasipalloversio. Yläkupuun kahvit ja alakannuun vettä, kun vesi kiehui se nousi ylös lasipalloon ja valui sieltä alas. Sitä ei kauan käytetty, ja ei taida enää kellään sellaista olla.
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #42 : 26.01.07 - klo:13:28 »

Hyvä Mir kun muistit tuon ihmeellisen pallokeittimen.

Olisi hyvä saada siistit porokahvinkeitto-ohjeet / uusavuton  [:-)]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Sus

• Vieras
« Vastaus #43 : 26.01.07 - klo:13:33 »

Vieläkös siitä avatusta paketista irtoaisi aromit vuoden päästä. [:-I] [:-I]
nimim. kerran kuussa pannukahvit

Ne loput pannukahviporot voi kyllä ihan hyvin käyttää suodatinkahvinakin. laittaa ehkä hivenen reilummin kuin suodatinporoja. tulee ihan hyvää. ei mee hukkaan.  [:-)]
Kirjattu

Risto

• Vieras
« Vastaus #44 : 26.01.07 - klo:13:36 »

Olen uusavuton tuon pannukahvinkeiton suhteen sisätiloissa. Pitäiskö oikein kahvipannu ottaa ylähyllyltä. Heitänkö käytetyt porot ovelta pihalle vai miten  [:-I]

Minun äitini otti kaikki käytetyt kahvinporot talteen, siis kaatoi ne kukkapurkkijen, siis purkkikukkien juurille ja kasvimaalle marjapensaitten juurille.  [:-I] [:-)]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.06 sekunnissa. 20 kyselyä tietokannasta.