Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 26.1.2007 Son nyt perjantaki!  (Luettu 1646 kertaa)

Sus

• Vieras
Vs: 26.1.2007 Son nyt perjantaki!
« Vastaus #60 : 26.01.07 - klo:12:25 »

Päivää.

Kyllä hyrskyää ja rymskyää täälläkin. Myrskytuulta pitelee. Lunta sataa vaakasuorassa, mutta ei ainakaan vielä kovin paljon. Saas nähhä. Tintit piipahtelee ruokailemassa ja häipyvät sitten johonkin suojaan. välillä äkkiä käyvät. Näin talven EKAN keltasirkun. Olen ootellut niitä. Nyt tuli eka ja vain yksi yksilö. No ehkä hyö kohta joukolla innostuvat.

Lämpötila -1 astetta.

Mukavaa rymskypäivää kaikillen!  [:-)]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #61 : 26.01.07 - klo:12:30 »

Kaiketi se on lähdettävä kulmakauppaa [:-I] Tuulee vaan niin kovasti mutta ei auta. EIlen oli koipi aika kipiä illalla. Nyt taas parempi [:-)] Joten.. ennekuin kaupat menee kiinni.

Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #62 : 26.01.07 - klo:12:31 »

täällä kans ja lunta tulee...tai ei enää tuule niinku eilen illalla..huh.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Santsu

• Seniori
  • Poissa Poissa
  • "Carlö"
« Vastaus #63 : 26.01.07 - klo:12:34 »

Lunta tulvillaan on raikas talvi sää.....! :-O
Tuli sitten yön ja tämän aamun aikana kivasti vihdoin lunta, saman verran kuin sillon marraskuussa kun oli se ensimmäinen talvi. Aurinko paisteloo ja mittari näyttää -1 joten mitä parhain pihakeli, bongauksellekin... eikös se tänään ollut?
 [KIPPIS] [KIPPIS]
Kirjattu
Mikä ei tapa, vahvistaa.

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #64 : 26.01.07 - klo:12:37 »

Santsu; pihabongaus on huomenna tai sunnuntaina.
Saahan sitä toki muutenkin bongailla. :-))
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #65 : 26.01.07 - klo:12:44 »

Ois aika harmi, jos pihaponkauspäivinä ois tällainen sää! No se on epätodennäköistä, mut lintuset kyl pysyy niin piilossa, että tulokset ei ois kyl oikein tilastokelpoisia semmosessa säässä.

Hyvä että tää sää on tänää sano mää.
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #66 : 26.01.07 - klo:12:52 »

Täällä on koko aamun ollut paljon lintuja pihalla, just kävin taas katsomassa. Siellä on oikein tankkaus menossa, lähdettävä viemään lisää ruokaa.
Eipä täällä mitään lajirunsautta ole näkösällä, mutta paljon tinttejä ja kaksi Mustarastaspariskuntaa on ominut pihapiirin.
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #67 : 26.01.07 - klo:12:53 »

Sus; viimevuonna sattui ainakin täällä tosi huono päivä pihabongaukseen. Maanantaina sitten oli tirppusia pilvin pimein. :-))
Kirjattu

puppu

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #68 : 26.01.07 - klo:12:58 »

Meillä on ruokinnalla vähintaan 200 keltasirkkua. Huomenna pitää mennä ronkumaan lähimaajussilta kauroja. Näähän syövät sankollisen päivässä jo.

Ai niin, imuroin itseni yläkertaan ja yläkerrassa on tietsikka. Pakkohan nyt on imuroinnin välissä katsastaa tännekin. Seuraavan kerran sitten kun pesen itseni ylös  :-))
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #69 : 26.01.07 - klo:13:03 »

Nuo puppun tinttimäärät on hurjia. Asutteks te melkein niinku keskellä mettää?

Onneks mulla ei oo tuommosia määriä, siis kappalemääriä!  :-)) Menisin konkurssiin. Lajimäärään oon aika tyytyväinen, toki uusia lajeja sais tulla ja paljon, mutta onneks kappalemäärät parvissa ei oo isoja.  :-)) Rittää köyhällä sitte rahaa antaa lintusillekin.  [:-)]

Siis en mä linnuille rahaa anna, vaan tarkotin siis että...  [:-DD]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #70 : 26.01.07 - klo:13:06 »

Hitsi ku rupes naurattaan, nyt mä näen itteni heittelemässä tirppiksille ikkunasta viiden sentin kolikoita...

"Tossa teille vähä taskurahaa! Käykää kiskalla ostamassa vaikka salmiakkipähkinöitä ja suklaakauroja ja minttuauringonkukkaa. Ne on hyvii!" Mutta näin vain karkkipäivänä, ettei hampaat mee rikki.  [:-I] :-)) [:-I]

Tai nokkaan voi tulla kariesta.  :-))
Kirjattu

puppu

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #71 : 26.01.07 - klo:13:08 »

Ei tinttejä ole niin paljon, mutta noita keltasirkkuja. Peltoja on hurjasti ihan lähitienoilla. Tosi isoja kartanoiden omistajien maita. Joroinenhan on kuuluisa kartanoistaan ja niillä ON peltoja. Vaan pakkokos kaikkien peltojen sirkkujen on meidän pihalle tulla  [:-I]

Kauraa on mennyt valehtelematta tänä talvena jo...lasken hetken...no luulisin tuollaiset 200-250 kiloa.
Onneksi on Varkauden agrimarketissa 40 kilon säkki vain hiukka päälle 10 euroa (viime vuonna alle 9). Niitä ostettu viisi säkkiä, viimevuotisia oli jemmassa myös melkein säkillinen.

Nyt isäntä soitti naapuriin josko hällä olisi kauroja. Viime vuonna saatiin sieltä (pientä maksua vastaan) tuollaiset 150 kiloa ehkä. Viikonlopulla selviää paljonko nyt liikenee.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #72 : 26.01.07 - klo:13:16 »

Niin tai siis, eihän mulla lajimääräkään mikään iso ole. Mutta suhteutan sen nyt vaan asuinpaikkaan. Tää on kuiteskin tällainen omakotialue. Pieni tosin. Toisella puolella alkaa kyllä heti iso metsä, mutta toissa puolla tuolla menee sitten maantiet ja moottoritiet suht lähellä. Ettei silleen "maaseutua", vaikkakin syrjässä Kotkan kaupungin rajamailla.

Ni kun oon saanu esim. pyrstötiaisen, ni saa olla onnellinen.  [:-)]
Kirjattu

emo

• Vieras
« Vastaus #73 : 26.01.07 - klo:13:19 »

Espoossa tuulee ja tuiskuttaa.
Mittarissa -5 astetta
Lintuja ihan mielettömästi,enempi kuin kovilla pakkasilla.
Syövät meidät perikatoon [:´((] ruokaa mennyt tähän mennessä toistakymmentä kiloa. :-))
Ei uskoisi näin pienessä rivari pihassa moista määrää menevän,mutta eipä kai siihen isoa pihaa tarvitakkaan,kun kaikki sopuisasti syövät.
Eikä edes mitenkään suojaisa piha.
Sydäntä lämmittää kun voi itse jotenkin auttaa tipusia ja että se kelpaa.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #74 : 26.01.07 - klo:13:27 »

Nyt just tuli talitintit oikein joukolla tankkausasemalle tänne.  [:-)]

Mut yks surku. Ja kysymys. Missä ovat sinitiaiset? Onko muilla sama havainto, että niitä on vähemmän kuin ennen? Ihan kuin joku muukin jossain ois sanonut.

Mulla käy vain YKSI.  [:´((] Viime talvena oli aina paljon enemmän yhtaikaa... onks niille käyny jotain...?  [:-(]   
Kirjattu

Sivu luotiin 0.199 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.