Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Äänestys

Pussiteetä vai haudutettua teetä vai minkälaista? ;)

Pussiteetä
Haudutettua teetä
Käytän samovaaria
Suodatan suodatinpussin läpi
Käytän useita eri vaihtoehtoja
En juo teetä lainkaan

Kirjoittaja Aihe: Tee-kalluppi  (Luettu 514 kertaa)

Jaska

• Vieras
Vs: Tee-kalluppi
« Vastaus #15 : 26.01.07 - klo:07:05 »

Milloin mitäkin teetä, yleensä illalla kamomillaa ja pussista, kun ei muka ehdi hauduttaa..
Kirjattu

Eero

• Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 26.01.07 - klo:07:14 »

Yleensä haudutettua teetä hunajan kera.. ja RUISLEIPÄÄ.  [;-)]
Kirjattu

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #17 : 26.01.07 - klo:08:05 »

Teetä kun juon, on se pussiteetä.
Eilen illalla viimeksi kaksi kuumaa mukillista metsämarjateetä, nammm ja ruusunmarjatee on myös maistuvaista. Juon sellaisenaan, nämä teelaadut menevät ilman sokeria ja lisukkeita  :-))
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #18 : 26.01.07 - klo:08:42 »

Pussiteetä menee eniten, mutta irtoteenkin valmistus onnistuu siivilällä, ilman siivilää, ja suodatin pussejakin löytyy kaapista.

Isohkoon vesipannuun tehdään tee aina aamulla ja siitä juodaan aamupalalla koko poppoo ja jos jää, niin saatan lämmittää sitten vielä myöhemmin päivällä toisen kupposen. Joskus vielä kolmas kupponen ennen nukkumaan menoa.

Juon siis teetä päivässä yleensä kaksi tai kolme kuppia. Kupin koko tosin on vähän reilumpi, sellaiset puoli litraa  :-))
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

terttukaarina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Oulun lääni
« Vastaus #19 : 26.01.07 - klo:08:49 »

Olen tykästynyt K-kapoista saatavaan Pirkka-teehen, joka on pakattu mustaan laatikkoon
(50 pussia). Se on mausettu bergamotti-öljyllä.
Vaikka olen juonut sitä kauan, en ole kyllästynyt.

Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #20 : 26.01.07 - klo:09:14 »

Pussiteetä enimmäkseen mutta muitakin vaihtoehtoja on käytössä [:-)]
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #21 : 26.01.07 - klo:09:16 »

Ihan tavallista pussiteetä...mutta harvoin. Joskus illalla tai silloin kun on joku paikka kipijä...flunssa tai kurkku.
Ja sitten mettäreissuille termariin ja pilkkireissuille. Mausteeksi sokeria, hunajata jos on.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #22 : 26.01.07 - klo:09:24 »

Kyllähän tee pitää olla haudutettua! Ja aivan tavallista tai sitten earl grey. Maustettuihin olen kyllästynyt.
Mulla on teenkeitin, joka tekee täsmälleen yhtä hyvää kuin teekannussa haudutettuna. Ja teen pitää sitten olla yhtä mustaa kuin kahvi.
Nautitaan runsaan hunajan kanssa ja johan päivä lähtee käyntiin! [:-)]
Kirjattu

Talvikki

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjois-Karjala
« Vastaus #23 : 26.01.07 - klo:09:41 »

Monenlaista teetä tulee laitettua, enimmäkseen kuitenkin pussiteetä. Sitruunatee on lempparia, mutta usampaa eri makua tulee juotua saman päivän aikana. Laitan teehen aina maitoa ja makeutan hunajalla.

Annoin ystävälleni joululahjaksi kuusilokeroisen puisen tee-laatikon (maalasin ja decoupage-koristelin), täynnä erimakuisia teepusseja ja nyt he ovat miehensä kanssa kuulema lopettneet melkein kokonaan kahvinjuonnin, kun tee onkin niin hyvää.  [:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #24 : 26.01.07 - klo:14:05 »

Teenjuojat juttusille kanssa. Nostan tätä ylemmäks ettei jää unholaan.  [:-)]
Kirjattu

puppu

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #25 : 26.01.07 - klo:14:14 »

Kyllä se meillä kääntyy tuon pussiteen puolelle. Isäntä juo aika usein teetä iltaisin, minä aika harvoin.
Joskus jos likka on käymässä juodaan sitten erikoisempiakin lajeja. Viime hän vuonna halusi että ostan sille pihamaalle kahta eri minttulajiketta sekä piparminttuakin vielä. Ne sitten kuivattiin ja hän vei mennessään.

Ensi keväänä mun on PAKKO muistaa kuivattaa hälle ahomansikanlehtiä, mustaviinimarjanlehtiä, vadelmanlehtiä, yms.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #26 : 26.01.07 - klo:14:24 »

Mun lempparitee on se ihan tuikitavallinen, tai sitten Earl Gray. Noita mauste-teepaketteja tuppaa tuleen aina lahjoiksi, esim. jouluna, mutta KAIKKI jää käyttämättä. Olen mä maistellut niitä, vaan eivät vedä puoleensa. Se tavallinen on kuiteski paras. Teehen laitan sokeria (tai ehkä hunajata, jos muistan).

Jää-tee, ice-tea, on muutes semmonen, jota varsinnii Ameriikoissa juodaan paljon kesällä, ja kai muutenkin. Jääpalojakin laittavat sekaan ja usein sitruunaa hiukan. Se on muutes ihan hyvä virvoitusjuoma. Mie laitan siis sokeria myös. Silloin joskus harvoin kun teen sitä. Kandee tehä iso kannullinen kerralla ja säilyttää jääkaapissa. Suosittelen kesällä, miksei talvellaki! Eikä tuu kalliiks ja hyvää on.  [:-)]

Taisivat käyttää sitä ihan ruokajuomanakin.
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #27 : 26.01.07 - klo:14:46 »

Jää-tee, ice-tea, on muutes semmonen, jota varsinnii Ameriikoissa juodaan paljon kesällä, ja kai muutenkin. Jääpalojakin laittavat sekaan ja usein sitruunaa hiukan. Se on muutes ihan hyvä virvoitusjuoma. Mie laitan siis sokeria myös. Silloin joskus harvoin kun teen sitä. Kandee tehä iso kannullinen kerralla ja säilyttää jääkaapissa. Suosittelen kesällä, miksei talvellaki! Eikä tuu kalliiks ja hyvää on.  [:-)]

Jäätee on tosi hyvä janojuoma, tykkään kyllä kesällä.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

anja

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ciao, Firenze, Italy
« Vastaus #28 : 26.01.07 - klo:15:43 »

Useimmiten pussiteetä, kun tulee niin nopeesti aamulla.. [NUT] Mutta myös irtoteetä on aina kaapissa, varsinkin sitä vihreetä. Maustamattomia ja maustettuja, kaikki kelpaa.. [:-P] :-))
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #29 : 26.01.07 - klo:15:50 »

Joo, pussiteetä käytetään täälläkin.  On niin näpsäkkä keksintö. [:-)] [:-)]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.254 sekunnissa. 28 kyselyä tietokannasta.